Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBSTETRİK VE JİNEKOLOJİK FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObstetrik ve jinekolojik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ürogenital sistem anatomi ve nöroanatomisi,Ürojinekolojik değerlendirme,Üriner İnkontinansda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Anorektal Disfonksiyonda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Menopozda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Endometriozisde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Pelvik Ağrıda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Pelvik Organ Prolapsusu (POP) ve Rehabilitasyonu,Cinsel İşlev Bozukluğu ve Rehabilitasyonu,Çocuklarda Pelvik Taban Rehabilitasyonu,Ürojinekolojik Cerrahiler,Gebelikte Meydana Gelen Değişiklikler,Gebelikte Değerlendirme ve Fizyoterapi Yaklaşımları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kadın ürogenital anatomi ve fizyolojisini öğrenir16, 9A
Üriner inkontinans hastalığını öğrenir16, 9A
Üriner inkontinansı fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir16, 9A
Gebelikte antenatal ve postnatal egzersizleri öğrenir16, 9A
Gebelikte postural değişiklikleri değerlendirir16, 9A
Anorektal disfonksiyonu açıklar16, 9A
Pelvik ağrıyı tanımlar16, 9A
Pelvik organ prolapsusunu açıklar16, 9A
Menopozu açıklar16, 9A
Endometriozisi kavrar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
2Ürogenital sistem anatomi ve nöroanatomisi1. kaynak sayfa 15-35
3Ürojinekolojik değerlendirme1. Kaynak, sayfa 15-167
4Üriner İnkontinansda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon1. Kaynak, sayfa 67-91
5Anorektal Disfonksiyonda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon1. Kaynak, sayfa 141-167
6Menopozda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon1. Kaynak, sayfa 389-413
7Endometriozisde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon2. Kaynak, 1-11
8Pelvik Ağrıda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon1. Kaynak, sayfa 115-131
9Pelvik Organ Prolapsusu (POP) ve Rehabilitasyonu1. Kaynak, sayfa 101-115
10Cinsel İşlev Bozukluğu ve Rehabilitasyonu1. Kaynak, sayfa 131-141
11Çocuklarda Pelvik Taban Rehabilitasyonu1. Kaynak, sayfa 357-373
12Ürojinekolojik Cerrahiler1. Kaynak, sayfa 141-167
13Gebelikte Meydana Gelen Değişiklikler1. Kaynak, sayfa 181-189
14Gebelikte Değerlendirme ve Fizyoterapi Yaklaşımları1. Kaynak sayfa 189-229
Kaynak
Mebis ders notu
1. Akbayrak T, Kaya S Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara, 2016. 2. Wójcik, M., Szczepaniak, R., & Placek, K. (2022). Physiotherapy management in endometriosis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(23), 16148.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer166
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBSTETRİK VE JİNEKOLOJİK FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObstetrik ve jinekolojik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ürogenital sistem anatomi ve nöroanatomisi,Ürojinekolojik değerlendirme,Üriner İnkontinansda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Anorektal Disfonksiyonda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Menopozda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Endometriozisde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Pelvik Ağrıda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Pelvik Organ Prolapsusu (POP) ve Rehabilitasyonu,Cinsel İşlev Bozukluğu ve Rehabilitasyonu,Çocuklarda Pelvik Taban Rehabilitasyonu,Ürojinekolojik Cerrahiler,Gebelikte Meydana Gelen Değişiklikler,Gebelikte Değerlendirme ve Fizyoterapi Yaklaşımları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kadın ürogenital anatomi ve fizyolojisini öğrenir16, 9A
Üriner inkontinans hastalığını öğrenir16, 9A
Üriner inkontinansı fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir16, 9A
Gebelikte antenatal ve postnatal egzersizleri öğrenir16, 9A
Gebelikte postural değişiklikleri değerlendirir16, 9A
Anorektal disfonksiyonu açıklar16, 9A
Pelvik ağrıyı tanımlar16, 9A
Pelvik organ prolapsusunu açıklar16, 9A
Menopozu açıklar16, 9A
Endometriozisi kavrar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
2Ürogenital sistem anatomi ve nöroanatomisi1. kaynak sayfa 15-35
3Ürojinekolojik değerlendirme1. Kaynak, sayfa 15-167
4Üriner İnkontinansda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon1. Kaynak, sayfa 67-91
5Anorektal Disfonksiyonda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon1. Kaynak, sayfa 141-167
6Menopozda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon1. Kaynak, sayfa 389-413
7Endometriozisde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon2. Kaynak, 1-11
8Pelvik Ağrıda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon1. Kaynak, sayfa 115-131
9Pelvik Organ Prolapsusu (POP) ve Rehabilitasyonu1. Kaynak, sayfa 101-115
10Cinsel İşlev Bozukluğu ve Rehabilitasyonu1. Kaynak, sayfa 131-141
11Çocuklarda Pelvik Taban Rehabilitasyonu1. Kaynak, sayfa 357-373
12Ürojinekolojik Cerrahiler1. Kaynak, sayfa 141-167
13Gebelikte Meydana Gelen Değişiklikler1. Kaynak, sayfa 181-189
14Gebelikte Değerlendirme ve Fizyoterapi Yaklaşımları1. Kaynak sayfa 189-229
Kaynak
Mebis ders notu
1. Akbayrak T, Kaya S Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara, 2016. 2. Wójcik, M., Szczepaniak, R., & Placek, K. (2022). Physiotherapy management in endometriosis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(23), 16148.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10