Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AQUATERAPİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilanur ÖZKARAOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAquaterapiyi farklı problemlerde değerlendirme yaparak kullanabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileri,Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları,Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi,Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi,Pediatrik grupta aquatik terapi,Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi,Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanması,Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi,Sporcularda aquatik terapi,Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi,Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanması,Halliwick yönteminin kullanım alanları,Watsu tekniğinin temel prensipleri,Aqua terapide risk yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kas iskelet problemleri ve nörolojik problemlerde aquaterapiyi tartışır.37, 9A
Kardiovasküler ve romatizmal hastalarda aquaterapiyi değerlendirir.37, 9A
Pediatrik ve obstetrik akuaterapiyi değerlendirir ve akuaterapide farklı teknikleri karşılaştırır.37, 9A
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini tanımlar.37, 9A
Halliwik yöntemini özetler.37, 9A
Watsu uygulamasını anlatır.37, 9A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileriMebis notu
2Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtlarıMebis notu
3Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapiMebis notu
4Nörolojik hastalıklarda aquatik terapiMebis notu
5Pediatrik grupta aquatik terapiMebis notu
6Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapiMebis notu
7Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanmasıMebis notu
8Romatizmal hastalıklarda aquatik terapiMebis notu
9Sporcularda aquatik terapiMebis notu
10Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapiMebis notu
11Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanmasıMebis notu
12Halliwick yönteminin kullanım alanlarıMebis notu
13Watsu tekniğinin temel prensipleriMebis notu
14Aqua terapide risk yönetimiMebis notu
Kaynak
1-Ruoti R.G., Morris D.M, Cole A.J., Aquatic Rehabilitation Lippincott 1997 2-Barron P. Hydrotherapy Theory, Tecnique Pine Island 2003 3-Kayıhan H., Tunalı Dolunay N. Isı Işık Su HÜ FTRYO yayını 1992
4-Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı2714
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AQUATERAPİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilanur ÖZKARAOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAquaterapiyi farklı problemlerde değerlendirme yaparak kullanabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileri,Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtları,Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapi,Nörolojik hastalıklarda aquatik terapi,Pediatrik grupta aquatik terapi,Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapi,Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanması,Romatizmal hastalıklarda aquatik terapi,Sporcularda aquatik terapi,Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapi,Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanması,Halliwick yönteminin kullanım alanları,Watsu tekniğinin temel prensipleri,Aqua terapide risk yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kas iskelet problemleri ve nörolojik problemlerde aquaterapiyi tartışır.37, 9A
Kardiovasküler ve romatizmal hastalarda aquaterapiyi değerlendirir.37, 9A
Pediatrik ve obstetrik akuaterapiyi değerlendirir ve akuaterapide farklı teknikleri karşılaştırır.37, 9A
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini tanımlar.37, 9A
Halliwik yöntemini özetler.37, 9A
Watsu uygulamasını anlatır.37, 9A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Suyun dinlenme ve daldırmada fizyolojik etkileriMebis notu
2Su içi egzersizlerinin fizyolojik yanıtlarıMebis notu
3Kas iskelet hastalıklarında aquatik terapiMebis notu
4Nörolojik hastalıklarda aquatik terapiMebis notu
5Pediatrik grupta aquatik terapiMebis notu
6Obstetrik ve jinekoloji de aquatik terapiMebis notu
7Vaka örneği üzerinden hastanın değerlendirilmesi ve tedavi programının planlanmasıMebis notu
8Romatizmal hastalıklarda aquatik terapiMebis notu
9Sporcularda aquatik terapiMebis notu
10Kardiyovasküler hastalıklarda aquatik terapiMebis notu
11Bad Ragaz tekniğinin farklı hastalık gruplarında uygulanmasıMebis notu
12Halliwick yönteminin kullanım alanlarıMebis notu
13Watsu tekniğinin temel prensipleriMebis notu
14Aqua terapide risk yönetimiMebis notu
Kaynak
1-Ruoti R.G., Morris D.M, Cole A.J., Aquatic Rehabilitation Lippincott 1997 2-Barron P. Hydrotherapy Theory, Tecnique Pine Island 2003 3-Kayıhan H., Tunalı Dolunay N. Isı Işık Su HÜ FTRYO yayını 1992
4-Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10