Spinal kord yaralanmaları, multıple skleroz ve Parkinson rehabilitasyonunda fizyoterapi
değerlendirme ve rehabilitasyon uygulamalarını değerlendirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Spinal kord yaralanmaları ve seviyeye göre fonksiyonel durum,Spinal kord yaralanmalarında görülen komplikasyonlar ve fizyoterapi yaklaşımları,Spinal kord yaralanmalarında uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Poliomyelitte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Multıple skleroz ve semptomları,Multıple sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon,Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları,Parkinson ve semptomları,Parkinsonda fizyoterapi ve rehabilitasyon,Parkinsonda uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Müsküler distrofide fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları,Kafa travmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Poliomyelit ve Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır
5, 6, 9
A, E, G
Kas hastalıklarını tanımlayıp fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirir
5, 6, 9
A, E, G
Kafa travmalarını tanımlayıp, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirir
5, 6, 9
A, E, G
Parkinson değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır
5, 6, 9
A, E, G
Multiple skleroz rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır
5, 6, 9
A, E, G
Spinal kord yaralanmalarının rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır
Spinal kord yaralanmaları ve seviyeye göre fonksiyonel durum
2. kaynak sayfa, 1-6
2
Spinal kord yaralanmalarında görülen komplikasyonlar ve fizyoterapi yaklaşımları
2. kaynak sayfa, 6-13
3
Spinal kord yaralanmalarında uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon
2. kaynak sayfa, 13-22
4
Poliomyelitte fizyoterapi ve rehabilitasyon
5. kaynak sayfa101-113
5
Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon
5. kaynak, sayfa 101-113
6
Multıple skleroz ve semptomları
2. kaynak sayfa, 127-131
7
Multıple sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon
2. kaynak sayfa, 131-139
8
Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları
2. kaynak sayfa, 131-139
9
Parkinson ve semptomları
2. kaynak sayfa,157-162
10
Parkinsonda fizyoterapi ve rehabilitasyon
2. kaynak sayfa, 162-176
11
Parkinsonda uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon
2. kaynak sayfa, 162-176
12
Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon
2. kaynak sayfa, 162-176
13
Müsküler distrofide fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları
14
Kafa travmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon
http://www.ctf.edu.tr/stek/pdfs/39/3910.pdf
Kaynak
Mebis Notları
1 –Z. Candan Algun(Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon,DEÜ yayınları
1998
2- Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012
3-SA Sisto,E Druin,MM Sliwinski,Mosby Elsevıer 2009
4-CM Wiles,Physiotherapy and related activities in multiple sclerosis,multıple sclerosis 14:863-871,2008
5-Karaduman A., Yılmaz ÖA. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 3. 2016
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
13
13
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
13
13
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
REHABİLİTASYON UYGULAMALARI I
-
Güz Dönemi
1+2
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Doç.Dr. Pınar KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Spinal kord yaralanmaları, multıple skleroz ve Parkinson rehabilitasyonunda fizyoterapi
değerlendirme ve rehabilitasyon uygulamalarını değerlendirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Spinal kord yaralanmaları ve seviyeye göre fonksiyonel durum,Spinal kord yaralanmalarında görülen komplikasyonlar ve fizyoterapi yaklaşımları,Spinal kord yaralanmalarında uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Poliomyelitte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Multıple skleroz ve semptomları,Multıple sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon,Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları,Parkinson ve semptomları,Parkinsonda fizyoterapi ve rehabilitasyon,Parkinsonda uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Müsküler distrofide fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları,Kafa travmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Poliomyelit ve Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır
5, 6, 9
A, E, G
Kas hastalıklarını tanımlayıp fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirir
5, 6, 9
A, E, G
Kafa travmalarını tanımlayıp, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirir
5, 6, 9
A, E, G
Parkinson değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır
5, 6, 9
A, E, G
Multiple skleroz rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır
5, 6, 9
A, E, G
Spinal kord yaralanmalarının rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır
Spinal kord yaralanmaları ve seviyeye göre fonksiyonel durum
2. kaynak sayfa, 1-6
2
Spinal kord yaralanmalarında görülen komplikasyonlar ve fizyoterapi yaklaşımları
2. kaynak sayfa, 6-13
3
Spinal kord yaralanmalarında uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon
2. kaynak sayfa, 13-22
4
Poliomyelitte fizyoterapi ve rehabilitasyon
5. kaynak sayfa101-113
5
Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon
5. kaynak, sayfa 101-113
6
Multıple skleroz ve semptomları
2. kaynak sayfa, 127-131
7
Multıple sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon
2. kaynak sayfa, 131-139
8
Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları
2. kaynak sayfa, 131-139
9
Parkinson ve semptomları
2. kaynak sayfa,157-162
10
Parkinsonda fizyoterapi ve rehabilitasyon
2. kaynak sayfa, 162-176
11
Parkinsonda uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon
2. kaynak sayfa, 162-176
12
Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon
2. kaynak sayfa, 162-176
13
Müsküler distrofide fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları
14
Kafa travmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon
http://www.ctf.edu.tr/stek/pdfs/39/3910.pdf
Kaynak
Mebis Notları
1 –Z. Candan Algun(Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon,DEÜ yayınları
1998
2- Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012
3-SA Sisto,E Druin,MM Sliwinski,Mosby Elsevıer 2009
4-CM Wiles,Physiotherapy and related activities in multiple sclerosis,multıple sclerosis 14:863-871,2008
5-Karaduman A., Yılmaz ÖA. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 3. 2016
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.