Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME- KONUŞMA TEDAVİSİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKonuşma problemleri ve işitme bozukluklarında tedavinin temel prensiplerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme ve Denge Sistemi Anatomisi,İşitme ve Denge Sisteminin Fizyolojisi,İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 1,İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 2,Odyolojide Objektif Testler,Odyolojide Rehabilitasyon Seçenekleri,Vestibüler Sistem ve Değerlendirilmesi,Dil ve Konuşmanın Temel Mekanizmaları,Dil ve Konuşma Gelişimi,Dil ve Konuşma Bozukluklarına Giriş,Ses bilgisi ve Ses iletim Bozuklukları,Akıcılık Bozuklukları,Afazi,Ders Özeti ve Fizyoterapistin işitme ve/ veya konuşma sorunlu bireyle ilgili görev ve sorumlulukları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme/konuşma anatomisi ve fizyolojisini tanımlar16, 9A
İşitme kaybı tiplerini ve sınıflandırmasını yorumlar.16, 9A
Odyolojik değerlendirme bataryalarını farkını gösterir.16, 9A
Dil ve konuşmanın fizyolojik ve gelişimsel süreçlerini açıklar.16, 9A
Dil-konuşma bozuklukları ile ilgili temel kavramları açıklar.4, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme ve Denge Sistemi AnatomisiKaynak 1: Sayfa 295- 361
2İşitme ve Denge Sisteminin FizyolojisiKaynak 1: Sayfa 295- 361
3İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 1Referans 2: Sayfa 101-134
4İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 2Referans 2: Sayfa 136- 191
5Odyolojide Objektif TestlerReferans 2: Sayfa 236- 310
6Odyolojide Rehabilitasyon SeçenekleriReferans 2: Sayfa 314- 396
7Vestibüler Sistem ve DeğerlendirilmesiReferans 3: Sayfa 381- 433
8Dil ve Konuşmanın Temel MekanizmalarıReferans 1: Sayfa 295- 361
9Dil ve Konuşma GelişimiReferans 4: Sayfa 75- 164
10Dil ve Konuşma Bozukluklarına GirişReferans 5: Sayfa 3-25
11Ses bilgisi ve Ses iletim BozukluklarıReferans 5: Sayfa 103- 121
12Akıcılık BozukluklarıReferans 5: Sayfa 153- 180
13AfaziReferans 5: Sayfa 271- 290
14Ders Özeti ve Fizyoterapistin işitme ve/ veya konuşma sorunlu bireyle ilgili görev ve sorumluluklarıKaynak 1,2,3,4
Kaynak
Mebis notu, slayt ve çalışma videoları
1. Fuller, D. R., Pimentel, J. T., & Peregoy, B. M. (2012). Applied Anatomy & Physiology for Speech-language Pathology & Audiology: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins. 2. Stach, B. A. (2010). Clinical Audiology: An Introduction. Delmar Cengage Learning. Sf. 314- 396 3. Katz, J., Chasin, M., Hood, L. J., English, K. M., & Tillery, K. L. (2014). Handbook of Clinical Audiology: Lippincott Williams & Wilkins. 4. Topbaş, S. (2011). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök Yayıncılık 5. Gillam, R. B., Marquardt, T. P., & Martin, F. N. (2010). Communication Sciences and Disorders: From Science to Clinical Practice: Jones & Bartlett Publishers. 6. Maviş, İ. (2004). Sözün Bittiği Yer: Afazi. Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME- KONUŞMA TEDAVİSİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKonuşma problemleri ve işitme bozukluklarında tedavinin temel prensiplerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme ve Denge Sistemi Anatomisi,İşitme ve Denge Sisteminin Fizyolojisi,İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 1,İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 2,Odyolojide Objektif Testler,Odyolojide Rehabilitasyon Seçenekleri,Vestibüler Sistem ve Değerlendirilmesi,Dil ve Konuşmanın Temel Mekanizmaları,Dil ve Konuşma Gelişimi,Dil ve Konuşma Bozukluklarına Giriş,Ses bilgisi ve Ses iletim Bozuklukları,Akıcılık Bozuklukları,Afazi,Ders Özeti ve Fizyoterapistin işitme ve/ veya konuşma sorunlu bireyle ilgili görev ve sorumlulukları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme/konuşma anatomisi ve fizyolojisini tanımlar16, 9A
İşitme kaybı tiplerini ve sınıflandırmasını yorumlar.16, 9A
Odyolojik değerlendirme bataryalarını farkını gösterir.16, 9A
Dil ve konuşmanın fizyolojik ve gelişimsel süreçlerini açıklar.16, 9A
Dil-konuşma bozuklukları ile ilgili temel kavramları açıklar.4, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme ve Denge Sistemi AnatomisiKaynak 1: Sayfa 295- 361
2İşitme ve Denge Sisteminin FizyolojisiKaynak 1: Sayfa 295- 361
3İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 1Referans 2: Sayfa 101-134
4İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 2Referans 2: Sayfa 136- 191
5Odyolojide Objektif TestlerReferans 2: Sayfa 236- 310
6Odyolojide Rehabilitasyon SeçenekleriReferans 2: Sayfa 314- 396
7Vestibüler Sistem ve DeğerlendirilmesiReferans 3: Sayfa 381- 433
8Dil ve Konuşmanın Temel MekanizmalarıReferans 1: Sayfa 295- 361
9Dil ve Konuşma GelişimiReferans 4: Sayfa 75- 164
10Dil ve Konuşma Bozukluklarına GirişReferans 5: Sayfa 3-25
11Ses bilgisi ve Ses iletim BozukluklarıReferans 5: Sayfa 103- 121
12Akıcılık BozukluklarıReferans 5: Sayfa 153- 180
13AfaziReferans 5: Sayfa 271- 290
14Ders Özeti ve Fizyoterapistin işitme ve/ veya konuşma sorunlu bireyle ilgili görev ve sorumluluklarıKaynak 1,2,3,4
Kaynak
Mebis notu, slayt ve çalışma videoları
1. Fuller, D. R., Pimentel, J. T., & Peregoy, B. M. (2012). Applied Anatomy & Physiology for Speech-language Pathology & Audiology: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins. 2. Stach, B. A. (2010). Clinical Audiology: An Introduction. Delmar Cengage Learning. Sf. 314- 396 3. Katz, J., Chasin, M., Hood, L. J., English, K. M., & Tillery, K. L. (2014). Handbook of Clinical Audiology: Lippincott Williams & Wilkins. 4. Topbaş, S. (2011). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök Yayıncılık 5. Gillam, R. B., Marquardt, T. P., & Martin, F. N. (2010). Communication Sciences and Disorders: From Science to Clinical Practice: Jones & Bartlett Publishers. 6. Maviş, İ. (2004). Sözün Bittiği Yer: Afazi. Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10