Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Noral Plastisite,Yaşlılarda kognitif problemler,Erkek Sağlığı,Lenfödemde fizyoterapi,Yanık fizyoterapisi,Demans ve Alzheimer hastalığında fizyoterapi,Yara iyileşmesinde fizyoterapi,Üriner inkontinansta fizyoterapi ,Ağrı ve fizyoterapi,Diyabet ve fizyoterapi,Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi,Göz hastalıklarında fizyoterapi,Literatür taraması,Kanıta dayalı araştırmalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlılarda kognitif rehabilitasyon ve noral plastisiteyi tartışır.10, 18A, E
Erkek sağlığındaki uygulamaları özetler.10, 18A, E
Lenfödem egzersizlerini tartışır.10, 18A, E
Yanık ve yara tedavisini tartışır.10, 18A, E
Demans ve Alzheimer hastalığının rehabilitasyonunu açıklar.10, 18A, E
Diyabet ve kronik böbrek hastalığında fizyoterapi yöntemlerini uygular.10, 18A, E
Ağrı iyileşmesini tartışır.10, 18A, E
Göğüs hastalıkları ve uriner inkontinans hastalıklarında fizyoterapi yöntemlerini uygular.10, 18A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Noral Plastisite4. kaynak sayfa, 119-142
2Yaşlılarda kognitif problemler4. kaynak sayfa, 157-170
3Erkek Sağlığıweb taraması
4Lenfödemde fizyoterapi1. kaynak sayfa, 149-153
5Yanık fizyoterapisi5. kaynak sayfa, 691-697
6Demans ve Alzheimer hastalığında fizyoterapihttp://ymaa.com/files/B2672SimpleQigongExercisesSample.pdf
7Yara iyileşmesinde fizyoterapihttp://www.itfnoroloji.org/semi2/npsikoloji.htm
8Üriner inkontinansta fizyoterapi 5. kaynak sayfa, 103-130
9Ağrı ve fizyoterapi5. kaynak sayfa, 487-501
10Diyabet ve fizyoterapi1. kaynak sayfa, 23-42
11Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi5. kaynak, sayfa 460-463
12Göz hastalıklarında fizyoterapi1. kaynak sayfa, 249-266
13Literatür taraması5. kaynak sayfa, 471-485
14Kanıta dayalı araştırmalar www.pubmed.com
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. 3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016 6-
1- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007. 3- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)113
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Noral Plastisite,Yaşlılarda kognitif problemler,Erkek Sağlığı,Lenfödemde fizyoterapi,Yanık fizyoterapisi,Demans ve Alzheimer hastalığında fizyoterapi,Yara iyileşmesinde fizyoterapi,Üriner inkontinansta fizyoterapi ,Ağrı ve fizyoterapi,Diyabet ve fizyoterapi,Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi,Göz hastalıklarında fizyoterapi,Literatür taraması,Kanıta dayalı araştırmalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlılarda kognitif rehabilitasyon ve noral plastisiteyi tartışır.10, 18A, E
Erkek sağlığındaki uygulamaları özetler.10, 18A, E
Lenfödem egzersizlerini tartışır.10, 18A, E
Yanık ve yara tedavisini tartışır.10, 18A, E
Demans ve Alzheimer hastalığının rehabilitasyonunu açıklar.10, 18A, E
Diyabet ve kronik böbrek hastalığında fizyoterapi yöntemlerini uygular.10, 18A, E
Ağrı iyileşmesini tartışır.10, 18A, E
Göğüs hastalıkları ve uriner inkontinans hastalıklarında fizyoterapi yöntemlerini uygular.10, 18A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Noral Plastisite4. kaynak sayfa, 119-142
2Yaşlılarda kognitif problemler4. kaynak sayfa, 157-170
3Erkek Sağlığıweb taraması
4Lenfödemde fizyoterapi1. kaynak sayfa, 149-153
5Yanık fizyoterapisi5. kaynak sayfa, 691-697
6Demans ve Alzheimer hastalığında fizyoterapihttp://ymaa.com/files/B2672SimpleQigongExercisesSample.pdf
7Yara iyileşmesinde fizyoterapihttp://www.itfnoroloji.org/semi2/npsikoloji.htm
8Üriner inkontinansta fizyoterapi 5. kaynak sayfa, 103-130
9Ağrı ve fizyoterapi5. kaynak sayfa, 487-501
10Diyabet ve fizyoterapi1. kaynak sayfa, 23-42
11Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi5. kaynak, sayfa 460-463
12Göz hastalıklarında fizyoterapi1. kaynak sayfa, 249-266
13Literatür taraması5. kaynak sayfa, 471-485
14Kanıta dayalı araştırmalar www.pubmed.com
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. 3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016 6-
1- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007. 3- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10