Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
ORTEZ VE REHABİLİTASYON 1+0 1 2
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi Verenler Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Fonksiyonunu kaybetmiş vücut segmentlerinin hareketini sağlamak ve deformiteleri düzeltmek amacıyla uygulanan ortezlerin genel yapım ve kullanımını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Temel mekanik prensipler,Ortez tanım ve sınıflaması,Hasta değerlendirme,Statik ortezler,Hemiplejide üst ekstremite ortezleri, periferik sinir yaralanmalarında ortezleme,Dinamik üst ekstremite ortezleri, Erb’s palsy de ortezleme,Tendon yaralanmalarında ve R.Artritte ortezleme,Ayak-ayakbileği değerlendirme,Ayak-ayakbileği ortezleri (AFO), Yer reaksiyon ortezleri,Uzun yürüme ortezleri, Kalça ortezleri,Vertebral kolon patolojileri,Gövde ortezleri,Skolyoz değerlendirme ve ortez uygulama prensipleri,Skolyoz ortezleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Ortezin temel mekanik özelliklerini ve hasta seçimini değerlendirebilmesi 1, 4 A, E
Alt ekstremite ortezlerini değerlendirebilmesi 1, 4 A, E
Üst ekstremite ortezlerini değerlendirebilmesi 1, 4 A, E
Spinal ortezleri değerlendirebilmesi 1, 4 A, E
Skolyoz ortezlerini tanımlayabilmesi 1, 4 A, E
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Temel mekanik prensipler 1. kaynak, sayfa 15-34
2 Ortez tanım ve sınıflaması 1. kaynak, sayfa 3-14
3 Hasta değerlendirme 1. kaynak, sayfa 109 -154
4 Statik ortezler 1. kaynak, sayfa
5 Hemiplejide üst ekstremite ortezleri, periferik sinir yaralanmalarında ortezleme 1. kaynak, sayfa 449-468
6 Dinamik üst ekstremite ortezleri, Erb’s palsy de ortezleme 1. kaynak, sayfa 449-468
7 Tendon yaralanmalarında ve R.Artritte ortezleme 1. kaynak, sayfa 449-468
8 Ayak-ayakbileği değerlendirme 1. kaynak, sayfa 155- 178
9 Ayak-ayakbileği ortezleri (AFO), Yer reaksiyon ortezleri 1. kaynak, sayfa 219-236
10 Uzun yürüme ortezleri, Kalça ortezleri 1. kaynak, sayfa 237-262
11 Vertebral kolon patolojileri 1. kaynak, sayfa 397-426
12 Gövde ortezleri 1. kaynak, sayfa 397-426
13 Skolyoz değerlendirme ve ortez uygulama prensipleri 1. kaynak, sayfa 427-448
14 Skolyoz ortezleri 1. kaynak, sayfa 427-448
Kaynaklar
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1. Michelle M.Lusardi, Caroline C. NielsenORTHOTICS AND PROSTHETİCS IN REHABILITATION I-II,ELSWEER.2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
0
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
0
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
0
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu