Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK NÖROLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik nörolojiyi, tanı yöntemlerini ve nörolojik hastalıkları, ortaya çıkış mekanizmalarını tanımlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları ,Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler. ,Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları ,Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları ,Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi ,Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri ,Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları ,Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı ,Demiyelinizan hastalıklar ve MS ,Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil ,Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları ,Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar ,Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları ,Genel tekrar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kas hastalıklarını ayırt edebilmesi 13, 9A, G
Nörolojik gelişimi, doğumsal ve gelişimsel nörolojik hastalıkları tanımlayabilmesi 13, 9A, G
Nörolojik hastalıkların temel semptomlarını tartışabilmesi 13, 9A, G
Ağrı mekanizmalarını açıklayabilmesi 13, 9A, G
Duruş ve yürüyüş bozukluklarını sınıflandırıp tanımlayabilmesi 13, 9A, G
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışabilmesi 13, 9A, G
Serebrovasküler hastalıkları analiz edebilmesi 13, 9A, G
Omurilik ve periferik sinir hastalıklarını tanımlayabilmesi 13, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları Önceden verilen ders notuna çalışılması
2Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler. Önceden verilen ders notuna çalışılması
3Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları Önceden verilen ders notuna çalışılması
4Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları Önceden verilen ders notuna çalışılması
5Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi Önceden verilen ders notuna çalışılması
6Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri Önceden verilen ders notuna çalışılması
7Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları Önceden verilen ders notuna çalışılması
8Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı Önceden verilen ders notuna çalışılması
9Demiyelinizan hastalıklar ve MS Önceden verilen ders notuna çalışılması
10Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil Önceden verilen ders notuna çalışılması
11Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları Önceden verilen ders notuna çalışılması
12Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar Önceden verilen ders notuna çalışılması
13Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları Önceden verilen ders notuna çalışılması
14Genel tekrar Önceden verilen ders notuna çalışılması
Kaynak
Ders notu verilecektir
1. Nöroloji e-kitabı Yazanlar: İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri Editörler: A. Emre Öge, Betül Baykan http://www.itfnoroloji.org/ekitap.htm

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)47
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(47/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK NÖROLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik nörolojiyi, tanı yöntemlerini ve nörolojik hastalıkları, ortaya çıkış mekanizmalarını tanımlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları ,Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler. ,Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları ,Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları ,Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi ,Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri ,Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları ,Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı ,Demiyelinizan hastalıklar ve MS ,Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil ,Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları ,Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar ,Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları ,Genel tekrar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kas hastalıklarını ayırt edebilmesi 13, 9A, G
Nörolojik gelişimi, doğumsal ve gelişimsel nörolojik hastalıkları tanımlayabilmesi 13, 9A, G
Nörolojik hastalıkların temel semptomlarını tartışabilmesi 13, 9A, G
Ağrı mekanizmalarını açıklayabilmesi 13, 9A, G
Duruş ve yürüyüş bozukluklarını sınıflandırıp tanımlayabilmesi 13, 9A, G
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışabilmesi 13, 9A, G
Serebrovasküler hastalıkları analiz edebilmesi 13, 9A, G
Omurilik ve periferik sinir hastalıklarını tanımlayabilmesi 13, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları Önceden verilen ders notuna çalışılması
2Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler. Önceden verilen ders notuna çalışılması
3Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları Önceden verilen ders notuna çalışılması
4Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları Önceden verilen ders notuna çalışılması
5Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi Önceden verilen ders notuna çalışılması
6Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri Önceden verilen ders notuna çalışılması
7Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları Önceden verilen ders notuna çalışılması
8Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı Önceden verilen ders notuna çalışılması
9Demiyelinizan hastalıklar ve MS Önceden verilen ders notuna çalışılması
10Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil Önceden verilen ders notuna çalışılması
11Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları Önceden verilen ders notuna çalışılması
12Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar Önceden verilen ders notuna çalışılması
13Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları Önceden verilen ders notuna çalışılması
14Genel tekrar Önceden verilen ders notuna çalışılması
Kaynak
Ders notu verilecektir
1. Nöroloji e-kitabı Yazanlar: İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri Editörler: A. Emre Öge, Betül Baykan http://www.itfnoroloji.org/ekitap.htm

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10