Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
HALK SAĞLIĞINDA REHABİLİTASYON 2+0 2 3
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Farzin HAJEBRAHIMI
Dersi Verenler PTR.5
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışabilmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Halk Sağlığına Giriş,Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri,Sağlıklı beslenme ve spor,Beslenme durumunun iyileştirilmesi,Üreme sağlığı/aile planlaması,Kadın sağlığı,Bulaşıcı hastalıklar,Çocuk sağlığı,Çocuk sağlığı,Yaşlı sağlığı,Kronik hastalıklar,Ruh sağlığı ve sosyal sağlık,Çevre ve iş sağlığı,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışabilmesi 1, 10, 11 A, C
Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklayabilmesi 1, 10, 11 A, B
Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlayabilmesi 1, 10, 11 A, B
Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin programları tanımlayabilmesi 1, 10, 11 A, B
Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlayabilmesi 1, 10, 11 A, B
Dünyada ve Türkiye'deki çocuk , genç ve yaşlı sağlığı sorunlarını tanımlayabilmesi 1, 10, 11 A, B
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Halk Sağlığına Giriş 1. kaynak sf 1- 17 6. kaynak sf 379-392
2 Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri 1. kaynak sf 19-42
3 Sağlıklı beslenme ve spor 1. kaynak sf 453-490
4 Beslenme durumunun iyileştirilmesi 1. kaynak sf 453-490
5 Üreme sağlığı/aile planlaması 1. kaynak sf 125-153
6 Kadın sağlığı 1. kaynak sf 93-122
7 Bulaşıcı hastalıklar 1. kaynak sf 411-451
8 Çocuk sağlığı 1. kaynak sf 43-65
9 Çocuk sağlığı 1. kaynak sf 43-65
10 Yaşlı sağlığı 1. kaynak sf 205-266
11 Kronik hastalıklar 1. kaynak sf 205-266
12 Ruh sağlığı ve sosyal sağlık 1. kaynak sf 155-178
13 Çevre ve iş sağlığı 1. kaynak sf 229-272
14 Genel tekrar ve tartışma https://www.thsk.gov.tr/
Kaynaklar
Ders Notları derste öğrencilere verilecektir.
1. Halk sağlığı, B. Piyal, Ankara 2011 2. Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi 3. Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı 4. Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları 5. Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları 6. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon , A. Karaduöam, Ö. Tunca, 2016,Pelikan

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
0
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
0
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
0
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 14 2 28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 11 11
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 26 26
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 93
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu