Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ VE REH. ETİK PRENSİPLER-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEtik, ahlak ve deontoloji kavramlarını, Fizyoterapi etik kurallarını ve uygulama standartlarını, klinik ve araştırma etiğini öğretip benimseterek öğrencilerin bir Fizyoterapist olarak rehabilitasyon ekibi içinde profesyonel ve etik davranış göstermesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin anlatılması, önemli terimlerin tartışılması,Etik Prensipler Kavramı, temel tanımlar,Etik Prensipler, prensiplerin açıklanması, etik olmayan durumlar üzerine tartışma,Amerikan Fizyoterapi Derneği, fizyoterapide etik prensipler-I,Amerikan Fizyoterapi Derneği, fizyoterapide etik prensipler, olgular üzerinde tartışma-II,Etik problemler ve bu problemleri çözmeye çalışma,Türkiye'de Fizyoterapi mesleği ile ilgili etik prensipler,Yüksek Öğretimde Avrupa Fizyoterapi Ağı, Bir Fizik Tedavi Hizmet Kuruluşunun Yönetimine İlişkin Temel Kavramlar,Fizyoterapide mesleklerarası İletişim,Fizyoterapi mesleğini daha ileriye taşımak,Grup çalışması (farklı ülkelerde fizyoterapi dinamikleri),Grup çalışması (farklı Ülkelerde fizyoterapi dinamikleri),Grup Çalışması (farklı fizyoterapi branşlara profesyonel bakış açısı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapi mesleğinde etik prensipleri kavrar10, 9A
Rehabilitasyon alanında etik kuralları tanımlar10, 9A
Fizyoterapi mesleğinin etik prensiplerini açıklar10, 9A
Hasta ve rehabilitasyon ekibinin hak ve sorumluluklarını ifade eder10, 9A
Fizyoterapist olarak etik uygulama standartlarını oluşturur10, 9A
Fizyoterapide etik prensipleri rapor eder10, 9A
Fizyoterapide etik sorunları değerlendirir ve çözer10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin anlatılması, önemli terimlerin tartışılmasıMebis Notları
2Etik Prensipler Kavramı, temel tanımlarMebis Notları
3Etik Prensipler, prensiplerin açıklanması, etik olmayan durumlar üzerine tartışmaMebis Notları
4Amerikan Fizyoterapi Derneği, fizyoterapide etik prensipler-IMebis Notları
5Amerikan Fizyoterapi Derneği, fizyoterapide etik prensipler, olgular üzerinde tartışma-IIMebis Notları
6Etik problemler ve bu problemleri çözmeye çalışmaMebis Notları
7Türkiye'de Fizyoterapi mesleği ile ilgili etik prensiplerMebis Notları
8Yüksek Öğretimde Avrupa Fizyoterapi AğıMebis Notları
9 Bir Fizik Tedavi Hizmet Kuruluşunun Yönetimine İlişkin Temel KavramlarMebis Notları
10Fizyoterapide mesleklerarası İletişimMebis Notları
11Fizyoterapi mesleğini daha ileriye taşımakMebis Notları
12Grup çalışması (farklı ülkelerde fizyoterapi dinamikleri)Öğrenciler verilen konu başlığına göre araştırma yapacaklardır.
13Grup çalışması (farklı Ülkelerde fizyoterapi dinamikleri)Öğrenciler verilen konu başlığına göre araştırma yapacaklardır.
14Grup Çalışması (farklı fizyoterapi branşlara profesyonel bakış açısı)Öğrenciler verilen konu başlığına göre araştırma yapacaklardır.
Kaynak
Mebis ders notu
-Ders Notları -Ethics in Rehabilitation, A clinical perspective, B.L.Kornblau, S.P. Starling -Continuing Professional Development: A Guide For Therapists -Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7749
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)107
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ VE REH. ETİK PRENSİPLER-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEtik, ahlak ve deontoloji kavramlarını, Fizyoterapi etik kurallarını ve uygulama standartlarını, klinik ve araştırma etiğini öğretip benimseterek öğrencilerin bir Fizyoterapist olarak rehabilitasyon ekibi içinde profesyonel ve etik davranış göstermesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin anlatılması, önemli terimlerin tartışılması,Etik Prensipler Kavramı, temel tanımlar,Etik Prensipler, prensiplerin açıklanması, etik olmayan durumlar üzerine tartışma,Amerikan Fizyoterapi Derneği, fizyoterapide etik prensipler-I,Amerikan Fizyoterapi Derneği, fizyoterapide etik prensipler, olgular üzerinde tartışma-II,Etik problemler ve bu problemleri çözmeye çalışma,Türkiye'de Fizyoterapi mesleği ile ilgili etik prensipler,Yüksek Öğretimde Avrupa Fizyoterapi Ağı, Bir Fizik Tedavi Hizmet Kuruluşunun Yönetimine İlişkin Temel Kavramlar,Fizyoterapide mesleklerarası İletişim,Fizyoterapi mesleğini daha ileriye taşımak,Grup çalışması (farklı ülkelerde fizyoterapi dinamikleri),Grup çalışması (farklı Ülkelerde fizyoterapi dinamikleri),Grup Çalışması (farklı fizyoterapi branşlara profesyonel bakış açısı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapi mesleğinde etik prensipleri kavrar10, 9A
Rehabilitasyon alanında etik kuralları tanımlar10, 9A
Fizyoterapi mesleğinin etik prensiplerini açıklar10, 9A
Hasta ve rehabilitasyon ekibinin hak ve sorumluluklarını ifade eder10, 9A
Fizyoterapist olarak etik uygulama standartlarını oluşturur10, 9A
Fizyoterapide etik prensipleri rapor eder10, 9A
Fizyoterapide etik sorunları değerlendirir ve çözer10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin anlatılması, önemli terimlerin tartışılmasıMebis Notları
2Etik Prensipler Kavramı, temel tanımlarMebis Notları
3Etik Prensipler, prensiplerin açıklanması, etik olmayan durumlar üzerine tartışmaMebis Notları
4Amerikan Fizyoterapi Derneği, fizyoterapide etik prensipler-IMebis Notları
5Amerikan Fizyoterapi Derneği, fizyoterapide etik prensipler, olgular üzerinde tartışma-IIMebis Notları
6Etik problemler ve bu problemleri çözmeye çalışmaMebis Notları
7Türkiye'de Fizyoterapi mesleği ile ilgili etik prensiplerMebis Notları
8Yüksek Öğretimde Avrupa Fizyoterapi AğıMebis Notları
9 Bir Fizik Tedavi Hizmet Kuruluşunun Yönetimine İlişkin Temel KavramlarMebis Notları
10Fizyoterapide mesleklerarası İletişimMebis Notları
11Fizyoterapi mesleğini daha ileriye taşımakMebis Notları
12Grup çalışması (farklı ülkelerde fizyoterapi dinamikleri)Öğrenciler verilen konu başlığına göre araştırma yapacaklardır.
13Grup çalışması (farklı Ülkelerde fizyoterapi dinamikleri)Öğrenciler verilen konu başlığına göre araştırma yapacaklardır.
14Grup Çalışması (farklı fizyoterapi branşlara profesyonel bakış açısı)Öğrenciler verilen konu başlığına göre araştırma yapacaklardır.
Kaynak
Mebis ders notu
-Ders Notları -Ethics in Rehabilitation, A clinical perspective, B.L.Kornblau, S.P. Starling -Continuing Professional Development: A Guide For Therapists -Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10