Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR I-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Pes Planus ve Rehabilitasyonu,Hamilelik Döneminde Fiziksel Aktivite,Dinamik Nöromusküler Stabilizasyon (DNS) Eğitimi,Eksantrik Egzersizler,Sporcular için Pelvik Sağlık,Temporomandibular Eklem Disfonksiyonunda Rehabilitasyon ,Fizyoterapide Bantlama,Fasya ve Rehabilitasyonu,Fizyoterapide Yapay Zeka,Temporamandibular disfonksiyon Fizyoterapisi,SMA'da Fizyoterapi,E-Spor,Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar,Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pes planusta uygun rehabilitasyonu bilir.18, 9A, E
Hamilelik döneminde uygun fiziksel aktiviteyi tartışır.18, 9A, E
Dinamik Nöromusküler Stabilizasyon (DNS) Eğitimi hakkında bilgi sahibidir.18, 9A, E
Eksantrik egzersizler ve bantlama tekniklerinin kullanım alanlarını tartışır.18, 9A, E
Sporcular için pelvik sağlık hakkında bilgi sahibidir.18, 9A, E
Temporomandibular Eklem Disfonksiyonunda Rehabilitasyonu bilir.18, 9A, E
Fizyoterapide yapay zeka kullanımını açıklar.18, 9A, E
Fasyal rehabilitasyonunu açıklar.18, 9A, E
SMA'da fizyoterapi yaklaşımlarını bilir.18, 9A, E
E-Spor tanımlamasını ve getirilerini tartışır.18, 9A, E
Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalara yer verir.18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pes Planus ve RehabilitasyonuLiteratür taraması
2Hamilelik Döneminde Fiziksel AktiviteLiteratür taraması
3Dinamik Nöromusküler Stabilizasyon (DNS) EğitimiLiteratür taraması
4Eksantrik EgzersizlerLiteratür taraması
5Sporcular için Pelvik SağlıkLiteratür taraması
6Temporomandibular Eklem Disfonksiyonunda Rehabilitasyon Literatür taraması
7Fizyoterapide BantlamaLiteratür taraması
8Fasya ve RehabilitasyonuLiteratür taraması
9Fizyoterapide Yapay ZekaLiteratür taraması
10Temporamandibular disfonksiyon FizyoterapisiLiteratür taraması
11SMA'da FizyoterapiLiteratür taraması
12E-SporLiteratür taraması
13Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli UygulamalarLiteratür taraması
14Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli UygulamalarLiteratür taraması
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. 3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016
1- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007. 3- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)113
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR I-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe Nur TUNALI
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Pes Planus ve Rehabilitasyonu,Hamilelik Döneminde Fiziksel Aktivite,Dinamik Nöromusküler Stabilizasyon (DNS) Eğitimi,Eksantrik Egzersizler,Sporcular için Pelvik Sağlık,Temporomandibular Eklem Disfonksiyonunda Rehabilitasyon ,Fizyoterapide Bantlama,Fasya ve Rehabilitasyonu,Fizyoterapide Yapay Zeka,Temporamandibular disfonksiyon Fizyoterapisi,SMA'da Fizyoterapi,E-Spor,Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar,Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pes planusta uygun rehabilitasyonu bilir.18, 9A, E
Hamilelik döneminde uygun fiziksel aktiviteyi tartışır.18, 9A, E
Dinamik Nöromusküler Stabilizasyon (DNS) Eğitimi hakkında bilgi sahibidir.18, 9A, E
Eksantrik egzersizler ve bantlama tekniklerinin kullanım alanlarını tartışır.18, 9A, E
Sporcular için pelvik sağlık hakkında bilgi sahibidir.18, 9A, E
Temporomandibular Eklem Disfonksiyonunda Rehabilitasyonu bilir.18, 9A, E
Fizyoterapide yapay zeka kullanımını açıklar.18, 9A, E
Fasyal rehabilitasyonunu açıklar.18, 9A, E
SMA'da fizyoterapi yaklaşımlarını bilir.18, 9A, E
E-Spor tanımlamasını ve getirilerini tartışır.18, 9A, E
Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalara yer verir.18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pes Planus ve RehabilitasyonuLiteratür taraması
2Hamilelik Döneminde Fiziksel AktiviteLiteratür taraması
3Dinamik Nöromusküler Stabilizasyon (DNS) EğitimiLiteratür taraması
4Eksantrik EgzersizlerLiteratür taraması
5Sporcular için Pelvik SağlıkLiteratür taraması
6Temporomandibular Eklem Disfonksiyonunda Rehabilitasyon Literatür taraması
7Fizyoterapide BantlamaLiteratür taraması
8Fasya ve RehabilitasyonuLiteratür taraması
9Fizyoterapide Yapay ZekaLiteratür taraması
10Temporamandibular disfonksiyon FizyoterapisiLiteratür taraması
11SMA'da FizyoterapiLiteratür taraması
12E-SporLiteratür taraması
13Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli UygulamalarLiteratür taraması
14Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli UygulamalarLiteratür taraması
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. 3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016
1- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007. 3- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10