Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.
11, 5
A
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.
11, 5
A
Solunum sistemi anatomisini tanır.
11, 5
A
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.
11, 5
A
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.
11, 5
A
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.
11, 5
A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.
11, 5
A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.
11, 5
A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.
11, 5
A
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir.
11, 5
A
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır.
11, 5
A
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır.
11, 5
A
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1
mebis notu
2
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2
mebis notu
3
Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
4
Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
5
Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar
mebis notu
6
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1
mebis notu
7
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2
mebis notu
8
Genel Tekrar
mebis notu
9
Merkezi Sinir Sistemi-1
mebis notu
10
Merkezi Sinir Sistemi-2
mebis notu
11
Periferik Sinir Sistemi-1
mebis notu
12
Periferik Sinir Sistemi-2
mebis notu
13
Otonom Sinir Sistemi
mebis notu
14
Duyu Organları
mebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
4
5
20
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.
11, 5
A
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.
11, 5
A
Solunum sistemi anatomisini tanır.
11, 5
A
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.
11, 5
A
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.
11, 5
A
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.
11, 5
A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.
11, 5
A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.
11, 5
A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.
11, 5
A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.
11, 5
A
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir.
11, 5
A
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır.
11, 5
A
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır.
11, 5
A
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1
mebis notu
2
Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2
mebis notu
3
Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
4
Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi
mebis notu
5
Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar
mebis notu
6
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1
mebis notu
7
Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2
mebis notu
8
Genel Tekrar
mebis notu
9
Merkezi Sinir Sistemi-1
mebis notu
10
Merkezi Sinir Sistemi-2
mebis notu
11
Periferik Sinir Sistemi-1
mebis notu
12
Periferik Sinir Sistemi-2
mebis notu
13
Otonom Sinir Sistemi
mebis notu
14
Duyu Organları
mebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.