Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞIPTR2110715Güz Dönemi2+022
Ders Programı

Cuma 12:00-12:45

Cuma 12:45-13:30

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin Halk Sağlığı alanına dair temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Halk Sağlığı'na Giriş,Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri,Sağlıklı beslenme ve spor,Beslenme durumunun iyileştirilmesi,Üreme sağlığı/aile planlaması,Kadın sağlığı,Bulaşıcı hastalıklar,Çocuk sağlığı,Çocuk hastalıkları,Yaşlı sağlığı,Kronik hastalıklar,Ruh sağlığı ve sosyal sağlı,Çevre ve iş sağlığı,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aile Hekimliği hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Sağlık Taramaları hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Sağlık Göstergeleri hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Demografi hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Cumhuriyet Dönemi Sağlık Politikaları hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Sağlığın Psikososyal Bileşenleri hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Halk sağlığı uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.16, 9A
Halk sağlığı hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Halk Sağlığı'na GirişKaynak 1 Sayfa 379-392
2Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleriKaynak 1 Sayfa 19-42
3Sağlıklı beslenme ve spor Kaynak 1 Sayfa 453-490
4Beslenme durumunun iyileştirilmesiKaynak 1 Sayfa 453-490
5Üreme sağlığı/aile planlamasıKaynak 1 Sayfa 125-153
6Kadın sağlığıKaynak 1 Sayfa 93-122
7Bulaşıcı hastalıklarKaynak 1 Sayfa 411-451
8Çocuk sağlığı Kaynak 1 Sayfa 43-65
9Çocuk hastalıklarıKaynak 1 Sayfa 43-65
10Yaşlı sağlığıKaynak 1 Sayfa 205-266
11Kronik hastalıklarKaynak 1 Sayfa 205-266
12Ruh sağlığı ve sosyal sağlıKaynak 1 Sayfa 155-178
13Çevre ve iş sağlığıKaynak 1 Sayfa 229-272
14Genel tekrar ve tartışma
Kaynak
1- Akın L., Güler Ç., ''Halk Sağlığı - Temel Bilgiler'' Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2012. 2- Hayran O. , Özbek H. ,“Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler”, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞIPTR2110715Güz Dönemi2+022
Ders Programı

Cuma 12:00-12:45

Cuma 12:45-13:30

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin Halk Sağlığı alanına dair temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Halk Sağlığı'na Giriş,Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri,Sağlıklı beslenme ve spor,Beslenme durumunun iyileştirilmesi,Üreme sağlığı/aile planlaması,Kadın sağlığı,Bulaşıcı hastalıklar,Çocuk sağlığı,Çocuk hastalıkları,Yaşlı sağlığı,Kronik hastalıklar,Ruh sağlığı ve sosyal sağlı,Çevre ve iş sağlığı,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aile Hekimliği hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Sağlık Taramaları hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Sağlık Göstergeleri hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Demografi hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Cumhuriyet Dönemi Sağlık Politikaları hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Sağlığın Psikososyal Bileşenleri hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Halk sağlığı uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.16, 9A
Halk sağlığı hakkında bilgi sahibidir. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Halk Sağlığı'na GirişKaynak 1 Sayfa 379-392
2Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleriKaynak 1 Sayfa 19-42
3Sağlıklı beslenme ve spor Kaynak 1 Sayfa 453-490
4Beslenme durumunun iyileştirilmesiKaynak 1 Sayfa 453-490
5Üreme sağlığı/aile planlamasıKaynak 1 Sayfa 125-153
6Kadın sağlığıKaynak 1 Sayfa 93-122
7Bulaşıcı hastalıklarKaynak 1 Sayfa 411-451
8Çocuk sağlığı Kaynak 1 Sayfa 43-65
9Çocuk hastalıklarıKaynak 1 Sayfa 43-65
10Yaşlı sağlığıKaynak 1 Sayfa 205-266
11Kronik hastalıklarKaynak 1 Sayfa 205-266
12Ruh sağlığı ve sosyal sağlıKaynak 1 Sayfa 155-178
13Çevre ve iş sağlığıKaynak 1 Sayfa 229-272
14Genel tekrar ve tartışma
Kaynak
1- Akın L., Güler Ç., ''Halk Sağlığı - Temel Bilgiler'' Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2012. 2- Hayran O. , Özbek H. ,“Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler”, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55