Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
PROTEZ VE REHABİLİTASYON 2+0 2 2
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Farzin HAJEBRAHIMI
Dersi Verenler Doç.Dr. İlkşan DEMİRBÜKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Üst ve Alt ekstremite amputelerinde uygulanan protezleri ve rehabilitasyonunu değerlendirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Amputasyon tanımı,tarihçe,neden ve seviyeler,Üst ekstremite değerlendirme parametreleri,el-elbileği amputasyonları,protezleri,protez el tipleri,Dirsek altı,dirsek dezartikulasyonu amputasyonları ve protezleri,Dirsek üstü amputasyonu,protezleri,omuz dezartikulasyon protezleri,Üst ekstremite protezlerinde ölçü,soket tipleri,süspansiyon sistemleri,Myoelektrik protezler,Alt ekstremite amputasyonları,kısmi ayak protezleri, Syme protezleri,Dizaltı protezleri,soket tipleri,suspansiyon sistemleri,Dizaltı amputelerde yürüme ve biyomekanik özellikler,Diz dezartikulasyon protezi,dizüstü protezleri,biyomekanik özellikler,Kalça dezartikulasyon protezleri,suspansiyon sistemleri,Dizüstü amputelerinde yürüme ve biomekanik özellikler,Üst ekstremite amputelerinde protez eğitimi,Alt ekstremite amputelerinde protez eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Üst ve alt ekstremite amputasyon nedenlerini ve seviyelerini özetleyebilmesi. 1, 4 A, E
Üst ekstremite protezlerini ve Myoelektrik protezleri değerlendirebilmesi 1, 4 A, E
Alt ekstremite protezlerini değerlendirebilmesi 1, 4 A, E
Üst ekstremite amputelerinde protez rehabilitasyon programını açıklayabilmesi 1, 4 A, E
Alt ekstremite amputelerinde protez rehabilitasyon programını açıklayabilmesi 1, 4 A, E
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Amputasyon tanımı,tarihçe,neden ve seviyeler 1. kaynak sayfa, 519-532
2 Üst ekstremite değerlendirme parametreleri,el-elbileği amputasyonları,protezleri,protez el tipleri 1. kaynak sayfa, 837-858
3 Dirsek altı,dirsek dezartikulasyonu amputasyonları ve protezleri 1. kaynak sayfa, 837-858
4 Dirsek üstü amputasyonu,protezleri,omuz dezartikulasyon protezleri 1. kaynak sayfa, 837-858
5 Üst ekstremite protezlerinde ölçü,soket tipleri,süspansiyon sistemleri 1. kaynak sayfa, 837-858
6 Myoelektrik protezler 1. kaynak sayfa, 849-858
7 Alt ekstremite amputasyonları,kısmi ayak protezleri, Syme protezleri 1. kaynak sayfa, 563-580, 643-658
8 Dizaltı protezleri,soket tipleri,suspansiyon sistemleri 1. kaynak sayfa, 580-583, 679-710
9 Dizaltı amputelerde yürüme ve biyomekanik özellikler 1. kaynak sayfa, 711-744
10 Diz dezartikulasyon protezi,dizüstü protezleri,biyomekanik özellikler 1. kaynak sayfa, 583-586,745-774
11 Kalça dezartikulasyon protezleri,suspansiyon sistemleri 1. kaynak sayfa, 587-588, 805-816
12 Dizüstü amputelerinde yürüme ve biomekanik özellikler 1. kaynak sayfa, 745-774
13 Üst ekstremite amputelerinde protez eğitimi 1. kaynak sayfa, 859-874
14 Alt ekstremite amputelerinde protez eğitimi 1. kaynak sayfa, 711-744, 775-804
Kaynaklar
Ders notu verilecektir.
1- Michelle M. Lusardi,Caroline C.Nielsen,ORTHOTICS AND PROSTHETICS IN REHABILITATION I-II,Elsweer,2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
0
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
0
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
0
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 14 1 14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 9 9
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 11 11
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu