Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AYAK SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAyak ve alt ekstemite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ayak ve ayak yapısı,Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisi,Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesi,Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemler,Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak ve ayak bileği tendon problemleri,Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığı,Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığı,Ayakkabı seçimi ve ark destekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Genel tekrar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ayak ve ayak bileği anatomik yapısını ayırt eder16, 9A
Ayak ve ayak bileğinin sistemik muayenesini yapar16, 9A
Ayak ve ayak bileği problemlerini tanımlar16, 9A
Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığını tanımlar16, 9A
İyi bir ayakkabıda bulunması gereken özellikleri tanımlar16, 9A
Ayak ark desteklerini tanımlar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ayak ve ayak yapısıKaynak 1: Sayfa 1-23
2Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisiKaynak 1: Sayfa 23-45
3Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesiKaynak 1: Sayfa 45-81
4Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemlerKaynak 1: Sayfa 259-277
5Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlarKaynak 1: Sayfa 111-181
6Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlarKaynak 1: Sayfa 111-181
7Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlarKaynak 1: Sayfa 111-181
8Ayak ve ayak bileği tendon problemleriKaynak 1: Sayfa 111-181
9Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığıKaynak 1: Sayfa 277-291
10Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığıKaynak 1: Sayfa 81-111
11Ayakkabı seçimi ve ark destekleriKaynak 1: Sayfa 447-471
12Literatür tarama ve vaka örnekleriKaynak 1; www.pubmed.com
13Literatür tarama ve vaka örnekleriKaynak 1; www.pubmed.com
14Genel tekrar Kaynak 1; www.pubmed.com
Kaynak
1- Lorimer D, French G, O'Donnell M, Burrow JG, Neale's Disorders of the Foot: Diagnosis and Management, Churchill Livingstone, 2005. 2- GF Harris, PA Smith, RM Marks. Food and Ankle Motion Analysis: Clinical Treatment and Technology Taylor&Francis Group, 2008. 3- SM Mark, AM Richard, WS Mark. Orthopedic Knowledge Update: Foot and Ankle, American Academy of Orthopaedic Surgeons, 1998.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)92
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AYAK SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAyak ve alt ekstemite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ayak ve ayak yapısı,Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisi,Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesi,Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemler,Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak ve ayak bileği tendon problemleri,Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığı,Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığı,Ayakkabı seçimi ve ark destekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Genel tekrar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ayak ve ayak bileği anatomik yapısını ayırt eder16, 9A
Ayak ve ayak bileğinin sistemik muayenesini yapar16, 9A
Ayak ve ayak bileği problemlerini tanımlar16, 9A
Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığını tanımlar16, 9A
İyi bir ayakkabıda bulunması gereken özellikleri tanımlar16, 9A
Ayak ark desteklerini tanımlar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ayak ve ayak yapısıKaynak 1: Sayfa 1-23
2Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisiKaynak 1: Sayfa 23-45
3Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesiKaynak 1: Sayfa 45-81
4Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemlerKaynak 1: Sayfa 259-277
5Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlarKaynak 1: Sayfa 111-181
6Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlarKaynak 1: Sayfa 111-181
7Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlarKaynak 1: Sayfa 111-181
8Ayak ve ayak bileği tendon problemleriKaynak 1: Sayfa 111-181
9Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığıKaynak 1: Sayfa 277-291
10Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığıKaynak 1: Sayfa 81-111
11Ayakkabı seçimi ve ark destekleriKaynak 1: Sayfa 447-471
12Literatür tarama ve vaka örnekleriKaynak 1; www.pubmed.com
13Literatür tarama ve vaka örnekleriKaynak 1; www.pubmed.com
14Genel tekrar Kaynak 1; www.pubmed.com
Kaynak
1- Lorimer D, French G, O'Donnell M, Burrow JG, Neale's Disorders of the Foot: Diagnosis and Management, Churchill Livingstone, 2005. 2- GF Harris, PA Smith, RM Marks. Food and Ankle Motion Analysis: Clinical Treatment and Technology Taylor&Francis Group, 2008. 3- SM Mark, AM Richard, WS Mark. Orthopedic Knowledge Update: Foot and Ankle, American Academy of Orthopaedic Surgeons, 1998.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10