Günlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yardımcı cihazlara giriş,Yardımcı cihazların vücut bölgelerine göre dağılımı,Üst ekstremite robotları,Üst ekstremite robotik türleri,Üst ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri ,Üst ekstremite yardımcı cihazlarını kullanma eğitimi,Üst ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri,Alt ekstremite robotları,Alt ekstremite robotik türleri,Alt ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri,Alt ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri,Rehabilitasyonda nanoteknoloji uygulamaları,Ortez ve protezlere genel yaklaşımlar,Sanal Gerçeklik ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Günlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.
19, 2, 9
A, F
Yardımcı cihazlara, kişiye uygun tasarım yapmak ve farklı hasta grupları için geçerli olduğuna karar verme
19, 2, 9
A, F
Yardımcı teknolojide disiplinlerarası çalışma ve iletişim becerileri kazanır.
19, 9
A, F
Yardımcı teknolojide maliyet, kullanılabilirlik ve çevresel uygunluk hakkında bilgi edinir
19, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yardımcı cihazlara giriş
Ders Notu
2
Yardımcı cihazların vücut bölgelerine göre dağılımı
Ders Notu
3
Üst ekstremite robotları
Ders Notu
4
Üst ekstremite robotik türleri
Ders Notu
5
Üst ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri
Ders Notu
6
Üst ekstremite yardımcı cihazlarını kullanma eğitimi
Ders notu
7
Üst ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri
Ders Notu
8
Alt ekstremite robotları
Ders Notu
9
Alt ekstremite robotik türleri
Ders Notu
10
Alt ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri
Ders Notu
11
Alt ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri
Ders Notu
12
Rehabilitasyonda nanoteknoloji uygulamaları
Ders notu
13
Ortez ve protezlere genel yaklaşımlar
Ders Notu
14
Sanal Gerçeklik
Ders notu
Kaynak
Özge Eliçin, Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim , Vize Yayıncılık. 2016
1- Albert M. Cook Phd Pe (Author), Janice Miller Polgar Phd Ot Cook And Hussey's Assistive Technologies: Principles And Practice. Mosby, St Loius, 2002.
2- Suzanna Robitaille The Illustrated Guide To Assistive Technology And Devices: Tools And Gadgets For Living Independently. Demos Published,NY, 2010.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
2
28
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
7
2
14
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
4
4
16
Genel Sınav ve Hazırlığı
4
8
32
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ASİSTİF TEKNOLOJİ VE REHABİLİTASYON
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Görkem ATA
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Görkem ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Günlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yardımcı cihazlara giriş,Yardımcı cihazların vücut bölgelerine göre dağılımı,Üst ekstremite robotları,Üst ekstremite robotik türleri,Üst ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri ,Üst ekstremite yardımcı cihazlarını kullanma eğitimi,Üst ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri,Alt ekstremite robotları,Alt ekstremite robotik türleri,Alt ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri,Alt ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri,Rehabilitasyonda nanoteknoloji uygulamaları,Ortez ve protezlere genel yaklaşımlar,Sanal Gerçeklik ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Günlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.
19, 2, 9
A, F
Yardımcı cihazlara, kişiye uygun tasarım yapmak ve farklı hasta grupları için geçerli olduğuna karar verme
19, 2, 9
A, F
Yardımcı teknolojide disiplinlerarası çalışma ve iletişim becerileri kazanır.
19, 9
A, F
Yardımcı teknolojide maliyet, kullanılabilirlik ve çevresel uygunluk hakkında bilgi edinir
19, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yardımcı cihazlara giriş
Ders Notu
2
Yardımcı cihazların vücut bölgelerine göre dağılımı
Ders Notu
3
Üst ekstremite robotları
Ders Notu
4
Üst ekstremite robotik türleri
Ders Notu
5
Üst ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri
Ders Notu
6
Üst ekstremite yardımcı cihazlarını kullanma eğitimi
Ders notu
7
Üst ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri
Ders Notu
8
Alt ekstremite robotları
Ders Notu
9
Alt ekstremite robotik türleri
Ders Notu
10
Alt ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri
Ders Notu
11
Alt ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri
Ders Notu
12
Rehabilitasyonda nanoteknoloji uygulamaları
Ders notu
13
Ortez ve protezlere genel yaklaşımlar
Ders Notu
14
Sanal Gerçeklik
Ders notu
Kaynak
Özge Eliçin, Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim , Vize Yayıncılık. 2016
1- Albert M. Cook Phd Pe (Author), Janice Miller Polgar Phd Ot Cook And Hussey's Assistive Technologies: Principles And Practice. Mosby, St Loius, 2002.
2- Suzanna Robitaille The Illustrated Guide To Assistive Technology And Devices: Tools And Gadgets For Living Independently. Demos Published,NY, 2010.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.