Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSolunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.11, 5A
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.11, 5A
Solunum sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.11, 5A
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.11, 5A
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.11, 5A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.11, 5A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.11, 5A
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir.11, 5A
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır.11, 5A
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır.11, 5A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1mebis notu
2Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2mebis notu
3Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgimebis notu
4Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgimebis notu
5Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılarmebis notu
6Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1mebis notu
7Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2mebis notu
8Genel Tekrarmebis notu
9Merkezi Sinir Sistemi-1mebis notu
10Merkezi Sinir Sistemi-2mebis notu
11Periferik Sinir Sistemi-1mebis notu
12Periferik Sinir Sistemi-2mebis notu
13Otonom Sinir Sistemimebis notu
14Duyu Organlarımebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı4520
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSolunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.11, 5A
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.11, 5A
Solunum sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.11, 5A
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.11, 5A
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.11, 5A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.11, 5A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.11, 5A
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir.11, 5A
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır.11, 5A
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır.11, 5A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1mebis notu
2Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2mebis notu
3Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgimebis notu
4Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgimebis notu
5Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılarmebis notu
6Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1mebis notu
7Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2mebis notu
8Genel Tekrarmebis notu
9Merkezi Sinir Sistemi-1mebis notu
10Merkezi Sinir Sistemi-2mebis notu
11Periferik Sinir Sistemi-1mebis notu
12Periferik Sinir Sistemi-2mebis notu
13Otonom Sinir Sistemimebis notu
14Duyu Organlarımebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10