Öğrencileri beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin ögeleri, görevleri, kaynakları, enerji metabolizması, erişkin dönemlerinde beslenme ile sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet konularında bilgilendirmek ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,2.Besin ögeleri, Karbonhidratlar,3.Besin ögeleri, Proteinler,4.Besin ögeleri, Yağlar,5.Enerji metabolizması-II,6.Enerji metabolizması-II,7. Yağda eriyen vitaminler,8.Suda eriyen vitaminler,9. Mineraller-I,10. Mineraller-II,11. Su,12.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları,13. Özel durumlarda beslenme,14.Menü planlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Besin ögelerini tanımlayabilmesi
10, 16, 9
A
4.Sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet uygulamalarını açıklayabilmesi
10, 16, 9
A
2. Besin ögelerinin kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklayabilmesi
10, 16, 9
A
3. Erişkin dönemde sağlıklı beslenme İlkelerini,modellerini tanımlayıp kullanabilmesi
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki
-
2
2.Besin ögeleri, Karbonhidratlar
-
3
3.Besin ögeleri, Proteinler
-
4
4.Besin ögeleri, Yağlar
-
5
5.Enerji metabolizması-II
6
6.Enerji metabolizması-II
7
7. Yağda eriyen vitaminler
8
8.Suda eriyen vitaminler
9
9. Mineraller-I
10
10. Mineraller-II
11
11. Su
12
12.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları
13
13. Özel durumlarda beslenme
14
14.Menü planlama
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009
2.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
42
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30)
1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BESLENME
-
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencileri beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin ögeleri, görevleri, kaynakları, enerji metabolizması, erişkin dönemlerinde beslenme ile sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet konularında bilgilendirmek ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,2.Besin ögeleri, Karbonhidratlar,3.Besin ögeleri, Proteinler,4.Besin ögeleri, Yağlar,5.Enerji metabolizması-II,6.Enerji metabolizması-II,7. Yağda eriyen vitaminler,8.Suda eriyen vitaminler,9. Mineraller-I,10. Mineraller-II,11. Su,12.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları,13. Özel durumlarda beslenme,14.Menü planlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Besin ögelerini tanımlayabilmesi
10, 16, 9
A
4.Sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet uygulamalarını açıklayabilmesi
10, 16, 9
A
2. Besin ögelerinin kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklayabilmesi
10, 16, 9
A
3. Erişkin dönemde sağlıklı beslenme İlkelerini,modellerini tanımlayıp kullanabilmesi
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki
-
2
2.Besin ögeleri, Karbonhidratlar
-
3
3.Besin ögeleri, Proteinler
-
4
4.Besin ögeleri, Yağlar
-
5
5.Enerji metabolizması-II
6
6.Enerji metabolizması-II
7
7. Yağda eriyen vitaminler
8
8.Suda eriyen vitaminler
9
9. Mineraller-I
10
10. Mineraller-II
11
11. Su
12
12.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları
13
13. Özel durumlarda beslenme
14
14.Menü planlama
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009
2.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.