Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYON UYGULAMALARI I-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Simay AKDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSpinal kord yaralanmaları, Multiple Skleroz, Parkinson ve Nöromusküler Hastalıkların rehabilitasyonunda fizyoterapi değerlendirme ve rehabilitasyon uygulamalarının etkin bir şekilde kullanımını kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Uygulamalı Rehabilitasyonda Temel Kavramlar,Parkinson semptomları ve Değerlendirme,Parkinson Hastalığında Fizyoterapi Yaklaşımları,Kanıta dayalı fizyoterapi,Multiple Skleroz Semptomları ve Değerlendirme,Multıple skleroz ve Tedavisi,Kanıta Dayalı Fizyoterapi,Spinal Cord yaralanmalarında seviyeye göre fonksiyonel durum ve komplikasyonlar
,Spina Cord Yaralanmaları Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu,Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları,Gullian Barre Sendromu ve Poliomyelit,Muskuler distrofi ve fizyoterapisi,Kafa travmaları,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Spinal kord yaralanmalarının rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır.6, 9A
Multiple skleroz rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır.5, 9A
Parkinson değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır.5, 9A
Muskuler distrofide değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır.5, 9A
Guillain Barre Sendromunda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır.5, 9A
Polio Sendromunda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır.5, 9A
Kafa Travmalarında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır. 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Uygulamalı Rehabilitasyonda Temel KavramlarMebis notları
2Parkinson semptomları ve DeğerlendirmeMebis notları
3Parkinson Hastalığında Fizyoterapi YaklaşımlarıMebis notları
4Kanıta dayalı fizyoterapiGüncel Literatür Bilgisi /Pubmed
5Multiple Skleroz Semptomları ve DeğerlendirmeMebis notları
6Multıple skleroz ve TedavisiMebis notları
7Kanıta Dayalı FizyoterapiGüncel Literatür İncelemesi /Pubmed
8Spinal Cord yaralanmalarında seviyeye göre fonksiyonel durum ve komplikasyonlar
Mebis notları
9Spina Cord Yaralanmaları Fizyoterapi ve RehabilitasyonuMebis notları
10Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamalarıGüncel Literatür Bilgisi /Pubmed
11Gullian Barre Sendromu ve PoliomyelitMebis notları
12Muskuler distrofi ve fizyoterapisiMebis notları
13Kafa travmalarıMebis notları
14Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyonGüncel Literatür Bilgisi /Pubmed
Kaynak
Mebis notu
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı12828
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYON UYGULAMALARI I-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Simay AKDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSpinal kord yaralanmaları, Multiple Skleroz, Parkinson ve Nöromusküler Hastalıkların rehabilitasyonunda fizyoterapi değerlendirme ve rehabilitasyon uygulamalarının etkin bir şekilde kullanımını kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Uygulamalı Rehabilitasyonda Temel Kavramlar,Parkinson semptomları ve Değerlendirme,Parkinson Hastalığında Fizyoterapi Yaklaşımları,Kanıta dayalı fizyoterapi,Multiple Skleroz Semptomları ve Değerlendirme,Multıple skleroz ve Tedavisi,Kanıta Dayalı Fizyoterapi,Spinal Cord yaralanmalarında seviyeye göre fonksiyonel durum ve komplikasyonlar
,Spina Cord Yaralanmaları Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu,Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları,Gullian Barre Sendromu ve Poliomyelit,Muskuler distrofi ve fizyoterapisi,Kafa travmaları,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Spinal kord yaralanmalarının rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır.6, 9A
Multiple skleroz rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır.5, 9A
Parkinson değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır.5, 9A
Muskuler distrofide değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır.5, 9A
Guillain Barre Sendromunda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır.5, 9A
Polio Sendromunda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır.5, 9A
Kafa Travmalarında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır. 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Uygulamalı Rehabilitasyonda Temel KavramlarMebis notları
2Parkinson semptomları ve DeğerlendirmeMebis notları
3Parkinson Hastalığında Fizyoterapi YaklaşımlarıMebis notları
4Kanıta dayalı fizyoterapiGüncel Literatür Bilgisi /Pubmed
5Multiple Skleroz Semptomları ve DeğerlendirmeMebis notları
6Multıple skleroz ve TedavisiMebis notları
7Kanıta Dayalı FizyoterapiGüncel Literatür İncelemesi /Pubmed
8Spinal Cord yaralanmalarında seviyeye göre fonksiyonel durum ve komplikasyonlar
Mebis notları
9Spina Cord Yaralanmaları Fizyoterapi ve RehabilitasyonuMebis notları
10Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamalarıGüncel Literatür Bilgisi /Pubmed
11Gullian Barre Sendromu ve PoliomyelitMebis notları
12Muskuler distrofi ve fizyoterapisiMebis notları
13Kafa travmalarıMebis notları
14Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyonGüncel Literatür Bilgisi /Pubmed
Kaynak
Mebis notu
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10