Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBEZİTE FİZYOTERAPİSİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObezitede fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Obezite tanımı, etyolojisi ve sınıflandırması.,Erişkin obez hastanın değerlendirilmesi, Çocuklarda obezite ve değerlendirilmesi,Yaşlılarda obezite,Obezite ve komorbit hastalıklar,Obezite ve komorbit hastalıklar, Obezite tedavisi: Beslenme, Obezite tedavisi: Egzersiz, Obezite tedavisi: Cerrahi yöntemler, Fiziksel aktivite seviyesi, uyku ve obezite,Kilo alımı ve kaybında fiziksel aktivitenin yeri,Hamilelikte kilo kontrolü ve fiziksel aktivite, Obezite ile savaşta okul, iş yeri ve toplumsal çalışmalar,Obezite ve kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Obeziteyi tanımlar19, 9A
Obezite ve komorbit hastalık kavramını açıklar9A
Obezitede tedavi seçeneklerini tartışır9A
Obezitede özel egzersiz uygulamalarını özetler9A
Fiziksel aktivitenin obezite üzerine etkisini yorumlar9A
Farklı popülasyonlarda fiziksel aktivite değerlendirmesi ve programlarını planlar9A
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Obezite tanımı, etyolojisi ve sınıflandırması.2. kaynak sf 1-69
2Erişkin obez hastanın değerlendirilmesiMebis Notları
3 Çocuklarda obezite ve değerlendirilmesi1. kaynak bölüm 64
4Yaşlılarda obezite1. kaynak bölüm 79
5Obezite ve komorbit hastalıklar1. kaynak bölüm 8
6Obezite ve komorbit hastalıklar1. kaynak bölüm 8
7 Obezite tedavisi: Beslenme2. kaynak sf 131-146
8 Obezite tedavisi: Egzersiz2. kaynak sf 169-184
9 Obezite tedavisi: Cerrahi yöntemler2. kaynak sf 169-184
10 Fiziksel aktivite seviyesi, uyku ve obezite1. kaynak bölüm 46
11Kilo alımı ve kaybında fiziksel aktivitenin yeri1. kaynak bölüm 52
12Hamilelikte kilo kontrolü ve fiziksel aktivite3. kaynak sf 455-470 1. kaynak bölüm 61-61
13 Obezite ile savaşta okul, iş yeri ve toplumsal çalışmalar1. kaynak bölüm9 , http://beslenme.gov.tr/
14Obezite ve kanıta dayalı çalışmalar1. kaynak bölüm 7
Kaynak
1- Claude Bouchard, Peter T Katzmarzyk. Physical activity and obesity 2nd Ed. Human Kinetics, 2010. 2- George A Bray, Claude Bouchard. Handbook of Obesity: Clinical Applications, 3rd Ed. Informa Healthcare, 2008. 3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon A. Karaduman, Ö. Tunca. 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBEZİTE FİZYOTERAPİSİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObezitede fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Obezite tanımı, etyolojisi ve sınıflandırması.,Erişkin obez hastanın değerlendirilmesi, Çocuklarda obezite ve değerlendirilmesi,Yaşlılarda obezite,Obezite ve komorbit hastalıklar,Obezite ve komorbit hastalıklar, Obezite tedavisi: Beslenme, Obezite tedavisi: Egzersiz, Obezite tedavisi: Cerrahi yöntemler, Fiziksel aktivite seviyesi, uyku ve obezite,Kilo alımı ve kaybında fiziksel aktivitenin yeri,Hamilelikte kilo kontrolü ve fiziksel aktivite, Obezite ile savaşta okul, iş yeri ve toplumsal çalışmalar,Obezite ve kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Obeziteyi tanımlar19, 9A
Obezite ve komorbit hastalık kavramını açıklar9A
Obezitede tedavi seçeneklerini tartışır9A
Obezitede özel egzersiz uygulamalarını özetler9A
Fiziksel aktivitenin obezite üzerine etkisini yorumlar9A
Farklı popülasyonlarda fiziksel aktivite değerlendirmesi ve programlarını planlar9A
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Obezite tanımı, etyolojisi ve sınıflandırması.2. kaynak sf 1-69
2Erişkin obez hastanın değerlendirilmesiMebis Notları
3 Çocuklarda obezite ve değerlendirilmesi1. kaynak bölüm 64
4Yaşlılarda obezite1. kaynak bölüm 79
5Obezite ve komorbit hastalıklar1. kaynak bölüm 8
6Obezite ve komorbit hastalıklar1. kaynak bölüm 8
7 Obezite tedavisi: Beslenme2. kaynak sf 131-146
8 Obezite tedavisi: Egzersiz2. kaynak sf 169-184
9 Obezite tedavisi: Cerrahi yöntemler2. kaynak sf 169-184
10 Fiziksel aktivite seviyesi, uyku ve obezite1. kaynak bölüm 46
11Kilo alımı ve kaybında fiziksel aktivitenin yeri1. kaynak bölüm 52
12Hamilelikte kilo kontrolü ve fiziksel aktivite3. kaynak sf 455-470 1. kaynak bölüm 61-61
13 Obezite ile savaşta okul, iş yeri ve toplumsal çalışmalar1. kaynak bölüm9 , http://beslenme.gov.tr/
14Obezite ve kanıta dayalı çalışmalar1. kaynak bölüm 7
Kaynak
1- Claude Bouchard, Peter T Katzmarzyk. Physical activity and obesity 2nd Ed. Human Kinetics, 2010. 2- George A Bray, Claude Bouchard. Handbook of Obesity: Clinical Applications, 3rd Ed. Informa Healthcare, 2008. 3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon A. Karaduman, Ö. Tunca. 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10