Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK NÖROLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik nörolojiyi, tanı yöntemlerini ve nörolojik hastalıkları, ortaya çıkış mekanizmalarını tanımlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları,Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler.,Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları,Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları,Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi,Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri,Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları,Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı,Demiyelinizan hastalıklar ve MS,Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil,Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları,Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar,Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nörolojik gelişimi, doğumsal ve gelişimsel nörolojik hastalıkları tanır. | 9 | A |
Nörolojik hastalıkların temel semptomlarını tartışır. | 9 | A |
Ağrı mekanizmalarını açıklar. | 9 | A |
Duruş ve yürüyüş bozukluklarını sınıflandırıp tanır. | 9 | A |
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışır. | 9 | A |
Kas hastalıklarını ayırt eder. | 9 | A |
Serebrovasküler hastalıkları analiz eder. | 9 | A |
Omurilik ve periferik sinir hastalıklarını tanır. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları | Mebis notları |
2 | Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler. | Mebis notları |
3 | Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları | Mebis notları |
4 | Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları | Mebis notları |
5 | Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi | Mebis notları |
6 | Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri | Mebis notları |
7 | Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları | Mebis notları |
8 | Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı | Mebis notları |
9 | Demiyelinizan hastalıklar ve MS | Mebis notları |
10 | Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil | Mebis notları |
11 | Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları | Mebis notları |
12 | Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar | Mebis notları |
13 | Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları | Mebis notları |
14 | Genel tekrar | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
Nöroloji e-kitabı Yazanlar: İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri Editörler: A. Emre Öge, Betül Baykan http://www.itfnoroloji.org/ekitap.htm |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 47 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(47/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK NÖROLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik nörolojiyi, tanı yöntemlerini ve nörolojik hastalıkları, ortaya çıkış mekanizmalarını tanımlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları,Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler.,Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları,Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları,Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi,Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri,Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları,Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı,Demiyelinizan hastalıklar ve MS,Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil,Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları,Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar,Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nörolojik gelişimi, doğumsal ve gelişimsel nörolojik hastalıkları tanır. | 9 | A |
Nörolojik hastalıkların temel semptomlarını tartışır. | 9 | A |
Ağrı mekanizmalarını açıklar. | 9 | A |
Duruş ve yürüyüş bozukluklarını sınıflandırıp tanır. | 9 | A |
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışır. | 9 | A |
Kas hastalıklarını ayırt eder. | 9 | A |
Serebrovasküler hastalıkları analiz eder. | 9 | A |
Omurilik ve periferik sinir hastalıklarını tanır. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Motor sistem ve felçler, Kas erimesi, Refleks ve tonus bozuklukları | Mebis notları |
2 | Duyu bozuklukları, Serebeller sistem ve Koordinasyon bozuklukları, Ekstrapiramidal sistem ve istemsiz hareketler. | Mebis notları |
3 | Duruş ve yürüyüş, Sfinkter bozuklukları | Mebis notları |
4 | Ağrı, Yüksek bilişsel işlevler ve bozuklukları | Mebis notları |
5 | Çocuğun nörolojik gelişimi ve muayenesi | Mebis notları |
6 | Nörolojik muayene, Nörolojide kullanılan tanı/laboratuar yöntemleri | Mebis notları |
7 | Sinir sisteminin doğumsal ve gelişimsel hastalıkları | Mebis notları |
8 | Serebrovasküler hastalıklar, Baş ağrısı | Mebis notları |
9 | Demiyelinizan hastalıklar ve MS | Mebis notları |
10 | Omirilik hastalıkları (Motor nöron dahil | Mebis notları |
11 | Periferik sinir hastalıkları, Kas ve nöromüsküler bileşke hastalıkları | Mebis notları |
12 | Hareket Bozuklukları, Yaşlılık ve Demanslar | Mebis notları |
13 | Epilepsi, uyku, bilinç ve bozuklukları | Mebis notları |
14 | Genel tekrar | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
Nöroloji e-kitabı Yazanlar: İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri Editörler: A. Emre Öge, Betül Baykan http://www.itfnoroloji.org/ekitap.htm |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |