Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR II-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK, Öğr.Gör. Görkem ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıElektroterapatik ajanlar, özellikleri, uygulama şekilleri ve enfeksiyon kontrolü konusunu değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-1,Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-2,Yüksek Voltaj Stimülasyonu,Nöromusküler Elektrik Stimülasyonu,Sağlıklı ve Denerve Kasın Elektrik Stimülasyonu,Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu,Yüksek Frekanslı Akımlar,Kısa Dalga Diatermi, Kesikli Kısa Dalga Diatermi,Mikrodalga Diatermi,Ultrason,Manyetik Alan Terapisi,Biofeedback,Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT),Elektroterapide Kanıta Dayalı Yaklaşımlar,Genel kilinik uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutanöz elektrik stimülasyonu ayırt eder.11, 16, 9A, D
Kısa dalga uzun dalga ve mikrodalga diatermi akımlarının özelliklerini ve etkilerini açıklar.11, 16, 9A, D
Biofeedback , Magnetoterapi ve Yüksek voltaj akımları açıklar.11, 16, 9A, D
Yüksek voltaj stimülasyonu ve kesikli yüksek voltaj akımların özelliklerini ve fizyolojik etkilerini açıklar.11, 16, 9A, D
Yüksek voltajlı akımların klinikte kullanım amaç ve hedeflerini açıklar.16, 9A, D
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide enfeksiyon kontrolünü tartışır.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-1Mebis Notları
2Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-2Mebis Notları
3Yüksek Voltaj StimülasyonuMebis Notları
4Nöromusküler Elektrik StimülasyonuMebis Notları
5Sağlıklı ve Denerve Kasın Elektrik StimülasyonuMebis Notları
6Fonksiyonel Elektrik StimülasyonuMebis Notları
7Yüksek Frekanslı AkımlarMebis Notları
8Kısa Dalga Diatermi, Kesikli Kısa Dalga DiatermiMebis Notları
9Mikrodalga DiatermiMebis Notları
10UltrasonMebis Notları
11Manyetik Alan TerapisiMebis Notları
12BiofeedbackMebis Notları
13Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT)Mebis Notları
14Elektroterapide Kanıta Dayalı YaklaşımlarMebis Notları
15Genel kilinik uygulamalarMebis Notları
Kaynak
Mebis Notları
1-Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. 2-Michelle H.Cameron’Physical Agents İn Rehabilitation’Saunders,2009 3-Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elekroterapi Pelikan Kitapevi 2008. 4-Tim Wats’Electrotherapy,Evidence Based Practice’Churchille Livingstone,2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme12112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)75
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR II-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK, Öğr.Gör. Görkem ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıElektroterapatik ajanlar, özellikleri, uygulama şekilleri ve enfeksiyon kontrolü konusunu değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-1,Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-2,Yüksek Voltaj Stimülasyonu,Nöromusküler Elektrik Stimülasyonu,Sağlıklı ve Denerve Kasın Elektrik Stimülasyonu,Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu,Yüksek Frekanslı Akımlar,Kısa Dalga Diatermi, Kesikli Kısa Dalga Diatermi,Mikrodalga Diatermi,Ultrason,Manyetik Alan Terapisi,Biofeedback,Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT),Elektroterapide Kanıta Dayalı Yaklaşımlar,Genel kilinik uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutanöz elektrik stimülasyonu ayırt eder.11, 16, 9A, D
Kısa dalga uzun dalga ve mikrodalga diatermi akımlarının özelliklerini ve etkilerini açıklar.11, 16, 9A, D
Biofeedback , Magnetoterapi ve Yüksek voltaj akımları açıklar.11, 16, 9A, D
Yüksek voltaj stimülasyonu ve kesikli yüksek voltaj akımların özelliklerini ve fizyolojik etkilerini açıklar.11, 16, 9A, D
Yüksek voltajlı akımların klinikte kullanım amaç ve hedeflerini açıklar.16, 9A, D
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide enfeksiyon kontrolünü tartışır.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-1Mebis Notları
2Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu-2Mebis Notları
3Yüksek Voltaj StimülasyonuMebis Notları
4Nöromusküler Elektrik StimülasyonuMebis Notları
5Sağlıklı ve Denerve Kasın Elektrik StimülasyonuMebis Notları
6Fonksiyonel Elektrik StimülasyonuMebis Notları
7Yüksek Frekanslı AkımlarMebis Notları
8Kısa Dalga Diatermi, Kesikli Kısa Dalga DiatermiMebis Notları
9Mikrodalga DiatermiMebis Notları
10UltrasonMebis Notları
11Manyetik Alan TerapisiMebis Notları
12BiofeedbackMebis Notları
13Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT)Mebis Notları
14Elektroterapide Kanıta Dayalı YaklaşımlarMebis Notları
15Genel kilinik uygulamalarMebis Notları
Kaynak
Mebis Notları
1-Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Şimşek N. Kırdı N. Pelikan Kitabevi Ankara 2015. 2-Michelle H.Cameron’Physical Agents İn Rehabilitation’Saunders,2009 3-Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elekroterapi Pelikan Kitapevi 2008. 4-Tim Wats’Electrotherapy,Evidence Based Practice’Churchille Livingstone,2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10