Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ I-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi-Rehabilitasyonun ulusaql ve uluslararası yapılanması, fizyoterapistin görev ve sorumlulukları ve ısı-ışık prensiplerini tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,Fizyoterapi ve rehabilitasyonun tanımı ve yurt içi/yurt dışı tarihsel gelişimi,Fizyoterapi ve rehabilitasyonun içerik ve kapsamı,Fizyoterapistlerin profesyonel yeterlilikleri ve rolleri,Fizyoterapi'de multidisipliner yaklaşım ve hasta ilişkileri,Ülkemizde ve yurt dışında fizyoterapi uygulamaları,Sağlık Bakanlığı kanun ve yönetmelikleri,Etik kavramı ve deontoloji nedir?,Sağlık personeli-sağlık personeli, hasta-sağlık personeli, hasta yakını-sağlık personeli ilişkilerinde deontoloji,Rehabilitasyonda ekip çalışması nedir? Ekip çalışmasının özellikleri ve önemi, ekip çalışması kavramları ve modelleri nelerdir?,Etik ve hukuk kavramı, hasta hakları, çocuk hakları ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri ve mesleki deontoloji,Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslararası etik deklerasyonlar,Fizyoterapi'de etik sorunlar ve çözüm yolları,Saha çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu tanımlayabilmesi16, 19, 9A
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki uygulamaları tanımlayabilmesi16, 19, 9A
Fizyoterapistlik mesleğini ve fizyoterapistin sorumluluklarını tanımlayabilmesi16, 19, 9A
Fizyoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile fizyoterapistliği tartışabilmesi16, 19, 9A
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamalarında ekip çalışmasını ifade edebilmesi16, 19, 9A
Fizyoterapistin görevlerini açıklayabilmesi9A
Hasta-fizyoterapist ilişkisinde etik prensipleri tanımlayabilmesi16, 19, 20, 9A
Hasta yakınları ile iletişimin özelliklerini tanımlayabilmesi16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişWeb araştırması
2Fizyoterapi ve rehabilitasyonun tanımı ve yurt içi/yurt dışı tarihsel gelişimiWeb araştırması, 1. Kaynak sayfa:1-12
3Fizyoterapi ve rehabilitasyonun içerik ve kapsamıWeb araştırması
4Fizyoterapistlerin profesyonel yeterlilikleri ve rolleriWeb araştırması, 1. kaynak sayfa:27-32
5Fizyoterapi'de multidisipliner yaklaşım ve hasta ilişkileriDers notları ve web araştırması
6Ülkemizde ve yurt dışında fizyoterapi uygulamalarıDers notları ve web araştırması, 1. kaynak sayfa:33-38
7Sağlık Bakanlığı kanun ve yönetmelikleriDers notları ve web araştırması
8Etik kavramı ve deontoloji nedir?Ders notları ve web araştırması, 1. kaynak sayfa:13-26
9Sağlık personeli-sağlık personeli, hasta-sağlık personeli, hasta yakını-sağlık personeli ilişkilerinde deontolojiDers notları ve web araştırması
10Rehabilitasyonda ekip çalışması nedir? Ekip çalışmasının özellikleri ve önemi, ekip çalışması kavramları ve modelleri nelerdir?Ders notları ve web araştırması
11Etik ve hukuk kavramı, hasta hakları, çocuk hakları ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri ve mesleki deontolojiDers notları ve web araştırması
12Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslararası etik deklerasyonlarDers notları ve web araştırması
13Fizyoterapi'de etik sorunlar ve çözüm yollarıDers notları ve web araştırması
14Saha çalışmasıWeb araştırması
Kaynak
Ders notu verilecektir.
1. Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler, 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş', İstanbul Tıp Kitapevi, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)139
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ I-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi-Rehabilitasyonun ulusaql ve uluslararası yapılanması, fizyoterapistin görev ve sorumlulukları ve ısı-ışık prensiplerini tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,Fizyoterapi ve rehabilitasyonun tanımı ve yurt içi/yurt dışı tarihsel gelişimi,Fizyoterapi ve rehabilitasyonun içerik ve kapsamı,Fizyoterapistlerin profesyonel yeterlilikleri ve rolleri,Fizyoterapi'de multidisipliner yaklaşım ve hasta ilişkileri,Ülkemizde ve yurt dışında fizyoterapi uygulamaları,Sağlık Bakanlığı kanun ve yönetmelikleri,Etik kavramı ve deontoloji nedir?,Sağlık personeli-sağlık personeli, hasta-sağlık personeli, hasta yakını-sağlık personeli ilişkilerinde deontoloji,Rehabilitasyonda ekip çalışması nedir? Ekip çalışmasının özellikleri ve önemi, ekip çalışması kavramları ve modelleri nelerdir?,Etik ve hukuk kavramı, hasta hakları, çocuk hakları ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri ve mesleki deontoloji,Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslararası etik deklerasyonlar,Fizyoterapi'de etik sorunlar ve çözüm yolları,Saha çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu tanımlayabilmesi16, 19, 9A
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki uygulamaları tanımlayabilmesi16, 19, 9A
Fizyoterapistlik mesleğini ve fizyoterapistin sorumluluklarını tanımlayabilmesi16, 19, 9A
Fizyoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile fizyoterapistliği tartışabilmesi16, 19, 9A
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamalarında ekip çalışmasını ifade edebilmesi16, 19, 9A
Fizyoterapistin görevlerini açıklayabilmesi9A
Hasta-fizyoterapist ilişkisinde etik prensipleri tanımlayabilmesi16, 19, 20, 9A
Hasta yakınları ile iletişimin özelliklerini tanımlayabilmesi16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişWeb araştırması
2Fizyoterapi ve rehabilitasyonun tanımı ve yurt içi/yurt dışı tarihsel gelişimiWeb araştırması, 1. Kaynak sayfa:1-12
3Fizyoterapi ve rehabilitasyonun içerik ve kapsamıWeb araştırması
4Fizyoterapistlerin profesyonel yeterlilikleri ve rolleriWeb araştırması, 1. kaynak sayfa:27-32
5Fizyoterapi'de multidisipliner yaklaşım ve hasta ilişkileriDers notları ve web araştırması
6Ülkemizde ve yurt dışında fizyoterapi uygulamalarıDers notları ve web araştırması, 1. kaynak sayfa:33-38
7Sağlık Bakanlığı kanun ve yönetmelikleriDers notları ve web araştırması
8Etik kavramı ve deontoloji nedir?Ders notları ve web araştırması, 1. kaynak sayfa:13-26
9Sağlık personeli-sağlık personeli, hasta-sağlık personeli, hasta yakını-sağlık personeli ilişkilerinde deontolojiDers notları ve web araştırması
10Rehabilitasyonda ekip çalışması nedir? Ekip çalışmasının özellikleri ve önemi, ekip çalışması kavramları ve modelleri nelerdir?Ders notları ve web araştırması
11Etik ve hukuk kavramı, hasta hakları, çocuk hakları ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri ve mesleki deontolojiDers notları ve web araştırması
12Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslararası etik deklerasyonlarDers notları ve web araştırması
13Fizyoterapi'de etik sorunlar ve çözüm yollarıDers notları ve web araştırması
14Saha çalışmasıWeb araştırması
Kaynak
Ders notu verilecektir.
1. Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler, 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş', İstanbul Tıp Kitapevi, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08