Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PULMONER FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Saadet Ufuk YURDALAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin temel ilkeleri, solunum sistemi bozukluklarına yol açan patolojiler, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pulmoner Rehabilitasyon ve Giriş,Pulmoner Fizyoloji ve Anatomi,Akciğer Fizyolojisi Hastalıkları: KOAH ve Astım,Kistik Fibrozis, Bronşit ve Amfizem'de fizyoterapi ve rehabilitasyon,Pulmoner Değerlendirme ve Uygulaması,Solunum Egzersizleri ve Uygulaması,Havayolu Temizleme Teknikleri + Postural Drenaj Teknikleri ve Uygulamaları,Aktif Solunum Tekniği Döngüsü (ACBT) veUygulaması,Pulmoner Rehabilitasyon İçin Egzersiz Eğitimi,Yoğun Bakım Ünitesinde Fizyoterapi,Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner Rehabilitasyon,Solunum Kası Eğitimi Terapisi ve Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Ekipmanlar,Pulmoner Rehabilitasyon ve VakaTartışması,Genel Pratik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel solunum yolu akciğer hastalıklarını ve patofizyolojisini bilir.16, 9A
Pulmoner rehabilitasyonun tanımını, kapsamını ve önemini bilir.16, 9A
Pulmoner rehabilitasyon kapsamındaki değerlendirme yöntemlerini bilir, değerlendirir ve kayıtlarını tutar.16, 9A
Pulmoner rehabilitasyon kapsamındaki ilgili yaklaşımları bilir ve uygular.16, 9A
Hastaya özel pulmoner rehabilitasyon programı oluşturur.16, 9A
Pulmoner rehabilitasyon programı ve değerlendirmesi hakkında hastayı bilgilendirir.16, 9A
Yoğun bakım fizyoterapi ve uygulamalarını bilir ve uygular.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pulmoner Rehabilitasyon ve GirişMebis notları
2Pulmoner Fizyoloji ve AnatomiMebis notları
3Akciğer Fizyolojisi Hastalıkları: KOAH ve AstımMebis notları
4Kistik Fibrozis, Bronşit ve Amfizem'de fizyoterapi ve rehabilitasyonMebis notları
5Pulmoner Değerlendirme ve UygulamasıMebis notları
6Solunum Egzersizleri ve UygulamasıMebis notları
7Havayolu Temizleme Teknikleri + Postural Drenaj Teknikleri ve UygulamalarıMebis notları
8Aktif Solunum Tekniği Döngüsü (ACBT) veUygulamasıMebis notları
9Pulmoner Rehabilitasyon İçin Egzersiz EğitimiMebis notları
10Yoğun Bakım Ünitesinde FizyoterapiMebis notları
11Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner RehabilitasyonMebis notları
12Solunum Kası Eğitimi Terapisi ve Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı EkipmanlarMebis notları
13Pulmoner Rehabilitasyon ve VakaTartışmasıMebis notları
14Genel PratikMebis notları
Kaynak
Mebis notları
1. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, Çeviri, Pelikan Yayıncılık. 2. Hodgkin JE, Celli BR, Connors GL. Pulmonary Rehabilitation Guidelines to Success, 4th ed. 2009, Mosby Elservier, USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer5315
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PULMONER FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Saadet Ufuk YURDALAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin temel ilkeleri, solunum sistemi bozukluklarına yol açan patolojiler, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pulmoner Rehabilitasyon ve Giriş,Pulmoner Fizyoloji ve Anatomi,Akciğer Fizyolojisi Hastalıkları: KOAH ve Astım,Kistik Fibrozis, Bronşit ve Amfizem'de fizyoterapi ve rehabilitasyon,Pulmoner Değerlendirme ve Uygulaması,Solunum Egzersizleri ve Uygulaması,Havayolu Temizleme Teknikleri + Postural Drenaj Teknikleri ve Uygulamaları,Aktif Solunum Tekniği Döngüsü (ACBT) veUygulaması,Pulmoner Rehabilitasyon İçin Egzersiz Eğitimi,Yoğun Bakım Ünitesinde Fizyoterapi,Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner Rehabilitasyon,Solunum Kası Eğitimi Terapisi ve Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Ekipmanlar,Pulmoner Rehabilitasyon ve VakaTartışması,Genel Pratik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel solunum yolu akciğer hastalıklarını ve patofizyolojisini bilir.16, 9A
Pulmoner rehabilitasyonun tanımını, kapsamını ve önemini bilir.16, 9A
Pulmoner rehabilitasyon kapsamındaki değerlendirme yöntemlerini bilir, değerlendirir ve kayıtlarını tutar.16, 9A
Pulmoner rehabilitasyon kapsamındaki ilgili yaklaşımları bilir ve uygular.16, 9A
Hastaya özel pulmoner rehabilitasyon programı oluşturur.16, 9A
Pulmoner rehabilitasyon programı ve değerlendirmesi hakkında hastayı bilgilendirir.16, 9A
Yoğun bakım fizyoterapi ve uygulamalarını bilir ve uygular.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pulmoner Rehabilitasyon ve GirişMebis notları
2Pulmoner Fizyoloji ve AnatomiMebis notları
3Akciğer Fizyolojisi Hastalıkları: KOAH ve AstımMebis notları
4Kistik Fibrozis, Bronşit ve Amfizem'de fizyoterapi ve rehabilitasyonMebis notları
5Pulmoner Değerlendirme ve UygulamasıMebis notları
6Solunum Egzersizleri ve UygulamasıMebis notları
7Havayolu Temizleme Teknikleri + Postural Drenaj Teknikleri ve UygulamalarıMebis notları
8Aktif Solunum Tekniği Döngüsü (ACBT) veUygulamasıMebis notları
9Pulmoner Rehabilitasyon İçin Egzersiz EğitimiMebis notları
10Yoğun Bakım Ünitesinde FizyoterapiMebis notları
11Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner RehabilitasyonMebis notları
12Solunum Kası Eğitimi Terapisi ve Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı EkipmanlarMebis notları
13Pulmoner Rehabilitasyon ve VakaTartışmasıMebis notları
14Genel PratikMebis notları
Kaynak
Mebis notları
1. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, Çeviri, Pelikan Yayıncılık. 2. Hodgkin JE, Celli BR, Connors GL. Pulmonary Rehabilitation Guidelines to Success, 4th ed. 2009, Mosby Elservier, USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10