Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİK FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarında klinik özellikler, nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Nörolojik rehabilitasyona giriş ve genel kavramlar,Nörolojik bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri,Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ölçekleri,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu,Periferik sinir sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu- Periferik nöropatiler.,Polinöropatiler ve rehabilitasyonu,Motor nöronopatiler ve rehabilitasyonu,Kas hastalıkları ve rehabilitasyonu,Kas hastalıkları ve rehabilitasyonu,Nörojenik mesane ve bağırsak rehabilitasyonu,Kafa travmalarında rehabilitasyon,İmmobilitenin olumsuz etkileri ve alınacak önlemler,Kognitif rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışır9A
Merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarının belirtilerini sorgular9A
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçümleri tartışır9A
Hastaların aktivite ve katılım düzeylerini, yaşam kalitesini test eder9A
Nörolojik hastalıklara özgü problemlerin çözümüne yönelik klinik karar verir9A
Nörolojik bozukluklara yönelik tedavi yöntemlerini uygular9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörolojik rehabilitasyona giriş ve genel kavramlarMEBIS NOTLARI
2Nörolojik bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleriMEBIS NOTLARI
3Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ölçekleriMEBIS NOTLARI
4Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
5Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
6Periferik sinir sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu- Periferik nöropatiler.MEBIS NOTLARI
7Polinöropatiler ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
8Motor nöronopatiler ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
9Kas hastalıkları ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
10Kas hastalıkları ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
11Nörojenik mesane ve bağırsak rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
12Kafa travmalarında rehabilitasyonMEBIS NOTLARI
13İmmobilitenin olumsuz etkileri ve alınacak önlemlerMEBIS NOTLARI
14Kognitif rehabilitasyonMEBIS NOTLARI
Kaynak
Öğrencilere MEBİS notu verilecektir.
1. Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Neurological Rehabilitation, Umphred DA (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1995 3. Neurological Physiotherapy, Stokes M (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1998 4. Case Studies in Neurological Rehabilitation, Tarek A.-Z. K. Gaber, Cambridge University Press, New York, 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati10220
Rehberli Problem Çözme10220
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)95
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(95/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİK FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarında klinik özellikler, nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Nörolojik rehabilitasyona giriş ve genel kavramlar,Nörolojik bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri,Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ölçekleri,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu,Periferik sinir sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu- Periferik nöropatiler.,Polinöropatiler ve rehabilitasyonu,Motor nöronopatiler ve rehabilitasyonu,Kas hastalıkları ve rehabilitasyonu,Kas hastalıkları ve rehabilitasyonu,Nörojenik mesane ve bağırsak rehabilitasyonu,Kafa travmalarında rehabilitasyon,İmmobilitenin olumsuz etkileri ve alınacak önlemler,Kognitif rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışır9A
Merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarının belirtilerini sorgular9A
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçümleri tartışır9A
Hastaların aktivite ve katılım düzeylerini, yaşam kalitesini test eder9A
Nörolojik hastalıklara özgü problemlerin çözümüne yönelik klinik karar verir9A
Nörolojik bozukluklara yönelik tedavi yöntemlerini uygular9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörolojik rehabilitasyona giriş ve genel kavramlarMEBIS NOTLARI
2Nörolojik bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleriMEBIS NOTLARI
3Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ölçekleriMEBIS NOTLARI
4Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
5Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
6Periferik sinir sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu- Periferik nöropatiler.MEBIS NOTLARI
7Polinöropatiler ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
8Motor nöronopatiler ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
9Kas hastalıkları ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
10Kas hastalıkları ve rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
11Nörojenik mesane ve bağırsak rehabilitasyonuMEBIS NOTLARI
12Kafa travmalarında rehabilitasyonMEBIS NOTLARI
13İmmobilitenin olumsuz etkileri ve alınacak önlemlerMEBIS NOTLARI
14Kognitif rehabilitasyonMEBIS NOTLARI
Kaynak
Öğrencilere MEBİS notu verilecektir.
1. Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Neurological Rehabilitation, Umphred DA (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1995 3. Neurological Physiotherapy, Stokes M (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1998 4. Case Studies in Neurological Rehabilitation, Tarek A.-Z. K. Gaber, Cambridge University Press, New York, 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10