Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
BİYOİSTATİSTİK 2+0 2 2,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üye. Olcay ÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Biyoistatistik ile ilgili temel bilgileri vermek ve gelecek yıllardaki araştırma derslerine temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması İstatistiğin Tanımı – İstatistik Metodolojisinin Başlıca Evreleri - Tıp ve Sağlık Bilimlerinde İstatistik ,Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve Gösterilmesi,Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik Ortalamalar,Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan Ortalamalar,Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve Ölçüleri,Tanımlayıcı İstatistik: Problem Çözümü,Normal Dağılım ve Özellikleri,Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım Uygulamaları,Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının Tahmini,İstatistik İlişki Analizine Giriş ,Araştırma Aşamaları ve Araştırmada Etik ,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Tanımsal istatistikleri yorumlayabilmesi 1, 2, 4 A
2. Tablo ve grafikleri yorumlayabilmesi 1, 15, 4 A
3. Değişkene ve değişkenlere ait verileri belirleyebilmesi 1, 3, 4 A
4. Normal dağılım verilerini yorumlayabilmesi 1, 3, 4 A
5. Hipotez yazabilmesi 1, 2, 4 A
6. Örneklem sayısı hesaplayabilmesi 1, 15, 2, 4 A
7. İstatistik İlişki Analizi hakkında temel kavramları bilir. 1, 2, 4 A
8. Normal Dağılım ve Özelliklerini bilir. 1, 2 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması İstatistiğin Tanımı – İstatistik Metodolojisinin Başlıca Evreleri - Tıp ve Sağlık Bilimlerinde İstatistik Kaynak 1 Sayfa 6
2 Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve Gösterilmesi Kaynak 1 Sayfa 7-10
3 Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik Ortalamalar Kaynak 1 Sayfa 10-27
4 Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan Ortalamalar Kaynak 1 Sayfa 10-27
5 Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve Ölçüleri Kaynak 1 Sayfa 10-27
6 Tanımlayıcı İstatistik: Problem Çözümü Kaynak 1 Sayfa 10-27
7 Normal Dağılım ve Özellikleri Kaynak 2 Sayfa 107-124
8 Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım Uygulamaları Kaynak 2 Sayfa 107-124
9 Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin Tahmini Kaynak 2 Sayfa 107-124
10 Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının Tahmini Kaynak 2 Sayfa 107-124
11 Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının Tahmini Kaynak 2 Sayfa 107-124
12 İstatistik İlişki Analizine Giriş Kaynak 2 Sayfa 107-124
13 Araştırma Aşamaları ve Araştırmada Etik Ders Notları
14 Genel Tekrar Ders Notları
Kaynaklar
Ders notları, konu ile ilgili Web siteleri, power point sunumları
1- Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (2012). Biyoistatistik, İstanbul: Hatipoğlu Yayınları. 2- M.Şenocak, M. (2014). Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Çağlayan Kitabevi 3- Prof. Dr. Osman Hayran, Prof. Dr. Hanefi Özbek (2017), "Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler (SPSS Uygulama Örnekleri ile Genişletilmiş 2. Baskı)"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
0
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
0
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
0
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 4 2 8
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 1 4 4
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 9 9
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 11 11
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 61
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu