Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MESLEKİ REHABİLİTASYON 2+0 2 3,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Mesleki rehabilitasyonda kullanılan eğitim yöntemlerini ve uygulamalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Mesleki rehabilitasyon tanımı,Engellilik, İş göremezlik ve Sakatlık kavramları,İş-Görev analizi,Mesleki rehabilitasyonda değerlendirme prensipleri,Çalışma postürünün değerlendirilmesi,Fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi,Kardiyovasküler sistem hastalıklarında mesleki rehabilitasyon,Nörolojik hastalıklarda mesleki rehabilitasyon,Spinal kord yaralanmalarında mesleki rehabilitasyon,Ortopedik patolojilerde mesleki rehabilitasyon,İş ve ergonomi kavramı,Farklı çalışma koşullarına ergonomi prensipleri,Mesleki rehabilitasyon kapsamında eğitim çalışmaları ve korunma önerileri,Mesleki rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Mesleki rehabilitasyon ve kullanılan değerlendirme yöntemlerini açıklayabilmesi 1, 3 A, C
Farklı engel gruplarında mesleki rehabilitasyon modellerini öğrenebilmesi 1, 3 A, C
Mesleki rehabilitasyona ait yasa ve yönetmelikleri tanıyabilmesi 1, 3 A, C
Mesleki rehabilitasyon aşamalarını ve bu aşamalara özgü yaklaşımları tanımlayabilmesi 1, 3 A, C
Engelli bireylerin işe özgü ergonomik düzenlemelerini yapabilmesi 1, 3 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, C: Ödev
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Mesleki rehabilitasyon tanımı Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
2 Engellilik, İş göremezlik ve Sakatlık kavramları Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
3 İş-Görev analizi Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
4 Mesleki rehabilitasyonda değerlendirme prensipleri Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
5 Çalışma postürünün değerlendirilmesi Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
6 Fonksiyonel kapasitenin değerlendirilmesi Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
7 Kardiyovasküler sistem hastalıklarında mesleki rehabilitasyon Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
8 Nörolojik hastalıklarda mesleki rehabilitasyon Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
9 Spinal kord yaralanmalarında mesleki rehabilitasyon Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
10 Ortopedik patolojilerde mesleki rehabilitasyon Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
11 İş ve ergonomi kavramı Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
12 Farklı çalışma koşullarına ergonomi prensipleri Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
13 Mesleki rehabilitasyon kapsamında eğitim çalışmaları ve korunma önerileri Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
14 Mesleki rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
Kaynaklar
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1. Nico J. Delleman, Christine M. Haslegrave, Don B. Chaffin. Working Postures and Movements Tools for Evaluation and Engineering. CRC Press, 2004. 2. Essentials of Musculoskeletal Care 4th edition John F Sarwark, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
0
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
0
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
0
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 14 2 28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 1 10 10
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 6 6
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 10 10
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 3,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu