Pediatrik olgularda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Pediatrik rehabilitasyon genel tanımı,Büyüme gelişme ve Fizyolojik Teorileri,Çocuklarda normal gelişim; Refleksler,Riskli bebek ve fizyoterapi rehabilitasyon,Serebral palside fizyoterapi rehabilitasyon,Serebral palside fizyoterapi rehabilitasyon,Vaka çalışması.,Pediatrik rehabilitasyon ilkeleri,Mental retardasyon ve Down sendromunda fizyoterapi rehabilitasyon,Nöromüsküler bozukluklar ve fizyoterapi rehabilitasyon,Spinal müsküler hastalıklar ve fizyoterapi rehabilitasyon,Spina Bifida ve fizyoterapi rehabilitasyon,Brakial pleksus ve fizyoterapi rehabilitasyon,Güncel litaratür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pediatrik rehabilitasyon ilkelerini tartışır
6, 9
A
Büyüme Gelişme ve Fizyolojik Teorilerini tartışır
6, 9
A
Serebral palsiyi tartışır
6, 9
A
Down sendromu ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar
6, 9
A
Nöromusküler hastalıkları ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar
6, 9
A
Spina Bifida ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar
6, 9
A
Brachial Pleksus ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar
6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pediatrik rehabilitasyon genel tanımı
Kaynak 1: Sayfa 1-11
2
Büyüme gelişme ve Fizyolojik Teorileri
Kaynak 2: Sayfa: 3-20
3
Çocuklarda normal gelişim; Refleksler
Kaynak 1: Sayfa 17-65
4
Riskli bebek ve fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 108-166
5
Serebral palside fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 187-220
6
Serebral palside fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 221-238
7
Vaka çalışması.
Kaynak 1: Sayfa 238-240
8
Pediatrik rehabilitasyon ilkeleri
Kaynak 3: Sayfa 1-13
9
Mental retardasyon ve Down sendromunda fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 379-392
10
Nöromüsküler bozukluklar ve fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 351-374
11
Spinal müsküler hastalıklar ve fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 301-330
12
Spina Bifida ve fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 247-295
13
Brakial pleksus ve fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 4: Sayfa 80-81; Kaynak 1: 83-84
14
Güncel litaratür
Kaynak 1,2,3,4
Kaynak
Öğrencilere MEBİS notu verilecektir.
1. Jan, S. Tecklin, Pediatric Physical Therapy,
2. Suzann K. Campbell, Physical Therapy for children
3. Sophie Levitt, Pediatric Development Theory
4. Mark Drcanh, The clinical practice of pediatric physical therapy
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PEDİATRİK FİZYOTERAPİ
-
Güz Dönemi
1+2
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Yonca ZENGİNLER YAZGAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Pediatrik olgularda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Pediatrik rehabilitasyon genel tanımı,Büyüme gelişme ve Fizyolojik Teorileri,Çocuklarda normal gelişim; Refleksler,Riskli bebek ve fizyoterapi rehabilitasyon,Serebral palside fizyoterapi rehabilitasyon,Serebral palside fizyoterapi rehabilitasyon,Vaka çalışması.,Pediatrik rehabilitasyon ilkeleri,Mental retardasyon ve Down sendromunda fizyoterapi rehabilitasyon,Nöromüsküler bozukluklar ve fizyoterapi rehabilitasyon,Spinal müsküler hastalıklar ve fizyoterapi rehabilitasyon,Spina Bifida ve fizyoterapi rehabilitasyon,Brakial pleksus ve fizyoterapi rehabilitasyon,Güncel litaratür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pediatrik rehabilitasyon ilkelerini tartışır
6, 9
A
Büyüme Gelişme ve Fizyolojik Teorilerini tartışır
6, 9
A
Serebral palsiyi tartışır
6, 9
A
Down sendromu ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar
6, 9
A
Nöromusküler hastalıkları ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar
6, 9
A
Spina Bifida ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar
6, 9
A
Brachial Pleksus ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar
6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pediatrik rehabilitasyon genel tanımı
Kaynak 1: Sayfa 1-11
2
Büyüme gelişme ve Fizyolojik Teorileri
Kaynak 2: Sayfa: 3-20
3
Çocuklarda normal gelişim; Refleksler
Kaynak 1: Sayfa 17-65
4
Riskli bebek ve fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 108-166
5
Serebral palside fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 187-220
6
Serebral palside fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 221-238
7
Vaka çalışması.
Kaynak 1: Sayfa 238-240
8
Pediatrik rehabilitasyon ilkeleri
Kaynak 3: Sayfa 1-13
9
Mental retardasyon ve Down sendromunda fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 379-392
10
Nöromüsküler bozukluklar ve fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 351-374
11
Spinal müsküler hastalıklar ve fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 301-330
12
Spina Bifida ve fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 1: Sayfa 247-295
13
Brakial pleksus ve fizyoterapi rehabilitasyon
Kaynak 4: Sayfa 80-81; Kaynak 1: 83-84
14
Güncel litaratür
Kaynak 1,2,3,4
Kaynak
Öğrencilere MEBİS notu verilecektir.
1. Jan, S. Tecklin, Pediatric Physical Therapy,
2. Suzann K. Campbell, Physical Therapy for children
3. Sophie Levitt, Pediatric Development Theory
4. Mark Drcanh, The clinical practice of pediatric physical therapy
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.