Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEDAVİ HAREKETLERİ VE PRENSİPLERİ | PTR2215731 | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ders Programı | ( A ) Perşembe 09:00-09:45 ( A ) Perşembe 10:00-10:45 ( A ) Perşembe 11:00-11:45 ( A ) Perşembe 12:00-12:45 ( A ) Perşembe 12:45-13:30 ( A ) Pazar 09:00-09:45 ( A ) Pazar 11:00-11:45 ( A ) Pazar 12:00-12:45 ( A ) Pazar 12:45-13:30 ( A ) Pazar 13:30-14:15 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 12:45-13:30 ( B ) Pazar 10:00-10:45 ( B ) Pazar 15:30-16:15 ( B ) Pazar 16:30-17:15 ( B ) Pazar 17:30-18:15 ( B ) Pazar 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Egzersiz prensiplerinin öğrenilmesi ve uygun terapatik egzersizin seçilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Terapatik Egzersize Genel Bakış,Hareket Aralığı Egzersizleri ve Kalistenik Egzersizler,Üst Ekstremite İçin Germe Egzersizleri,Alt Ekstremite İçin Germe Egzersizleri,Postural Egzersizler,Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-I,Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-II,Açık Kinetik Zincir Egzersizleri,Kapalı Kinetik Zincir Egzersizleri,Denge Egzersizleri,Koordinasyon Egzersizleri,Pliometrik Egzersizler,Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-I,Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tedavi prensiplerini öğrenir. | 6, 9 | C, D |
Belirli koşullarda hangi egzersizleri nasıl uygulayacağını kavrar. | 6, 9 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terapatik Egzersize Genel Bakış | Mebis Notu |
2 | Hareket Aralığı Egzersizleri ve Kalistenik Egzersizler | Mebis Notu |
3 | Üst Ekstremite İçin Germe Egzersizleri | Mebis Notu |
4 | Alt Ekstremite İçin Germe Egzersizleri | Mebis Notu |
5 | Postural Egzersizler | Mebis Notu |
6 | Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-I | Mebis Notu |
7 | Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-II | Mebis Notu |
8 | Açık Kinetik Zincir Egzersizleri | Mebis Notu |
9 | Kapalı Kinetik Zincir Egzersizleri | Mebis Notu |
10 | Denge Egzersizleri | Mebis Notu |
11 | Koordinasyon Egzersizleri | Mebis Notu |
12 | Pliometrik Egzersizler | Mebis Notu |
13 | Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-I | Mebis Notu |
14 | Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-II | Mebis Notu |
Kaynak |
Therapeutic Exercise: Foundations and Techniques- Carolyn Kisner |
Mebis Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | ||||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | ||||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEDAVİ HAREKETLERİ VE PRENSİPLERİ | PTR2215731 | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 3 |
Ders Programı | ( A ) Perşembe 09:00-09:45 ( A ) Perşembe 10:00-10:45 ( A ) Perşembe 11:00-11:45 ( A ) Perşembe 12:00-12:45 ( A ) Perşembe 12:45-13:30 ( A ) Pazar 09:00-09:45 ( A ) Pazar 11:00-11:45 ( A ) Pazar 12:00-12:45 ( A ) Pazar 12:45-13:30 ( A ) Pazar 13:30-14:15 ( B ) Cumartesi 09:00-09:45 ( B ) Cumartesi 10:00-10:45 ( B ) Cumartesi 11:00-11:45 ( B ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Cumartesi 12:45-13:30 ( B ) Pazar 10:00-10:45 ( B ) Pazar 15:30-16:15 ( B ) Pazar 16:30-17:15 ( B ) Pazar 17:30-18:15 ( B ) Pazar 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Egzersiz prensiplerinin öğrenilmesi ve uygun terapatik egzersizin seçilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Terapatik Egzersize Genel Bakış,Hareket Aralığı Egzersizleri ve Kalistenik Egzersizler,Üst Ekstremite İçin Germe Egzersizleri,Alt Ekstremite İçin Germe Egzersizleri,Postural Egzersizler,Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-I,Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-II,Açık Kinetik Zincir Egzersizleri,Kapalı Kinetik Zincir Egzersizleri,Denge Egzersizleri,Koordinasyon Egzersizleri,Pliometrik Egzersizler,Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-I,Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tedavi prensiplerini öğrenir. | 6, 9 | C, D |
Belirli koşullarda hangi egzersizleri nasıl uygulayacağını kavrar. | 6, 9 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terapatik Egzersize Genel Bakış | Mebis Notu |
2 | Hareket Aralığı Egzersizleri ve Kalistenik Egzersizler | Mebis Notu |
3 | Üst Ekstremite İçin Germe Egzersizleri | Mebis Notu |
4 | Alt Ekstremite İçin Germe Egzersizleri | Mebis Notu |
5 | Postural Egzersizler | Mebis Notu |
6 | Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-I | Mebis Notu |
7 | Spinal Stabilizasyon Egzersizleri-II | Mebis Notu |
8 | Açık Kinetik Zincir Egzersizleri | Mebis Notu |
9 | Kapalı Kinetik Zincir Egzersizleri | Mebis Notu |
10 | Denge Egzersizleri | Mebis Notu |
11 | Koordinasyon Egzersizleri | Mebis Notu |
12 | Pliometrik Egzersizler | Mebis Notu |
13 | Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-I | Mebis Notu |
14 | Belirli Koşullara Yönelik Egzersizler-II | Mebis Notu |
Kaynak |
Therapeutic Exercise: Foundations and Techniques- Carolyn Kisner |
Mebis Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | ||||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | ||||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |