Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NORMAL MOTOR GELİŞİM-Güz Dönemi1+011
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNormal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel giriş ve dersin içeriği.,Normal motor gelişim.,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.,Spinal refleksler.,Beyin sapı refleksleri.,Orta beyin düzeyi refleksleri.,Düzeltme reaksiyonları.,Otomatik hareket reaksiyonları.,Denge reaksiyonları.,Yürüme dönemine kadar çocuk.,Yürüme döneminde çocuk.,Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini tartışabilmesi13, 9A, G
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlayabilmesi13, 9A, G
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını açıklayabilmesi13, 9A, G
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışabilmesi13, 9A, G
Çocuğun yürüme evrelerini açıklayabilmesi13, 9A, G
Yürüme sonrası çocuğu tanımlayabilmesi13, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel giriş ve dersin içeriği.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
2Normal motor gelişim.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
3Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
4Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
5Spinal refleksler.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
6Beyin sapı refleksleri.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
7Orta beyin düzeyi refleksleri.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
8Düzeltme reaksiyonları.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
9Otomatik hareket reaksiyonları.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
10Denge reaksiyonları.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
11Yürüme dönemine kadar çocuk.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
12Yürüme döneminde çocuk.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
13Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocukÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
14Genel tekrarÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005 --C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004 --C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NORMAL MOTOR GELİŞİM-Güz Dönemi1+011
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNormal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel giriş ve dersin içeriği.,Normal motor gelişim.,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.,Spinal refleksler.,Beyin sapı refleksleri.,Orta beyin düzeyi refleksleri.,Düzeltme reaksiyonları.,Otomatik hareket reaksiyonları.,Denge reaksiyonları.,Yürüme dönemine kadar çocuk.,Yürüme döneminde çocuk.,Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini tartışabilmesi13, 9A, G
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlayabilmesi13, 9A, G
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını açıklayabilmesi13, 9A, G
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışabilmesi13, 9A, G
Çocuğun yürüme evrelerini açıklayabilmesi13, 9A, G
Yürüme sonrası çocuğu tanımlayabilmesi13, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel giriş ve dersin içeriği.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
2Normal motor gelişim.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
3Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
4Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
5Spinal refleksler.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
6Beyin sapı refleksleri.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
7Orta beyin düzeyi refleksleri.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
8Düzeltme reaksiyonları.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
9Otomatik hareket reaksiyonları.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
10Denge reaksiyonları.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
11Yürüme dönemine kadar çocuk.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
12Yürüme döneminde çocuk.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
13Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocukÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
14Genel tekrarÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005 --C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004 --C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10