Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK ORTOPEDİ-Güz Dönemi1+011
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aybars TEKCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtopedik patolojileri sınıflayıp değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Terminoloji, temel kavramlar,Kırık tanımı, oluşumu, bulguları,Kırık tipleri ve sınıflandırılması,Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleri,Kırık komplikasyonları,Yumuşak doku travmaları,Omuz patolojileri,Dirsek patolojileri,El-el bileği patolojileri,Servikal bölge patolojileri,Torakal ve lomber bölge patolojileri,Kalça patolojileri,Diz patolojileri,Ayak-ayak bileği patolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kırık tiplerini tanımlar14, 19, 9C
Kırık tedavi yöntemlerini bilir16, 19, 9C
Yumuşak doku travmalarının oluşumunu bilir 13, 19, 9C
Omuz, dirsek, el-el bileği patolojilerini açıklar13, 9C
Servikal, torakal ve lomber bölge patolojilerini karşılaştırır10, 19, 9C
Ayak- ayak bileği, diz ve kalça patolojilerini açıklar4, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Terminoloji, temel kavramlarClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
2Kırık tanımı, oluşumu, bulgularıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
3Kırık tipleri ve sınıflandırılmasıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
4Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
5Kırık komplikasyonlarıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
6Yumuşak doku travmalarıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
7Omuz patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 82- 151
8Dirsek patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 55- 74
9El-el bileği patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 1-36
10Servikal bölge patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 458-465
11Torakal ve lomber bölge patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 467-482
12Kalça patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 371-386
13Diz patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 211-271
14Ayak-ayak bileği patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 315-356
Kaynak
1-Clinical Orthopaedic Rehabilitation 2- Joshua Cleland, Netter’s Orthopaedic Clinical Examination, 2010. 3-Kenneth J. Koval, Handbook of Fractures, 2010.
Mebis Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK ORTOPEDİ-Güz Dönemi1+011
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aybars TEKCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtopedik patolojileri sınıflayıp değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Terminoloji, temel kavramlar,Kırık tanımı, oluşumu, bulguları,Kırık tipleri ve sınıflandırılması,Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleri,Kırık komplikasyonları,Yumuşak doku travmaları,Omuz patolojileri,Dirsek patolojileri,El-el bileği patolojileri,Servikal bölge patolojileri,Torakal ve lomber bölge patolojileri,Kalça patolojileri,Diz patolojileri,Ayak-ayak bileği patolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kırık tiplerini tanımlar14, 19, 9C
Kırık tedavi yöntemlerini bilir16, 19, 9C
Yumuşak doku travmalarının oluşumunu bilir 13, 19, 9C
Omuz, dirsek, el-el bileği patolojilerini açıklar13, 9C
Servikal, torakal ve lomber bölge patolojilerini karşılaştırır10, 19, 9C
Ayak- ayak bileği, diz ve kalça patolojilerini açıklar4, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Terminoloji, temel kavramlarClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
2Kırık tanımı, oluşumu, bulgularıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
3Kırık tipleri ve sınıflandırılmasıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
4Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
5Kırık komplikasyonlarıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
6Yumuşak doku travmalarıClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 393-432
7Omuz patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 82- 151
8Dirsek patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 55- 74
9El-el bileği patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 1-36
10Servikal bölge patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 458-465
11Torakal ve lomber bölge patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 467-482
12Kalça patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 371-386
13Diz patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 211-271
14Ayak-ayak bileği patolojileriClinical Orthopaedic Rehabilitation/ Sayfa 315-356
Kaynak
1-Clinical Orthopaedic Rehabilitation 2- Joshua Cleland, Netter’s Orthopaedic Clinical Examination, 2010. 3-Kenneth J. Koval, Handbook of Fractures, 2010.
Mebis Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10