Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ASİSTİF TEKNOLOJİ VE REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGünlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yardımcı cihazlara giriş,Yardımcı cihazların vücut bölgelerine göre dağılımı,Üst ekstremite robotları,Üst ekstremite robotik türleri,Üst ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri ,Üst ekstremite yardımcı cihazlarını kullanma eğitimi,Üst ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri,Alt ekstremite robotları,Alt ekstremite robotik türleri,Alt ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri,Alt ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri,Rehabilitasyonda nanoteknoloji uygulamaları,Ortez ve protezlere genel yaklaşımlar,Sanal Gerçeklik ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Günlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.19, 2, 9A, F
Yardımcı cihazlara, kişiye uygun tasarım yapmak ve farklı hasta grupları için geçerli olduğuna karar verme19, 2, 9A, F
Yardımcı teknolojide disiplinlerarası çalışma ve iletişim becerileri kazanır.19, 9A, F
Yardımcı teknolojide maliyet, kullanılabilirlik ve çevresel uygunluk hakkında bilgi edinir19, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yardımcı cihazlara girişDers Notu
2Yardımcı cihazların vücut bölgelerine göre dağılımıDers Notu
3Üst ekstremite robotlarıDers Notu
4Üst ekstremite robotik türleriDers Notu
5Üst ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri Ders Notu
6Üst ekstremite yardımcı cihazlarını kullanma eğitimiDers notu
7Üst ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleriDers Notu
8Alt ekstremite robotlarıDers Notu
9Alt ekstremite robotik türleriDers Notu
10Alt ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleriDers Notu
11Alt ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleriDers Notu
12Rehabilitasyonda nanoteknoloji uygulamalarıDers notu
13Ortez ve protezlere genel yaklaşımlarDers Notu
14Sanal Gerçeklik Ders notu
Kaynak
Özge Eliçin, Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim , Vize Yayıncılık. 2016
1- Albert M. Cook Phd Pe (Author), Janice Miller Polgar Phd Ot Cook And Hussey's Assistive Technologies: Principles And Practice. Mosby, St Loius, 2002. 2- Suzanna Robitaille The Illustrated Guide To Assistive Technology And Devices: Tools And Gadgets For Living Independently. Demos Published,NY, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer7214
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı4416
Genel Sınav ve Hazırlığı4832
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ASİSTİF TEKNOLOJİ VE REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGünlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yardımcı cihazlara giriş,Yardımcı cihazların vücut bölgelerine göre dağılımı,Üst ekstremite robotları,Üst ekstremite robotik türleri,Üst ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri ,Üst ekstremite yardımcı cihazlarını kullanma eğitimi,Üst ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri,Alt ekstremite robotları,Alt ekstremite robotik türleri,Alt ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri,Alt ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleri,Rehabilitasyonda nanoteknoloji uygulamaları,Ortez ve protezlere genel yaklaşımlar,Sanal Gerçeklik ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Günlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.19, 2, 9A, F
Yardımcı cihazlara, kişiye uygun tasarım yapmak ve farklı hasta grupları için geçerli olduğuna karar verme19, 2, 9A, F
Yardımcı teknolojide disiplinlerarası çalışma ve iletişim becerileri kazanır.19, 9A, F
Yardımcı teknolojide maliyet, kullanılabilirlik ve çevresel uygunluk hakkında bilgi edinir19, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yardımcı cihazlara girişDers Notu
2Yardımcı cihazların vücut bölgelerine göre dağılımıDers Notu
3Üst ekstremite robotlarıDers Notu
4Üst ekstremite robotik türleriDers Notu
5Üst ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleri Ders Notu
6Üst ekstremite yardımcı cihazlarını kullanma eğitimiDers notu
7Üst ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleriDers Notu
8Alt ekstremite robotlarıDers Notu
9Alt ekstremite robotik türleriDers Notu
10Alt ekstremite yardımcı cihazları ve düzenlemeleriDers Notu
11Alt ekstremite robotiklerinin çevresel ve mimari düzenlemeleriDers Notu
12Rehabilitasyonda nanoteknoloji uygulamalarıDers notu
13Ortez ve protezlere genel yaklaşımlarDers Notu
14Sanal Gerçeklik Ders notu
Kaynak
Özge Eliçin, Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim , Vize Yayıncılık. 2016
1- Albert M. Cook Phd Pe (Author), Janice Miller Polgar Phd Ot Cook And Hussey's Assistive Technologies: Principles And Practice. Mosby, St Loius, 2002. 2- Suzanna Robitaille The Illustrated Guide To Assistive Technology And Devices: Tools And Gadgets For Living Independently. Demos Published,NY, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10