Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK NÖROLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik nörolojiyi, tanı yöntemlerini ve nörolojik hastalıkları, ortaya çıkış mekanizmalarını tanımlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları,Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler.,Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları,Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları,Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi,Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri,Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları,Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı,Demiyelinizan hastalıklar ve MS,Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil,Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları,Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar,Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörolojik gelişimi, doğumsal ve gelişimsel nörolojik hastalıkları tanır.9A
Nörolojik hastalıkların temel semptomlarını tartışır.9A
Ağrı mekanizmalarını açıklar.9A
Duruş ve yürüyüş bozukluklarını sınıflandırıp tanır.9A
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışır.9A
Kas hastalıklarını ayırt eder.9A
Serebrovasküler hastalıkları analiz eder.9A
Omurilik ve periferik sinir hastalıklarını tanır.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozukluklarıMebis notları
2Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler.Mebis notları
3Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozukluklarıMebis notları
4Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozukluklarıMebis notları
5Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesiMebis notları
6Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleriMebis notları
7Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıklarıMebis notları
8Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısıMebis notları
9Demiyelinizan hastalıklar ve MSMebis notları
10Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahilMebis notları
11Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıklarıMebis notları
12Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve DemanslarMebis notları
13Epilepsi, uyku, bilinç ve bozukluklarıMebis notları
14Genel tekrarMebis notları
Kaynak
Mebis notları
Nöroloji e-kitabı Yazanlar: İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri Editörler: A. Emre Öge, Betül Baykan http://www.itfnoroloji.org/ekitap.htm

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)47
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(47/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK NÖROLOJİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik nörolojiyi, tanı yöntemlerini ve nörolojik hastalıkları, ortaya çıkış mekanizmalarını tanımlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları,Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler.,Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları,Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları,Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi,Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri,Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları,Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı,Demiyelinizan hastalıklar ve MS,Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil,Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları,Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar,Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörolojik gelişimi, doğumsal ve gelişimsel nörolojik hastalıkları tanır.9A
Nörolojik hastalıkların temel semptomlarını tartışır.9A
Ağrı mekanizmalarını açıklar.9A
Duruş ve yürüyüş bozukluklarını sınıflandırıp tanır.9A
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışır.9A
Kas hastalıklarını ayırt eder.9A
Serebrovasküler hastalıkları analiz eder.9A
Omurilik ve periferik sinir hastalıklarını tanır.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozukluklarıMebis notları
2Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler.Mebis notları
3Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozukluklarıMebis notları
4Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozukluklarıMebis notları
5Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesiMebis notları
6Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleriMebis notları
7Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıklarıMebis notları
8Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısıMebis notları
9Demiyelinizan hastalıklar ve MSMebis notları
10Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahilMebis notları
11Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıklarıMebis notları
12Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve DemanslarMebis notları
13Epilepsi, uyku, bilinç ve bozukluklarıMebis notları
14Genel tekrarMebis notları
Kaynak
Mebis notları
Nöroloji e-kitabı Yazanlar: İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri Editörler: A. Emre Öge, Betül Baykan http://www.itfnoroloji.org/ekitap.htm

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08