Ayak ve alt ekstemite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ayak ve ayak yapısı,Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisi,Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesi,Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemler,Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak ve ayak bileği tendon problemleri,Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığı,Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığı,Ayakkabı seçimi ve ark destekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Genel tekrar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ayak ve ayak bileği anatomik yapısını ayırt eder
16, 9
A
Ayak ve ayak bileğinin sistemik muayenesini yapar
16, 9
A
Ayak ve ayak bileği problemlerini tanımlar
16, 9
A
Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığını tanımlar
16, 9
A
İyi bir ayakkabıda bulunması gereken özellikleri tanımlar
16, 9
A
Ayak ark desteklerini tanımlar
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ayak ve ayak yapısı
Kaynak 1: Sayfa 1-23
2
Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisi
Kaynak 1: Sayfa 23-45
3
Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesi
Kaynak 1: Sayfa 45-81
4
Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemler
Kaynak 1: Sayfa 259-277
5
Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlar
Kaynak 1: Sayfa 111-181
6
Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlar
Kaynak 1: Sayfa 111-181
7
Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlar
Kaynak 1: Sayfa 111-181
8
Ayak ve ayak bileği tendon problemleri
Kaynak 1: Sayfa 111-181
9
Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığı
Kaynak 1: Sayfa 277-291
10
Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığı
Kaynak 1: Sayfa 81-111
11
Ayakkabı seçimi ve ark destekleri
Kaynak 1: Sayfa 447-471
12
Literatür tarama ve vaka örnekleri
Kaynak 1; www.pubmed.com
13
Literatür tarama ve vaka örnekleri
Kaynak 1; www.pubmed.com
14
Genel tekrar
Kaynak 1; www.pubmed.com
Kaynak
1- Lorimer D, French G, O'Donnell M, Burrow JG, Neale's Disorders of the Foot: Diagnosis and Management, Churchill Livingstone, 2005.
2- GF Harris, PA Smith, RM Marks. Food and Ankle Motion Analysis: Clinical Treatment and Technology Taylor&Francis Group, 2008.
3- SM Mark, AM Richard, WS Mark. Orthopedic Knowledge Update: Foot and Ankle, American Academy of Orthopaedic Surgeons, 1998.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
1
1
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
92
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AYAK SAĞLIĞI
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ayak ve alt ekstemite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ayak ve ayak yapısı,Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisi,Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesi,Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemler,Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak ve ayak bileği tendon problemleri,Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığı,Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığı,Ayakkabı seçimi ve ark destekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Genel tekrar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ayak ve ayak bileği anatomik yapısını ayırt eder
16, 9
A
Ayak ve ayak bileğinin sistemik muayenesini yapar
16, 9
A
Ayak ve ayak bileği problemlerini tanımlar
16, 9
A
Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığını tanımlar
16, 9
A
İyi bir ayakkabıda bulunması gereken özellikleri tanımlar
16, 9
A
Ayak ark desteklerini tanımlar
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ayak ve ayak yapısı
Kaynak 1: Sayfa 1-23
2
Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisi
Kaynak 1: Sayfa 23-45
3
Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesi
Kaynak 1: Sayfa 45-81
4
Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemler
Kaynak 1: Sayfa 259-277
5
Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlar
Kaynak 1: Sayfa 111-181
6
Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlar
Kaynak 1: Sayfa 111-181
7
Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlar
Kaynak 1: Sayfa 111-181
8
Ayak ve ayak bileği tendon problemleri
Kaynak 1: Sayfa 111-181
9
Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığı
Kaynak 1: Sayfa 277-291
10
Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığı
Kaynak 1: Sayfa 81-111
11
Ayakkabı seçimi ve ark destekleri
Kaynak 1: Sayfa 447-471
12
Literatür tarama ve vaka örnekleri
Kaynak 1; www.pubmed.com
13
Literatür tarama ve vaka örnekleri
Kaynak 1; www.pubmed.com
14
Genel tekrar
Kaynak 1; www.pubmed.com
Kaynak
1- Lorimer D, French G, O'Donnell M, Burrow JG, Neale's Disorders of the Foot: Diagnosis and Management, Churchill Livingstone, 2005.
2- GF Harris, PA Smith, RM Marks. Food and Ankle Motion Analysis: Clinical Treatment and Technology Taylor&Francis Group, 2008.
3- SM Mark, AM Richard, WS Mark. Orthopedic Knowledge Update: Foot and Ankle, American Academy of Orthopaedic Surgeons, 1998.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.