Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYON UYGULAMALARI I-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSpinal kord yaralanmaları, multıple skleroz ve Parkinson rehabilitasyonunda fizyoterapi değerlendirme ve rehabilitasyon uygulamalarını değerlendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Spinal kord yaralanmaları ve seviyeye göre fonksiyonel durum,Spinal kord yaralanmalarında görülen komplikasyonlar ve fizyoterapi yaklaşımları,Spinal kord yaralanmalarında uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Poliomyelitte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Multıple skleroz ve semptomları,Multıple sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon,Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları,Parkinson ve semptomları,Parkinsonda fizyoterapi ve rehabilitasyon,Parkinsonda uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Müsküler distrofide fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları,Kafa travmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Poliomyelit ve Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır5, 6, 9A, E, G
Kas hastalıklarını tanımlayıp fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirir5, 6, 9A, E, G
Kafa travmalarını tanımlayıp, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirir5, 6, 9A, E, G
Parkinson değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır5, 6, 9A, E, G
Multiple skleroz rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır5, 6, 9A, E, G
Spinal kord yaralanmalarının rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır 5, 6, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Spinal kord yaralanmaları ve seviyeye göre fonksiyonel durum2. kaynak sayfa, 1-6
2Spinal kord yaralanmalarında görülen komplikasyonlar ve fizyoterapi yaklaşımları2. kaynak sayfa, 6-13
3Spinal kord yaralanmalarında uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon2. kaynak sayfa, 13-22
4Poliomyelitte fizyoterapi ve rehabilitasyon5. kaynak sayfa101-113
5Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon 5. kaynak, sayfa 101-113
6Multıple skleroz ve semptomları2. kaynak sayfa, 127-131
7Multıple sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon2. kaynak sayfa, 131-139
8Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları2. kaynak sayfa, 131-139
9Parkinson ve semptomları2. kaynak sayfa,157-162
10Parkinsonda fizyoterapi ve rehabilitasyon2. kaynak sayfa, 162-176
11Parkinsonda uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon2. kaynak sayfa, 162-176
12Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon2. kaynak sayfa, 162-176
13Müsküler distrofide fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları
14Kafa travmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon http://www.ctf.edu.tr/stek/pdfs/39/3910.pdf
Kaynak
Mebis Notları
1 –Z. Candan Algun(Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon,DEÜ yayınları 1998 2- Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012 3-SA Sisto,E Druin,MM Sliwinski,Mosby Elsevıer 2009 4-CM Wiles,Physiotherapy and related activities in multiple sclerosis,multıple sclerosis 14:863-871,2008 5-Karaduman A., Yılmaz ÖA. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 3. 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11313
Genel Sınav ve Hazırlığı11313
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYON UYGULAMALARI I-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSpinal kord yaralanmaları, multıple skleroz ve Parkinson rehabilitasyonunda fizyoterapi değerlendirme ve rehabilitasyon uygulamalarını değerlendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Spinal kord yaralanmaları ve seviyeye göre fonksiyonel durum,Spinal kord yaralanmalarında görülen komplikasyonlar ve fizyoterapi yaklaşımları,Spinal kord yaralanmalarında uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Poliomyelitte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Multıple skleroz ve semptomları,Multıple sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon,Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları,Parkinson ve semptomları,Parkinsonda fizyoterapi ve rehabilitasyon,Parkinsonda uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon,Müsküler distrofide fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları,Kafa travmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Poliomyelit ve Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır5, 6, 9A, E, G
Kas hastalıklarını tanımlayıp fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirir5, 6, 9A, E, G
Kafa travmalarını tanımlayıp, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirir5, 6, 9A, E, G
Parkinson değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışır5, 6, 9A, E, G
Multiple skleroz rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır5, 6, 9A, E, G
Spinal kord yaralanmalarının rehabilitasyonunda değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tartışır 5, 6, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Spinal kord yaralanmaları ve seviyeye göre fonksiyonel durum2. kaynak sayfa, 1-6
2Spinal kord yaralanmalarında görülen komplikasyonlar ve fizyoterapi yaklaşımları2. kaynak sayfa, 6-13
3Spinal kord yaralanmalarında uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon2. kaynak sayfa, 13-22
4Poliomyelitte fizyoterapi ve rehabilitasyon5. kaynak sayfa101-113
5Gullian Barre Sendromunda fizyoterapi ve rehabilitasyon 5. kaynak, sayfa 101-113
6Multıple skleroz ve semptomları2. kaynak sayfa, 127-131
7Multıple sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon2. kaynak sayfa, 131-139
8Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları2. kaynak sayfa, 131-139
9Parkinson ve semptomları2. kaynak sayfa,157-162
10Parkinsonda fizyoterapi ve rehabilitasyon2. kaynak sayfa, 162-176
11Parkinsonda uygulamalı fizyoterapi ve rehabilitasyon2. kaynak sayfa, 162-176
12Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon2. kaynak sayfa, 162-176
13Müsküler distrofide fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları
14Kafa travmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon http://www.ctf.edu.tr/stek/pdfs/39/3910.pdf
Kaynak
Mebis Notları
1 –Z. Candan Algun(Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon,DEÜ yayınları 1998 2- Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012 3-SA Sisto,E Druin,MM Sliwinski,Mosby Elsevıer 2009 4-CM Wiles,Physiotherapy and related activities in multiple sclerosis,multıple sclerosis 14:863-871,2008 5-Karaduman A., Yılmaz ÖA. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 3. 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08