Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİK FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İlkşan DEMİRBÜKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeriatrik rehabilitasyon kapsamında fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Geriatrik rehabilitasyona giriş,Sağlıklı yaşlanma,Muskuloskeletal değişimler,Kardiyopulmoner değişimler,Nörolojik değişimler,Denge ve yürüme bozuklukları,Düşme problemleri,Duyusal değişimler,Yaşlıda psikososyal değişimler,Terapatik egzersizler,Grup egzersizleri,Egzersiz uygulamaları (pratik),Egzersiz uygulamaları(pratik),Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geriatrik rehabilitasyona giris, genel bakıs ve saglıklı yaslanmayı tartışır6, 9A
Geriatrik rehabilitasyon ve sağlıklı yaşlanma kapsamını açıklar.6, 9A
Yaslılarda görülen muskuloskeletal, kardiyopulmoner, nörolojik, psikososyal, genitoüriner değişiklikleri tartışır.6, 9A
Denge ve düsme sorunlarını, yürüme bozukluklarını, degerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi programını tanımlar. 6, 9A
Genitoüriner degisimlerde uygulanan tedaviyi ve inkontinans fizyoterapi yöntemlerini açıklar. 6, 9A
Yaslılarda egzersiz uygulamaları, programları ve ev programını tanımlar.6, 9A
Ergonomik önerileri sıralar. 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geriatrik rehabilitasyona giriş1. kaynak sayfa, 213-216
2Sağlıklı yaşlanma3. kaynak sayfa, 1226-1237
3Muskuloskeletal değişimler1. kaynak sayfa, 216-218, 2. kaynak sayfa, 97-110
4Kardiyopulmoner değişimler1. kaynak sayfa, 219-220
5Nörolojik değişimler1. kaynak sayfa, 218-219
6Denge ve yürüme bozuklukları1. kaynak sayfa, 223-224
7Düşme problemleri1. kaynak sayfa, 224-226
8Duyusal değişimler1. kaynak sayfa, 220-222
9Yaşlıda psikososyal değişimler1. kaynak sayfa, 220-222
10Terapatik egzersizler1. kaynak sayfa, 323-344
11Grup egzersizleri1. kaynak sayfa, 323-344
12Egzersiz uygulamaları (pratik)1. kaynak sayfa, 323-344
13Egzersiz uygulamaları(pratik)1. kaynak sayfa, 323-344
14Genel tekrar
Kaynak
Mebis notları verilecektir.
1. Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012 2. Deniz Evcik, Kas İskalet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme,2008 3. Saadet Otman, Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipleri ve Yöntemleri,2014 4. Rosemary M. Scully, Marylou R. Barnes, Physical Therapy. 5. Stuart Porter, Tıdy’s Physiotherapy 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)124
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(124/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİK FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İlkşan DEMİRBÜKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeriatrik rehabilitasyon kapsamında fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Geriatrik rehabilitasyona giriş,Sağlıklı yaşlanma,Muskuloskeletal değişimler,Kardiyopulmoner değişimler,Nörolojik değişimler,Denge ve yürüme bozuklukları,Düşme problemleri,Duyusal değişimler,Yaşlıda psikososyal değişimler,Terapatik egzersizler,Grup egzersizleri,Egzersiz uygulamaları (pratik),Egzersiz uygulamaları(pratik),Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geriatrik rehabilitasyona giris, genel bakıs ve saglıklı yaslanmayı tartışır6, 9A
Geriatrik rehabilitasyon ve sağlıklı yaşlanma kapsamını açıklar.6, 9A
Yaslılarda görülen muskuloskeletal, kardiyopulmoner, nörolojik, psikososyal, genitoüriner değişiklikleri tartışır.6, 9A
Denge ve düsme sorunlarını, yürüme bozukluklarını, degerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi programını tanımlar. 6, 9A
Genitoüriner degisimlerde uygulanan tedaviyi ve inkontinans fizyoterapi yöntemlerini açıklar. 6, 9A
Yaslılarda egzersiz uygulamaları, programları ve ev programını tanımlar.6, 9A
Ergonomik önerileri sıralar. 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geriatrik rehabilitasyona giriş1. kaynak sayfa, 213-216
2Sağlıklı yaşlanma3. kaynak sayfa, 1226-1237
3Muskuloskeletal değişimler1. kaynak sayfa, 216-218, 2. kaynak sayfa, 97-110
4Kardiyopulmoner değişimler1. kaynak sayfa, 219-220
5Nörolojik değişimler1. kaynak sayfa, 218-219
6Denge ve yürüme bozuklukları1. kaynak sayfa, 223-224
7Düşme problemleri1. kaynak sayfa, 224-226
8Duyusal değişimler1. kaynak sayfa, 220-222
9Yaşlıda psikososyal değişimler1. kaynak sayfa, 220-222
10Terapatik egzersizler1. kaynak sayfa, 323-344
11Grup egzersizleri1. kaynak sayfa, 323-344
12Egzersiz uygulamaları (pratik)1. kaynak sayfa, 323-344
13Egzersiz uygulamaları(pratik)1. kaynak sayfa, 323-344
14Genel tekrar
Kaynak
Mebis notları verilecektir.
1. Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012 2. Deniz Evcik, Kas İskalet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme,2008 3. Saadet Otman, Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipleri ve Yöntemleri,2014 4. Rosemary M. Scully, Marylou R. Barnes, Physical Therapy. 5. Stuart Porter, Tıdy’s Physiotherapy 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10