Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOİSTATİSTİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Olcay ÖZEN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa Başoğlu
Dersin AmacıBiyoistatistik ile ilgili temel bilgileri vermek ve gelecek yıllardaki araştırma derslerine temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İstatistiğin Tanımı – İstatistik Metodolojisinin Başlıca Evreleri - Tıp ve Sağlık Bilimlerinde İstatistik
,Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve Gösterilmesi,Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik Ortalamalar,Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan Ortalamalar,Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve Ölçüleri,Tanımlayıcı İstatistik: Problem Çözümü,Normal Dağılım ve Özellikleri,Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım Uygulamaları,Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının Tahmini,İstatistik İlişki Analizine Giriş ,Araştırma Aşamaları , Araştırmada Etik ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tanımsal istatistikleri yorumlar16, 6, 9A
2. Tablo ve grafikleri yorumlar12, 6, 9A
3. Değişkene ve değişkenlere ait verileri sıralar16, 9A
4. Normal dağılım verilerini yorumlar10, 6, 9A
5. Hipotezleri yazar16, 6, 9A
6. Örneklem sayısını hesaplar16, 9A
7. İstatistik İlişki Analizi hakkında temel kavramları açıklar.6, 9A
8. Normal Dağılım ve Özelliklerini açıklar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İstatistiğin Tanımı – İstatistik Metodolojisinin Başlıca Evreleri - Tıp ve Sağlık Bilimlerinde İstatistik
Kaynak 1 Sayfa 6
2Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve GösterilmesiKaynak 1 Sayfa 7-10
3Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik OrtalamalarKaynak 1 Sayfa 10-27
4Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan OrtalamalarKaynak 1 Sayfa 10-27
5Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve ÖlçüleriKaynak 1 Sayfa 10-27
6Tanımlayıcı İstatistik: Problem ÇözümüKaynak 1 Sayfa 10-27
7Normal Dağılım ve ÖzellikleriKaynak 2 Sayfa 107-124
8Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım UygulamalarıKaynak 2 Sayfa 107-124
9Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin TahminiKaynak 2 Sayfa 107-124
10Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının TahminiKaynak 2 Sayfa 107-124
11Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının TahminiKaynak 2 Sayfa 107-124
12İstatistik İlişki Analizine Giriş Kaynak 2 Sayfa 107-124
13Araştırma Aşamaları Ders Notları
14 Araştırmada Etik Ders Notları
Kaynak
Mebis notları
1- Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (2012). Biyoistatistik, İstanbul: Hatipoğlu Yayınları. 2- M.Şenocak, M. (2014). Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Çağlayan Kitabevi 3- Prof. Dr. Osman Hayran, Prof. Dr. Hanefi Özbek (2017), "Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler (SPSS Uygulama Örnekleri ile Genişletilmiş 2. Baskı)"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)61
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(61/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOİSTATİSTİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Olcay ÖZEN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa Başoğlu
Dersin AmacıBiyoistatistik ile ilgili temel bilgileri vermek ve gelecek yıllardaki araştırma derslerine temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İstatistiğin Tanımı – İstatistik Metodolojisinin Başlıca Evreleri - Tıp ve Sağlık Bilimlerinde İstatistik
,Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve Gösterilmesi,Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik Ortalamalar,Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan Ortalamalar,Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve Ölçüleri,Tanımlayıcı İstatistik: Problem Çözümü,Normal Dağılım ve Özellikleri,Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım Uygulamaları,Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının Tahmini,İstatistik İlişki Analizine Giriş ,Araştırma Aşamaları , Araştırmada Etik ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tanımsal istatistikleri yorumlar16, 6, 9A
2. Tablo ve grafikleri yorumlar12, 6, 9A
3. Değişkene ve değişkenlere ait verileri sıralar16, 9A
4. Normal dağılım verilerini yorumlar10, 6, 9A
5. Hipotezleri yazar16, 6, 9A
6. Örneklem sayısını hesaplar16, 9A
7. İstatistik İlişki Analizi hakkında temel kavramları açıklar.6, 9A
8. Normal Dağılım ve Özelliklerini açıklar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İstatistiğin Tanımı – İstatistik Metodolojisinin Başlıca Evreleri - Tıp ve Sağlık Bilimlerinde İstatistik
Kaynak 1 Sayfa 6
2Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve GösterilmesiKaynak 1 Sayfa 7-10
3Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik OrtalamalarKaynak 1 Sayfa 10-27
4Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan OrtalamalarKaynak 1 Sayfa 10-27
5Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve ÖlçüleriKaynak 1 Sayfa 10-27
6Tanımlayıcı İstatistik: Problem ÇözümüKaynak 1 Sayfa 10-27
7Normal Dağılım ve ÖzellikleriKaynak 2 Sayfa 107-124
8Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım UygulamalarıKaynak 2 Sayfa 107-124
9Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin TahminiKaynak 2 Sayfa 107-124
10Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının TahminiKaynak 2 Sayfa 107-124
11Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının TahminiKaynak 2 Sayfa 107-124
12İstatistik İlişki Analizine Giriş Kaynak 2 Sayfa 107-124
13Araştırma Aşamaları Ders Notları
14 Araştırmada Etik Ders Notları
Kaynak
Mebis notları
1- Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (2012). Biyoistatistik, İstanbul: Hatipoğlu Yayınları. 2- M.Şenocak, M. (2014). Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Çağlayan Kitabevi 3- Prof. Dr. Osman Hayran, Prof. Dr. Hanefi Özbek (2017), "Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler (SPSS Uygulama Örnekleri ile Genişletilmiş 2. Baskı)"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08