Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin ögeleri, görevleri, kaynakları, enerji metabolizması, erişkin dönemlerinde beslenme ile sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet konularında bilgilendirmek ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,2.Besin ögeleri, Karbonhidratlar,3.Besin ögeleri, Proteinler,4.Besin ögeleri, Yağlar,5.Enerji metabolizması-II,6.Enerji metabolizması-II,7. Yağda eriyen vitaminler,8.Suda eriyen vitaminler,9. Mineraller-I,10. Mineraller-II,11. Su,12.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları,13. Özel durumlarda beslenme,14.Menü planlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Besin ögelerini tanımlayabilmesi10, 16, 9A
4.Sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet uygulamalarını açıklayabilmesi10, 16, 9A
2. Besin ögelerinin kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklayabilmesi10, 16, 9A
3. Erişkin dönemde sağlıklı beslenme İlkelerini,modellerini tanımlayıp kullanabilmesi10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki-
22.Besin ögeleri, Karbonhidratlar-
33.Besin ögeleri, Proteinler-
44.Besin ögeleri, Yağlar-
55.Enerji metabolizması-II
66.Enerji metabolizması-II
77. Yağda eriyen vitaminler
88.Suda eriyen vitaminler
99. Mineraller-I
1010. Mineraller-II
1111. Su
1212.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları
1313. Özel durumlarda beslenme
1414.Menü planlama
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)42
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin ögeleri, görevleri, kaynakları, enerji metabolizması, erişkin dönemlerinde beslenme ile sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet konularında bilgilendirmek ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,2.Besin ögeleri, Karbonhidratlar,3.Besin ögeleri, Proteinler,4.Besin ögeleri, Yağlar,5.Enerji metabolizması-II,6.Enerji metabolizması-II,7. Yağda eriyen vitaminler,8.Suda eriyen vitaminler,9. Mineraller-I,10. Mineraller-II,11. Su,12.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları,13. Özel durumlarda beslenme,14.Menü planlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Besin ögelerini tanımlayabilmesi10, 16, 9A
4.Sık rastlanan bazı hastalıklarda diyet uygulamalarını açıklayabilmesi10, 16, 9A
2. Besin ögelerinin kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklayabilmesi10, 16, 9A
3. Erişkin dönemde sağlıklı beslenme İlkelerini,modellerini tanımlayıp kullanabilmesi10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki-
22.Besin ögeleri, Karbonhidratlar-
33.Besin ögeleri, Proteinler-
44.Besin ögeleri, Yağlar-
55.Enerji metabolizması-II
66.Enerji metabolizması-II
77. Yağda eriyen vitaminler
88.Suda eriyen vitaminler
99. Mineraller-I
1010. Mineraller-II
1111. Su
1212.Sık rastlanan bazı hastalıklarda (diyabet, tansiyon) diyet uygulamaları
1313. Özel durumlarda beslenme
1414.Menü planlama
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10