Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK, Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN, Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Noral Plastisite,Yaşlılarda kognitif problemler,Erkek Sağlığı,Lenfödemde fizyoterapi,Yanık fizyoterapisi,Demans ve Alzheimer hastalığında fizyoterapi,Yara iyileşmesinde fizyoterapi,Üriner inkontinansta fizyoterapi ,Ağrı ve fizyoterapi,Diyabet ve fizyoterapi,Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi,Göz hastalıklarında fizyoterapi,Literatür taraması,Kanıta dayalı araştırmalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlılarda kognitif rehabilitasyon ve noral plastisiteyi tartışır.10, 18A, E
Erkek sağlığındaki uygulamaları özetler.10, 18A, E
Lenfödem egzersizlerini tartışır.10, 18A, E
Yanık ve yara tedavisini tartışır.10, 18A, E
Demans ve Alzheimer hastalığının rehabilitasyonunu açıklar.10, 18A, E
Diyabet ve kronik böbrek hastalığında fizyoterapi yöntemlerini uygular.10, 18A, E
Ağrı iyileşmesini tartışır.10, 18A, E
Göğüs hastalıkları ve uriner inkontinans hastalıklarında fizyoterapi yöntemlerini uygular.10, 18A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Noral Plastisite4. kaynak sayfa, 119-142
2Yaşlılarda kognitif problemler4. kaynak sayfa, 157-170
3Erkek Sağlığıweb taraması
4Lenfödemde fizyoterapi1. kaynak sayfa, 149-153
5Yanık fizyoterapisi5. kaynak sayfa, 691-697
6Demans ve Alzheimer hastalığında fizyoterapihttp://ymaa.com/files/B2672SimpleQigongExercisesSample.pdf
7Yara iyileşmesinde fizyoterapihttp://www.itfnoroloji.org/semi2/npsikoloji.htm
8Üriner inkontinansta fizyoterapi 5. kaynak sayfa, 103-130
9Ağrı ve fizyoterapi5. kaynak sayfa, 487-501
10Diyabet ve fizyoterapi1. kaynak sayfa, 23-42
11Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi5. kaynak, sayfa 460-463
12Göz hastalıklarında fizyoterapi1. kaynak sayfa, 249-266
13Literatür taraması5. kaynak sayfa, 471-485
14Kanıta dayalı araştırmalar www.pubmed.com
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. 3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016 6-
1- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007. 3- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)113
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK, Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN, Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Noral Plastisite,Yaşlılarda kognitif problemler,Erkek Sağlığı,Lenfödemde fizyoterapi,Yanık fizyoterapisi,Demans ve Alzheimer hastalığında fizyoterapi,Yara iyileşmesinde fizyoterapi,Üriner inkontinansta fizyoterapi ,Ağrı ve fizyoterapi,Diyabet ve fizyoterapi,Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi,Göz hastalıklarında fizyoterapi,Literatür taraması,Kanıta dayalı araştırmalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlılarda kognitif rehabilitasyon ve noral plastisiteyi tartışır.10, 18A, E
Erkek sağlığındaki uygulamaları özetler.10, 18A, E
Lenfödem egzersizlerini tartışır.10, 18A, E
Yanık ve yara tedavisini tartışır.10, 18A, E
Demans ve Alzheimer hastalığının rehabilitasyonunu açıklar.10, 18A, E
Diyabet ve kronik böbrek hastalığında fizyoterapi yöntemlerini uygular.10, 18A, E
Ağrı iyileşmesini tartışır.10, 18A, E
Göğüs hastalıkları ve uriner inkontinans hastalıklarında fizyoterapi yöntemlerini uygular.10, 18A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Noral Plastisite4. kaynak sayfa, 119-142
2Yaşlılarda kognitif problemler4. kaynak sayfa, 157-170
3Erkek Sağlığıweb taraması
4Lenfödemde fizyoterapi1. kaynak sayfa, 149-153
5Yanık fizyoterapisi5. kaynak sayfa, 691-697
6Demans ve Alzheimer hastalığında fizyoterapihttp://ymaa.com/files/B2672SimpleQigongExercisesSample.pdf
7Yara iyileşmesinde fizyoterapihttp://www.itfnoroloji.org/semi2/npsikoloji.htm
8Üriner inkontinansta fizyoterapi 5. kaynak sayfa, 103-130
9Ağrı ve fizyoterapi5. kaynak sayfa, 487-501
10Diyabet ve fizyoterapi1. kaynak sayfa, 23-42
11Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi5. kaynak, sayfa 460-463
12Göz hastalıklarında fizyoterapi1. kaynak sayfa, 249-266
13Literatür taraması5. kaynak sayfa, 471-485
14Kanıta dayalı araştırmalar www.pubmed.com
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. 3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016 6-
1- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007. 3- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10