Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEDAVİ HAREKETLERİ VE PRENSİPLERİPTR2215731Bahar Dönemi1+433
Ders Programı

( A ) Perşembe 09:00-09:45

( A ) Perşembe 10:00-10:45

( A ) Perşembe 11:00-11:45

( A ) Perşembe 12:00-12:45

( A ) Perşembe 12:45-13:30

( A ) Pazar 09:00-09:45

( A ) Pazar 11:00-11:45

( A ) Pazar 12:00-12:45

( A ) Pazar 12:45-13:30

( A ) Pazar 13:30-14:15

( B ) Cumartesi 09:00-09:45

( B ) Cumartesi 10:00-10:45

( B ) Cumartesi 11:00-11:45

( B ) Cumartesi 12:00-12:45

( B ) Cumartesi 12:45-13:30

( B ) Pazar 10:00-10:45

( B ) Pazar 15:30-16:15

( B ) Pazar 16:30-17:15

( B ) Pazar 17:30-18:15

( B ) Pazar 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEgzersiz prensiplerinin öğrenilmesi ve uygun terapatik egzersizin seçilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Terapatik Egzersize Genel Bakış,Hareket Aralığı Egzersizleri ve Kalistenik Egzersizler,Üst Ekstremite İçin Germe Egzersizleri,Alt Ekstremite İçin Germe Egzersizleri,Postural Egzersizler,Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-I,Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-II,Açık Kinetik Zincir Egzersizleri,Kapalı Kinetik Zincir Egzersizleri,Denge Egzersizleri,Koordinasyon Egzersizleri,Pliometrik Egzersizler,Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-I,Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tedavi prensiplerini öğrenir.6, 9C, D
Belirli koşullarda hangi egzersizleri nasıl uygulayacağını kavrar.6, 9C, D
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Terapatik Egzersize Genel BakışMebis Notu
2Hareket Aralığı Egzersizleri ve Kalistenik EgzersizlerMebis Notu
3Üst Ekstremite İçin Germe EgzersizleriMebis Notu
4Alt Ekstremite İçin Germe EgzersizleriMebis Notu
5Postural EgzersizlerMebis Notu
6Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-IMebis Notu
7Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-IIMebis Notu
8Açık Kinetik Zincir EgzersizleriMebis Notu
9Kapalı Kinetik Zincir EgzersizleriMebis Notu
10Denge EgzersizleriMebis Notu
11Koordinasyon EgzersizleriMebis Notu
12Pliometrik EgzersizlerMebis Notu
13Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-IMebis Notu
14Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-IIMebis Notu
Kaynak
Therapeutic Exercise: Foundations and Techniques- Carolyn Kisner
Mebis Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)98
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEDAVİ HAREKETLERİ VE PRENSİPLERİPTR2215731Bahar Dönemi1+433
Ders Programı

( A ) Perşembe 09:00-09:45

( A ) Perşembe 10:00-10:45

( A ) Perşembe 11:00-11:45

( A ) Perşembe 12:00-12:45

( A ) Perşembe 12:45-13:30

( A ) Pazar 09:00-09:45

( A ) Pazar 11:00-11:45

( A ) Pazar 12:00-12:45

( A ) Pazar 12:45-13:30

( A ) Pazar 13:30-14:15

( B ) Cumartesi 09:00-09:45

( B ) Cumartesi 10:00-10:45

( B ) Cumartesi 11:00-11:45

( B ) Cumartesi 12:00-12:45

( B ) Cumartesi 12:45-13:30

( B ) Pazar 10:00-10:45

( B ) Pazar 15:30-16:15

( B ) Pazar 16:30-17:15

( B ) Pazar 17:30-18:15

( B ) Pazar 18:30-19:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Görkem ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEgzersiz prensiplerinin öğrenilmesi ve uygun terapatik egzersizin seçilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Terapatik Egzersize Genel Bakış,Hareket Aralığı Egzersizleri ve Kalistenik Egzersizler,Üst Ekstremite İçin Germe Egzersizleri,Alt Ekstremite İçin Germe Egzersizleri,Postural Egzersizler,Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-I,Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-II,Açık Kinetik Zincir Egzersizleri,Kapalı Kinetik Zincir Egzersizleri,Denge Egzersizleri,Koordinasyon Egzersizleri,Pliometrik Egzersizler,Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-I,Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tedavi prensiplerini öğrenir.6, 9C, D
Belirli koşullarda hangi egzersizleri nasıl uygulayacağını kavrar.6, 9C, D
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Terapatik Egzersize Genel BakışMebis Notu
2Hareket Aralığı Egzersizleri ve Kalistenik EgzersizlerMebis Notu
3Üst Ekstremite İçin Germe EgzersizleriMebis Notu
4Alt Ekstremite İçin Germe EgzersizleriMebis Notu
5Postural EgzersizlerMebis Notu
6Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-IMebis Notu
7Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-IIMebis Notu
8Açık Kinetik Zincir EgzersizleriMebis Notu
9Kapalı Kinetik Zincir EgzersizleriMebis Notu
10Denge EgzersizleriMebis Notu
11Koordinasyon EgzersizleriMebis Notu
12Pliometrik EgzersizlerMebis Notu
13Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-IMebis Notu
14Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-IIMebis Notu
Kaynak
Therapeutic Exercise: Foundations and Techniques- Carolyn Kisner
Mebis Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55