Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları ve ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemletri fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; İnfalamasyon ve Onarım,Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi,Isının Fiziksel Özellikleri,Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri,Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi,Parafin, Sauna, Buhar Banyoları, Balneoterapi ve fizyolojik etkileri,İnfraruj,Soğuk Uygulamanın fiziksel ve fizyolojik etkileri,Gibbon testi, soğuk kompresyon testi ve hipersensivite testini ,Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensipler, değerlendirme testleri, farklı uygulama yöntemleri, Aquatherapy ve Aquajogging Uygulamaları,Traksiyon,Işığın Fiziksel Özellikleri,Ultraviole,Laser; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yüzeyel sıcaklık ajanlarının etkilerini endikasyon ve kontra endikasyonlarını tartışabilmesi
16, 6, 9
A
Farklı sıcaklık modalitelerini uygulayabilmesi
16, 6, 9
A
Sıcaklık modalitelerinin nöromusküler ve konnektif doku etkilerini karşılaştırabilmesi.
16, 6, 9
A
Hidroterapi yöntemlerini ayırt edebilmesi
16, 6, 9
A
Sıcak ve Soğuk su uygulamasının fiziksel ve fizyolojik etkilerini, hidroterapide kullanılan testleri, nemli sıcaklık uygulamalarını örnekleyebilmesi
16, 9
A
Farklı su uygulama yöntemlerini tanımlayabilmesi
16, 6, 9
A
Gibbon testi, soğuk kompresyon testi ve hipersensivite testini tanımlayabilmesi
16, 6, 9
A
Sıcaklık yastıkları, fizyolojik etkileri ve uygulamasını tanımlayabilmesi
16, 6, 9
A
Işığın Fiziksel Özelliklerini ve farklı ışık uygulamalarını tanımlayabilmesi
16, 6, 9
A
Traksiyonun özelliklerini ve etkilerini tanımlayabilmesi
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İnfalamasyon ve Onarım
Ders Notları
2
Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi
Ders Notları
3
Isının Fiziksel Özellikleri
Ders Notları
4
Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri
Ders Notları
5
Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi
Ders Notları
6
Parafin, Sauna, Buhar Banyoları, Balneoterapi ve fizyolojik etkileri
Ders Notları
7
İnfraruj
Ders Notları
8
Soğuk Uygulamanın fiziksel ve fizyolojik etkileri
Ders Notları
9
Gibbon testi, soğuk kompresyon testi ve hipersensivite testini
Ders Notları
10
Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensipler, değerlendirme testleri, farklı uygulama yöntemleri, Aquatherapy ve Aquajogging Uygulamaları
Ders Notları
11
Traksiyon
Ders Notları
12
Işığın Fiziksel Özellikleri
Ders notları
13
Ultraviole
Ders Notları
14
Laser
Ders Notları
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
Michelle H,Cameron’Physical Agents in Rehabilitation,Saunders,2003
Kayıhan H,Tunalı Dolunay N.’Fizyoterapide Isı Işık,Su’HÜ.Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını,1992
Tim Watson,Electrotherapy,Evidence-Based Practice,Churchill Livingstone,2008
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
2
14
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
7
1
7
Proje Sunumu / Seminer
7
2
14
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
2
4
8
Genel Sınav ve Hazırlığı
2
4
8
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ II
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Doğukan KURÇ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları ve ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemletri fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; İnfalamasyon ve Onarım,Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi,Isının Fiziksel Özellikleri,Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri,Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi,Parafin, Sauna, Buhar Banyoları, Balneoterapi ve fizyolojik etkileri,İnfraruj,Soğuk Uygulamanın fiziksel ve fizyolojik etkileri,Gibbon testi, soğuk kompresyon testi ve hipersensivite testini ,Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensipler, değerlendirme testleri, farklı uygulama yöntemleri, Aquatherapy ve Aquajogging Uygulamaları,Traksiyon,Işığın Fiziksel Özellikleri,Ultraviole,Laser; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yüzeyel sıcaklık ajanlarının etkilerini endikasyon ve kontra endikasyonlarını tartışabilmesi
16, 6, 9
A
Farklı sıcaklık modalitelerini uygulayabilmesi
16, 6, 9
A
Sıcaklık modalitelerinin nöromusküler ve konnektif doku etkilerini karşılaştırabilmesi.
16, 6, 9
A
Hidroterapi yöntemlerini ayırt edebilmesi
16, 6, 9
A
Sıcak ve Soğuk su uygulamasının fiziksel ve fizyolojik etkilerini, hidroterapide kullanılan testleri, nemli sıcaklık uygulamalarını örnekleyebilmesi
16, 9
A
Farklı su uygulama yöntemlerini tanımlayabilmesi
16, 6, 9
A
Gibbon testi, soğuk kompresyon testi ve hipersensivite testini tanımlayabilmesi
16, 6, 9
A
Sıcaklık yastıkları, fizyolojik etkileri ve uygulamasını tanımlayabilmesi
16, 6, 9
A
Işığın Fiziksel Özelliklerini ve farklı ışık uygulamalarını tanımlayabilmesi
16, 6, 9
A
Traksiyonun özelliklerini ve etkilerini tanımlayabilmesi
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İnfalamasyon ve Onarım
Ders Notları
2
Ağrı Teorisi ve Fizyoterapi
Ders Notları
3
Isının Fiziksel Özellikleri
Ders Notları
4
Yüzeyel ısı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri
Ders Notları
5
Nemli Sıcaklık Yöntemleri ve Fluidoterapi
Ders Notları
6
Parafin, Sauna, Buhar Banyoları, Balneoterapi ve fizyolojik etkileri
Ders Notları
7
İnfraruj
Ders Notları
8
Soğuk Uygulamanın fiziksel ve fizyolojik etkileri
Ders Notları
9
Gibbon testi, soğuk kompresyon testi ve hipersensivite testini
Ders Notları
10
Hidroterapi ile ilgili fiziksel ve fizyolojik prensipler, değerlendirme testleri, farklı uygulama yöntemleri, Aquatherapy ve Aquajogging Uygulamaları
Ders Notları
11
Traksiyon
Ders Notları
12
Işığın Fiziksel Özellikleri
Ders notları
13
Ultraviole
Ders Notları
14
Laser
Ders Notları
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
Michelle H,Cameron’Physical Agents in Rehabilitation,Saunders,2003
Kayıhan H,Tunalı Dolunay N.’Fizyoterapide Isı Işık,Su’HÜ.Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayını,1992
Tim Watson,Electrotherapy,Evidence-Based Practice,Churchill Livingstone,2008
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.