Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK NÖROANATOMİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve rehabilitasyon programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar.11, 9A
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlar.11, 9A
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar11, 9A
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır.11, 9A
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir.11, 9A
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar.11, 9A
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder.11, 9A
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır.5, 9A
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır.11, 9A
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder.5, 9A
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar.13, 9A
4. Cortex cerebralisi tanımlar.5, 9A
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder.11, 9A
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder.11, 9A
5. Diencephalon’u tanımlar.13, 9A
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır.13, 9A
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler.13, 9A
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır.13, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir doku; nöron, nörogliaMebis notları
2Medulla oblangata ve pons’un iç yapısıMebis notları
3Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgiMebis notları
4Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yollarıMebis notları
5Mesencephalon iç yapısı ve yollarıMebis notları
6Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncıkMebis notları
8Otonom sinir sistemiMebis notları
9Telencephalon, Broadman alanları,Mebis notları
10Cortex cerebralisMebis notları
11Diencephalon ve yolları,Mebis notları
12Koku beyni, koku yolları, limbik yollarMebis notları
13Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,Mebis notları
14Nuclei basales, ekstra piramidal sistemMebis notları
Kaynak
Mebis notu
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı !. Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Yüce Yayım Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme1400
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13131
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)102
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK NÖROANATOMİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve rehabilitasyon programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar.11, 9A
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlar.11, 9A
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar11, 9A
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır.11, 9A
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir.11, 9A
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar.11, 9A
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder.11, 9A
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır.5, 9A
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır.11, 9A
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder.5, 9A
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar.13, 9A
4. Cortex cerebralisi tanımlar.5, 9A
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder.11, 9A
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder.11, 9A
5. Diencephalon’u tanımlar.13, 9A
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır.13, 9A
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler.13, 9A
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır.13, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir doku; nöron, nörogliaMebis notları
2Medulla oblangata ve pons’un iç yapısıMebis notları
3Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgiMebis notları
4Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yollarıMebis notları
5Mesencephalon iç yapısı ve yollarıMebis notları
6Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncıkMebis notları
8Otonom sinir sistemiMebis notları
9Telencephalon, Broadman alanları,Mebis notları
10Cortex cerebralisMebis notları
11Diencephalon ve yolları,Mebis notları
12Koku beyni, koku yolları, limbik yollarMebis notları
13Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,Mebis notları
14Nuclei basales, ekstra piramidal sistemMebis notları
Kaynak
Mebis notu
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı !. Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Yüce Yayım Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08