Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞINDA REHABİLİTASYON-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHalk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Halk Sağlığına Giriş,Kadın Sağlığı,Yaşlılarda Sağlık ,Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-I,Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-II,İş Sağlığında Fizyoterapi Uygulamaları,Sağlıklı Beslenme ve Spor,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Koruyucu Ruh Sağlığı,Enfeksiyonel Hastalıklar,Çevre ve İş Sağlığı,Çocuklarda Koruyucu Fizyoterapi Yaklaşımları,Genel tekrar ve tartışma-I,Genel tekrar ve tartışma-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışır19, 9A
Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklar19, 9A
Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlar19, 9A
Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin programları tanımlar19, 9A
Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlar19, 9A
Dünyada ve Türkiye'deki çocuk , genç ve yaşlı sağlığı sorunlarını tanımlar19, 9A
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halk Sağlığına Giriş1. kaynak sf 1- 17 6. kaynak sf 379-392
2Kadın Sağlığı1. kaynak sf 19-42
3Yaşlılarda Sağlık 1. kaynak sf 453-490
4Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-I1. kaynak sf 453-490
5Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-II1. kaynak sf 125-153
6İş Sağlığında Fizyoterapi Uygulamaları1. kaynak sf 93-122
7Sağlıklı Beslenme ve Spor1. kaynak sf 411-451
8Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması1. kaynak sf 43-65
9Koruyucu Ruh Sağlığı1. kaynak sf 43-65
10Enfeksiyonel Hastalıklar1. kaynak sf 205-266
11Çevre ve İş Sağlığı1. kaynak sf 205-266
12Çocuklarda Koruyucu Fizyoterapi Yaklaşımları1. kaynak sf 155-178
13Genel tekrar ve tartışma-Ihttps://www.thsk.gov.tr/
14Genel tekrar ve tartışma-IIhttps://www.thsk.gov.tr/
Kaynak
1. Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011 2. Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi 3. Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı 4. Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları 5. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları 6. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon , A. Karaduman, Ö. Tunca, 2016,Pelikan

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı12626
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)93
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(93/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞINDA REHABİLİTASYON-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHalk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Halk Sağlığına Giriş,Kadın Sağlığı,Yaşlılarda Sağlık ,Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-I,Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-II,İş Sağlığında Fizyoterapi Uygulamaları,Sağlıklı Beslenme ve Spor,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Koruyucu Ruh Sağlığı,Enfeksiyonel Hastalıklar,Çevre ve İş Sağlığı,Çocuklarda Koruyucu Fizyoterapi Yaklaşımları,Genel tekrar ve tartışma-I,Genel tekrar ve tartışma-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışır19, 9A
Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklar19, 9A
Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlar19, 9A
Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin programları tanımlar19, 9A
Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlar19, 9A
Dünyada ve Türkiye'deki çocuk , genç ve yaşlı sağlığı sorunlarını tanımlar19, 9A
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halk Sağlığına Giriş1. kaynak sf 1- 17 6. kaynak sf 379-392
2Kadın Sağlığı1. kaynak sf 19-42
3Yaşlılarda Sağlık 1. kaynak sf 453-490
4Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-I1. kaynak sf 453-490
5Kronik Hastalıklar ve Korunma Metodları-II1. kaynak sf 125-153
6İş Sağlığında Fizyoterapi Uygulamaları1. kaynak sf 93-122
7Sağlıklı Beslenme ve Spor1. kaynak sf 411-451
8Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması1. kaynak sf 43-65
9Koruyucu Ruh Sağlığı1. kaynak sf 43-65
10Enfeksiyonel Hastalıklar1. kaynak sf 205-266
11Çevre ve İş Sağlığı1. kaynak sf 205-266
12Çocuklarda Koruyucu Fizyoterapi Yaklaşımları1. kaynak sf 155-178
13Genel tekrar ve tartışma-Ihttps://www.thsk.gov.tr/
14Genel tekrar ve tartışma-IIhttps://www.thsk.gov.tr/
Kaynak
1. Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011 2. Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi 3. Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı 4. Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları 5. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları 6. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon , A. Karaduman, Ö. Tunca, 2016,Pelikan

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10