Toplum temelli rehabilitasyonu, uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?,Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması,Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi,Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi,Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği,Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları,Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri,Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü,Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi,Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi,Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları,Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. ,Grup Çalışması,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Toplum Temelli rehabilitasyonu tanımlar.
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini oluşturacak diğer disiplinleri tanır ve görev dağılımlarını sıralar
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek eğitimi sağlar
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluşturur
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluştururken yetkili makamlar ile iletişime geçer
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
İhtiyacı olan bireyleri belirleyerek ihtiyaç analizlerini yapar, müdahale planlarını uygulayarak sorgular
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Toplumu bu tür projelerden haberdar ederek bilinçlendirir
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
2
Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
3
Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
4
Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
5
Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği
Araştırma
6
Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları
Araştırma
7
Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri
Araştırma
8
Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
9
Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
10
Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
11
Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları
Araştırma
12
Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb.
Araştırma
13
Grup Çalışması
Araştırma
14
Grup Çalışması
Araştırma
Kaynak
1. Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004.
1. Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
7
2
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
1
7
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
7
2
14
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
4
4
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
4
4
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
71
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TOPLUM TEMELLI REHABILITASYON
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Görkem ATA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Toplum temelli rehabilitasyonu, uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?,Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması,Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi,Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi,Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği,Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları,Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri,Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü,Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi,Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi,Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları,Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb. ,Grup Çalışması,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Toplum Temelli rehabilitasyonu tanımlar.
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini oluşturacak diğer disiplinleri tanır ve görev dağılımlarını sıralar
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon ekibini eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek eğitimi sağlar
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluşturur
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Toplum temelli rehabilitasyon programını oluştururken yetkili makamlar ile iletişime geçer
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
İhtiyacı olan bireyleri belirleyerek ihtiyaç analizlerini yapar, müdahale planlarını uygulayarak sorgular
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Toplumu bu tür projelerden haberdar ederek bilinçlendirir
10, 16, 19, 2, 9
A, D, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Toplum temelli rehabilitasyon nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
2
Farklı Toplum temelli rehabilitasyon projelerinin sunulması
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
3
Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
4
Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
5
Çevre ve saha çalışması-kaldırımlar, Merdiven Yüksekliği
Araştırma
6
Çevre ve saha çalışması-Devlet binaları
Araştırma
7
Çevre ve saha çalışması-Hastane Girişleri
Araştırma
8
Özrün engellenmesinde Fizyoterapistin rolü
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
9
Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
10
Türkiyede Toplum Temelli Rehabilitasyon projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi
Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
11
Çevre ve saha çalışması-Toplu taşıma, Ulaşım araçları
Araştırma
12
Çevre ve saha çalışması-Etkinlikler, müzeler, eğlence merkezleri vb.
Araştırma
13
Grup Çalışması
Araştırma
14
Grup Çalışması
Araştırma
Kaynak
1. Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004.
1. Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.