Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALK SAĞLIĞI | PTR2110715 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Halk Sağlığı alanına dair temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halk Sağlığı'na Giriş,Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri,Sağlıklı beslenme ve spor,Beslenme durumunun iyileştirilmesi,Üreme sağlığı/aile planlaması,Kadın sağlığı,Bulaşıcı hastalıklar,Çocuk sağlığı,Çocuk hastalıkları,Yaşlı sağlığı,Kronik hastalıklar,Ruh sağlığı ve sosyal sağlı,Çevre ve iş sağlığı,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aile Hekimliği hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Sağlık Taramaları hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Sağlık Göstergeleri hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Demografi hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Cumhuriyet Dönemi Sağlık Politikaları hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Sağlığın Psikososyal Bileşenleri hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Halk sağlığı uygulamaları hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Halk sağlığı hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Halk Sağlığı'na Giriş | Kaynak 1 Sayfa 379-392 |
2 | Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri | Kaynak 1 Sayfa 19-42 |
3 | Sağlıklı beslenme ve spor | Kaynak 1 Sayfa 453-490 |
4 | Beslenme durumunun iyileştirilmesi | Kaynak 1 Sayfa 453-490 |
5 | Üreme sağlığı/aile planlaması | Kaynak 1 Sayfa 125-153 |
6 | Kadın sağlığı | Kaynak 1 Sayfa 93-122 |
7 | Bulaşıcı hastalıklar | Kaynak 1 Sayfa 411-451 |
8 | Çocuk sağlığı | Kaynak 1 Sayfa 43-65 |
9 | Çocuk hastalıkları | Kaynak 1 Sayfa 43-65 |
10 | Yaşlı sağlığı | Kaynak 1 Sayfa 205-266 |
11 | Kronik hastalıklar | Kaynak 1 Sayfa 205-266 |
12 | Ruh sağlığı ve sosyal sağlı | Kaynak 1 Sayfa 155-178 |
13 | Çevre ve iş sağlığı | Kaynak 1 Sayfa 229-272 |
14 | Genel tekrar ve tartışma | |
Kaynak |
1- Akın L., Güler Ç., ''Halk Sağlığı - Temel Bilgiler'' Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2012. 2- Hayran O. , Özbek H. ,“Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler”, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017. |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HALK SAĞLIĞI | PTR2110715 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Halk Sağlığı alanına dair temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Halk Sağlığı'na Giriş,Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri,Sağlıklı beslenme ve spor,Beslenme durumunun iyileştirilmesi,Üreme sağlığı/aile planlaması,Kadın sağlığı,Bulaşıcı hastalıklar,Çocuk sağlığı,Çocuk hastalıkları,Yaşlı sağlığı,Kronik hastalıklar,Ruh sağlığı ve sosyal sağlı,Çevre ve iş sağlığı,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aile Hekimliği hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Sağlık Taramaları hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Sağlık Göstergeleri hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Demografi hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Cumhuriyet Dönemi Sağlık Politikaları hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Sağlığın Psikososyal Bileşenleri hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Halk sağlığı uygulamaları hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Halk sağlığı hakkında bilgi sahibidir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Halk Sağlığı'na Giriş | Kaynak 1 Sayfa 379-392 |
2 | Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri | Kaynak 1 Sayfa 19-42 |
3 | Sağlıklı beslenme ve spor | Kaynak 1 Sayfa 453-490 |
4 | Beslenme durumunun iyileştirilmesi | Kaynak 1 Sayfa 453-490 |
5 | Üreme sağlığı/aile planlaması | Kaynak 1 Sayfa 125-153 |
6 | Kadın sağlığı | Kaynak 1 Sayfa 93-122 |
7 | Bulaşıcı hastalıklar | Kaynak 1 Sayfa 411-451 |
8 | Çocuk sağlığı | Kaynak 1 Sayfa 43-65 |
9 | Çocuk hastalıkları | Kaynak 1 Sayfa 43-65 |
10 | Yaşlı sağlığı | Kaynak 1 Sayfa 205-266 |
11 | Kronik hastalıklar | Kaynak 1 Sayfa 205-266 |
12 | Ruh sağlığı ve sosyal sağlı | Kaynak 1 Sayfa 155-178 |
13 | Çevre ve iş sağlığı | Kaynak 1 Sayfa 229-272 |
14 | Genel tekrar ve tartışma | |
Kaynak |
1- Akın L., Güler Ç., ''Halk Sağlığı - Temel Bilgiler'' Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2012. 2- Hayran O. , Özbek H. ,“Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler”, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017. |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55