Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilanur ÖZKARAOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA, Öğr.Gör. Simay AKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rahabilitasyon öğrencilerinin iş ortamında İngilizce iletişim becerilerini kullanma yetilerini geliştirmek; alanlarına özel İngilizce kelimeleri ve metinleri öğrenmelerini sağlamanın yanısıra, onlara yazılı ve sesli İngilizce Fizyoterapi metinlerini anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirebilecekleri imkanları sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; The Diagnostic Process (Tanı sürecini öğrenme, tanı koyma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Examinations and Diagnostic Tests (Hastayı muayene etmeyi ve tanı testlerini öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Actions (Vücudun hareketlerini öğrenme, güçlük ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Motor Tasks (Motor görevleri öğrenme, farklılıkları tartışma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Reflexes (Refleksleri ve sınıflarını öğrenme, işlev ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Outcomes (Tedavi sonuçlarını tespit etmeyi öğrenme, bir ifadenin açıklamasını talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Patient Management (Hasta yönetimini öğrenme, deneyimlerini ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Risk Factors (Risk faktörlerini öğrenme, hasta veya hastalık öyküsünü sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Common Injuries and Ailments (Yaygın sakatlanmaları ve rahatsızlıkları öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Stretching (Germe - esnetme hareketlerini öğrenme, amaç sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
, Joint Mobilization (Eklem mobilizasyonunu öğrenme, tavsiyede bulunma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Improving Balance (Denge artırıcı uygulamaları öğrenme, seçenekleri listeleme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Giving Feedback (Fizyoterapide hasta geri bildirimini öğrenme, yardım talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Aquatic Exercise 1 & 2 (Akuatik egzersizleri/Su egzersizlerini öğrenme, faydalarını açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapiyi İngilizce olarak tanımlar. 16, 9A
Vücut, kemikler, eklemler, kaslar, kas sistemi ve bunlarla ilgili terim ve ifadeleri öğrenir. 16, 9A
Tanı süreci, tanı testleri ve muayeneleri anlar. 16, 9A
Hasta yönetimi ve risk faktörlerini öğrenir. 16, 9A
Anatomik bölgeleri ve vücut hareketlerini kavrar ve ifade eder.16, 9A
Dirençli egzersizlerini ve aerobik egzersizleri anlar ve karşılaştırır.16, 9A
Hareket, motor görevler ve refleksleri anlar ve ilişkilendirir.16, 9A
Yaygın yaralanmaları ve rahatsızlıkları sınıflandırır.16, 9A
Germe, eklem mobilizasyonu ve denge artırıcı teknikleri detaylandırır.16, 9A
Aquatik egzersizleri anlar ve detaylandırır. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1The Diagnostic Process (Tanı sürecini öğrenme, tanı koyma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
2Examinations and Diagnostic Tests (Hastayı muayene etmeyi ve tanı testlerini öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
3Actions (Vücudun hareketlerini öğrenme, güçlük ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
4Motor Tasks (Motor görevleri öğrenme, farklılıkları tartışma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
5Reflexes (Refleksleri ve sınıflarını öğrenme, işlev ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
6Outcomes (Tedavi sonuçlarını tespit etmeyi öğrenme, bir ifadenin açıklamasını talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
7Patient Management (Hasta yönetimini öğrenme, deneyimlerini ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
8Risk Factors (Risk faktörlerini öğrenme, hasta veya hastalık öyküsünü sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
9Common Injuries and Ailments (Yaygın sakatlanmaları ve rahatsızlıkları öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
10Stretching (Germe - esnetme hareketlerini öğrenme, amaç sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
11 Joint Mobilization (Eklem mobilizasyonunu öğrenme, tavsiyede bulunma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
12Improving Balance (Denge artırıcı uygulamaları öğrenme, seçenekleri listeleme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
13Giving Feedback (Fizyoterapide hasta geri bildirimini öğrenme, yardım talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
14Aquatic Exercise 1 & 2 (Akuatik egzersizleri/Su egzersizlerini öğrenme, faydalarını açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
Kaynak
Career Paths - Physiotherapy, Express Publishing, 2015, ISBN:978-1-4715-4234-3
-

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati339
Rehberli Problem Çözme5840
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi326
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı2714
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)89
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(89/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilanur ÖZKARAOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA, Öğr.Gör. Simay AKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rahabilitasyon öğrencilerinin iş ortamında İngilizce iletişim becerilerini kullanma yetilerini geliştirmek; alanlarına özel İngilizce kelimeleri ve metinleri öğrenmelerini sağlamanın yanısıra, onlara yazılı ve sesli İngilizce Fizyoterapi metinlerini anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirebilecekleri imkanları sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; The Diagnostic Process (Tanı sürecini öğrenme, tanı koyma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Examinations and Diagnostic Tests (Hastayı muayene etmeyi ve tanı testlerini öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Actions (Vücudun hareketlerini öğrenme, güçlük ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Motor Tasks (Motor görevleri öğrenme, farklılıkları tartışma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Reflexes (Refleksleri ve sınıflarını öğrenme, işlev ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Outcomes (Tedavi sonuçlarını tespit etmeyi öğrenme, bir ifadenin açıklamasını talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Patient Management (Hasta yönetimini öğrenme, deneyimlerini ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Risk Factors (Risk faktörlerini öğrenme, hasta veya hastalık öyküsünü sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Common Injuries and Ailments (Yaygın sakatlanmaları ve rahatsızlıkları öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Stretching (Germe - esnetme hareketlerini öğrenme, amaç sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
, Joint Mobilization (Eklem mobilizasyonunu öğrenme, tavsiyede bulunma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Improving Balance (Denge artırıcı uygulamaları öğrenme, seçenekleri listeleme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Giving Feedback (Fizyoterapide hasta geri bildirimini öğrenme, yardım talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Aquatic Exercise 1 & 2 (Akuatik egzersizleri/Su egzersizlerini öğrenme, faydalarını açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapiyi İngilizce olarak tanımlar. 16, 9A
Vücut, kemikler, eklemler, kaslar, kas sistemi ve bunlarla ilgili terim ve ifadeleri öğrenir. 16, 9A
Tanı süreci, tanı testleri ve muayeneleri anlar. 16, 9A
Hasta yönetimi ve risk faktörlerini öğrenir. 16, 9A
Anatomik bölgeleri ve vücut hareketlerini kavrar ve ifade eder.16, 9A
Dirençli egzersizlerini ve aerobik egzersizleri anlar ve karşılaştırır.16, 9A
Hareket, motor görevler ve refleksleri anlar ve ilişkilendirir.16, 9A
Yaygın yaralanmaları ve rahatsızlıkları sınıflandırır.16, 9A
Germe, eklem mobilizasyonu ve denge artırıcı teknikleri detaylandırır.16, 9A
Aquatik egzersizleri anlar ve detaylandırır. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1The Diagnostic Process (Tanı sürecini öğrenme, tanı koyma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
2Examinations and Diagnostic Tests (Hastayı muayene etmeyi ve tanı testlerini öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
3Actions (Vücudun hareketlerini öğrenme, güçlük ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
4Motor Tasks (Motor görevleri öğrenme, farklılıkları tartışma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
5Reflexes (Refleksleri ve sınıflarını öğrenme, işlev ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
6Outcomes (Tedavi sonuçlarını tespit etmeyi öğrenme, bir ifadenin açıklamasını talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
7Patient Management (Hasta yönetimini öğrenme, deneyimlerini ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
8Risk Factors (Risk faktörlerini öğrenme, hasta veya hastalık öyküsünü sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
9Common Injuries and Ailments (Yaygın sakatlanmaları ve rahatsızlıkları öğrenme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
10Stretching (Germe - esnetme hareketlerini öğrenme, amaç sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
11 Joint Mobilization (Eklem mobilizasyonunu öğrenme, tavsiyede bulunma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
12Improving Balance (Denge artırıcı uygulamaları öğrenme, seçenekleri listeleme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
13Giving Feedback (Fizyoterapide hasta geri bildirimini öğrenme, yardım talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
14Aquatic Exercise 1 & 2 (Akuatik egzersizleri/Su egzersizlerini öğrenme, faydalarını açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Mebis notu
Kaynak
Career Paths - Physiotherapy, Express Publishing, 2015, ISBN:978-1-4715-4234-3
-

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08