Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ I-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, solunum ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar,Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi,Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri,İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi,Lokomotor Sistem Anatomisi-1,Lokomotor Sistem Anatomisi-2,Lokomotor Sistem Anatomisi-3,Lokomotor Sistem Anatomisi-4,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar.11, 5A
Anatomide genel kavramları açıklar.11, 5A
Genel ve özel anatomi terimlerini betimler.11, 5A
Anatomik düzlem ve eksenleri tasvir eder ve gösterir.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirir.11, 5A
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Sindirim sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Dolaşım sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Solunum sistemi anatomisini tanır.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.11, 5A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.11, 5A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.11, 5A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anatomiye Giriş ve Temele KavramlarGray’s Anatomy for Students S. 2-7
2Temel Tıbbi Terminoloji BilgisiGray’s Anatomy for Students S. 2-7
3Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun BölgeleriClinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34
4İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel BilgiClinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34
5Lokomotor Sistem Anatomisi-1Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.30-100
6Lokomotor Sistem Anatomisi-2Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P. 103-129
7Lokomotor Sistem Anatomisi-3Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.192-252
8Lokomotor Sistem Anatomisi-4Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.258-294
9Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
10Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
11Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
12Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263
13Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263
14Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiAnatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 73-284
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı4520
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12626
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)123
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(123/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ I-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, solunum ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar,Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi,Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri,İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi,Lokomotor Sistem Anatomisi-1,Lokomotor Sistem Anatomisi-2,Lokomotor Sistem Anatomisi-3,Lokomotor Sistem Anatomisi-4,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar.11, 5A
Anatomide genel kavramları açıklar.11, 5A
Genel ve özel anatomi terimlerini betimler.11, 5A
Anatomik düzlem ve eksenleri tasvir eder ve gösterir.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirir.11, 5A
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Sindirim sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Dolaşım sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Solunum sistemi anatomisini tanır.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.11, 5A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.11, 5A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.11, 5A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anatomiye Giriş ve Temele KavramlarGray’s Anatomy for Students S. 2-7
2Temel Tıbbi Terminoloji BilgisiGray’s Anatomy for Students S. 2-7
3Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun BölgeleriClinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34
4İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel BilgiClinical Anatomy By Regions Richard S. Snell 1-34
5Lokomotor Sistem Anatomisi-1Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.30-100
6Lokomotor Sistem Anatomisi-2Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P. 103-129
7Lokomotor Sistem Anatomisi-3Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.192-252
8Lokomotor Sistem Anatomisi-4Anatomy of Movement Blandine Calais-Germian P.258-294
9Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
10Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
11Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-3Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P.203-208, 211-219
12Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263
13Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2Anatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 255-263
14Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiAnatomy& Pyhsiology Coloring Workbook Elaine N.Marieb P. 73-284
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10