Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBSTETRİK VE JİNEKOLOJİK FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ, Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObstetrik ve jinekolojik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirir
Dersin İçeriğiBu ders; Kadın ürogenital sistem anatomisi,Ürogenital sistem nöroanatomisi,Ürojinekolojik değerlendirme ,Sık görülen jinekolojik sorunlar,Pelvik organ prolapsusunda fizyoterapi,Pelvik ağrı sendromunda fizyoterapi,Üriner İnkontinans fizyoterapisi,Çocuklarda pelvik taban fizyoterapisi,Gebelikte görülen sorunlar,Doğum öncesi gebe izlemi,Gebelikte beslenme ve doğuma hazırlık,Prenatal egzersizler,Postnatal egzersizler,Yüksek riskli gebelerde fizyoterapi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kadın ürogenital anatomi ve fizyolojisini öğrenir 16, 9A, E
Üriner inkontinans rehabilitasyonunu öğrenir16, 9A, E
Üriner inkontinansı fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir 16, 9A, E
Gebelikte antenatal ve postnatal egzersizleri öğrenir 16, 9A, E
Gebelikte postural değişiklikleri değerlendirir 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kadın ürogenital sistem anatomisi1. Kaynak, sayfa 15-34
2Ürogenital sistem nöroanatomisi1. kaynak sayfa 35-46
3Ürojinekolojik değerlendirme 1. Kaynak, sayfa 47-90
4Sık görülen jinekolojik sorunlar1. Kaynak, sayfa 373-412
5Pelvik organ prolapsusunda fizyoterapi1. Kaynak, sayfa 101-114
6Pelvik ağrı sendromunda fizyoterapi1. Kaynak, sayfa 115-130
7Üriner İnkontinans fizyoterapisi1. Kaynak, sayfa 67-90
8Çocuklarda pelvik taban fizyoterapisi1. Kaynak, sayfa 357-372
9Gebelikte görülen sorunlar1. Kaynak, sayfa 181-214
10Doğum öncesi gebe izlemi1. Kaynak, sayfa 239-252
11Gebelikte beslenme ve doğuma hazırlık1. Kaynak, sayfa 239-252
12Prenatal egzersizler1. Kaynak, sayfa 215-238
13Postnatal egzersizler1. Kaynak, sayfa 253-266
14Yüksek riskli gebelerde fizyoterapi1. Kaynak sayfa 267-284
Kaynak
Mebis notları
1. Akbayrak T, Kaya S Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer166
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBSTETRİK VE JİNEKOLOJİK FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ, Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıObstetrik ve jinekolojik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirir
Dersin İçeriğiBu ders; Kadın ürogenital sistem anatomisi,Ürogenital sistem nöroanatomisi,Ürojinekolojik değerlendirme ,Sık görülen jinekolojik sorunlar,Pelvik organ prolapsusunda fizyoterapi,Pelvik ağrı sendromunda fizyoterapi,Üriner İnkontinans fizyoterapisi,Çocuklarda pelvik taban fizyoterapisi,Gebelikte görülen sorunlar,Doğum öncesi gebe izlemi,Gebelikte beslenme ve doğuma hazırlık,Prenatal egzersizler,Postnatal egzersizler,Yüksek riskli gebelerde fizyoterapi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kadın ürogenital anatomi ve fizyolojisini öğrenir 16, 9A, E
Üriner inkontinans rehabilitasyonunu öğrenir16, 9A, E
Üriner inkontinansı fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir 16, 9A, E
Gebelikte antenatal ve postnatal egzersizleri öğrenir 16, 9A, E
Gebelikte postural değişiklikleri değerlendirir 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kadın ürogenital sistem anatomisi1. Kaynak, sayfa 15-34
2Ürogenital sistem nöroanatomisi1. kaynak sayfa 35-46
3Ürojinekolojik değerlendirme 1. Kaynak, sayfa 47-90
4Sık görülen jinekolojik sorunlar1. Kaynak, sayfa 373-412
5Pelvik organ prolapsusunda fizyoterapi1. Kaynak, sayfa 101-114
6Pelvik ağrı sendromunda fizyoterapi1. Kaynak, sayfa 115-130
7Üriner İnkontinans fizyoterapisi1. Kaynak, sayfa 67-90
8Çocuklarda pelvik taban fizyoterapisi1. Kaynak, sayfa 357-372
9Gebelikte görülen sorunlar1. Kaynak, sayfa 181-214
10Doğum öncesi gebe izlemi1. Kaynak, sayfa 239-252
11Gebelikte beslenme ve doğuma hazırlık1. Kaynak, sayfa 239-252
12Prenatal egzersizler1. Kaynak, sayfa 215-238
13Postnatal egzersizler1. Kaynak, sayfa 253-266
14Yüksek riskli gebelerde fizyoterapi1. Kaynak sayfa 267-284
Kaynak
Mebis notları
1. Akbayrak T, Kaya S Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08