Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTROTERAPİ I | PTR2115721 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 08:00-08:45 ( A ) Pazartesi 09:00-09:45 ( A ) Pazartesi 10:00-10:45 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Salı 18:30-19:15 ( A ) Salı 19:30-20:15 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Pazartesi 09:00-09:45 ( B ) Pazartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 11:00-11:45 ( B ) Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ, Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını destekleyecek elektroterapatik ajanların belirlenmesini, uygulama şekillerini ve problem çözümlerini planlayabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre ve dokuların elektriksel özellikleri,Düz akımların özellikleri, iyontoforez tekniği,Tıbbi ve cerrahi galvanizm,Duyu ve motor sinir aktivasyonları, sağlıklı ve denerve kasta stimülasyon etkileri,Düz galvanik akımın modifiye şekilleri, ısı ve fizyolojik özellikleri,Elektrik Stimülasyonu,Alçak Frekanslı Akımlar,Elektrodiagnostik Testler,Diadinamik akımlar,Enterferensiyal akımlar,Rus Akımları ve Ultra-Reiz Akımları,Mikroakım Stimülasyonu,Enfeksiyon Kontrolü,Elektroterapide Güncel Cihazlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elektroterapide kullanılan düz akımların fiziksel ve fizyolojik etkilerini değerlendirir | 6, 9 | A, D |
Elektrodiagnostik yöntemleri tanımlar | 6, 9 | A, D |
Alçak frekanslı akımları karşılaştırır | 6, 9 | A, D |
Diadinamik akımları, özelliklerini ve etkilerini değerlendirir | 6, 9 | A, D |
Orta frekanslı akımları değerlendirir | 6, 9 | A, D |
Fonksiyonel Elektirik Stimulasyonu (FES) ve Russian Akımlarını değerlendirir | 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre ve dokuların elektriksel özellikleri | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 15 |
2 | Düz akımların özellikleri, iyontoforez tekniği | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 15. |
3 | Tıbbi ve cerrahi galvanizm | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 18 |
4 | Duyu ve motor sinir aktivasyonları, sağlıklı ve denerve kasta stimülasyon etkileri | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 23. |
5 | Düz galvanik akımın modifiye şekilleri, ısı ve fizyolojik özellikleri | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 47. |
6 | Elektrik Stimülasyonu | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 37 |
7 | Alçak Frekanslı Akımlar | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015 |
8 | Elektrodiagnostik Testler | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 37. |
9 | Diadinamik akımlar | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 63. |
10 | Enterferensiyal akımlar | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 73. |
11 | Rus Akımları ve Ultra-Reiz Akımları | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 153. |
12 | Mikroakım Stimülasyonu | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 83. |
13 | Enfeksiyon Kontrolü | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 263. |
14 | Elektroterapide Güncel Cihazlar | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. |
Kaynak |
1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. |
Mebis Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 13 | 13 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTROTERAPİ I | PTR2115721 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 08:00-08:45 ( A ) Pazartesi 09:00-09:45 ( A ) Pazartesi 10:00-10:45 ( A ) Pazartesi 11:00-11:45 ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Salı 18:30-19:15 ( A ) Salı 19:30-20:15 ( A ) Cumartesi 09:00-09:45 ( A ) Cumartesi 10:00-10:45 ( A ) Cumartesi 11:00-11:45 ( A ) Cumartesi 12:00-12:45 ( B ) Pazartesi 09:00-09:45 ( B ) Pazartesi 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 11:00-11:45 ( B ) Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ, Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını destekleyecek elektroterapatik ajanların belirlenmesini, uygulama şekillerini ve problem çözümlerini planlayabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre ve dokuların elektriksel özellikleri,Düz akımların özellikleri, iyontoforez tekniği,Tıbbi ve cerrahi galvanizm,Duyu ve motor sinir aktivasyonları, sağlıklı ve denerve kasta stimülasyon etkileri,Düz galvanik akımın modifiye şekilleri, ısı ve fizyolojik özellikleri,Elektrik Stimülasyonu,Alçak Frekanslı Akımlar,Elektrodiagnostik Testler,Diadinamik akımlar,Enterferensiyal akımlar,Rus Akımları ve Ultra-Reiz Akımları,Mikroakım Stimülasyonu,Enfeksiyon Kontrolü,Elektroterapide Güncel Cihazlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elektroterapide kullanılan düz akımların fiziksel ve fizyolojik etkilerini değerlendirir | 6, 9 | A, D |
Elektrodiagnostik yöntemleri tanımlar | 6, 9 | A, D |
Alçak frekanslı akımları karşılaştırır | 6, 9 | A, D |
Diadinamik akımları, özelliklerini ve etkilerini değerlendirir | 6, 9 | A, D |
Orta frekanslı akımları değerlendirir | 6, 9 | A, D |
Fonksiyonel Elektirik Stimulasyonu (FES) ve Russian Akımlarını değerlendirir | 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre ve dokuların elektriksel özellikleri | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 15 |
2 | Düz akımların özellikleri, iyontoforez tekniği | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 15. |
3 | Tıbbi ve cerrahi galvanizm | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 18 |
4 | Duyu ve motor sinir aktivasyonları, sağlıklı ve denerve kasta stimülasyon etkileri | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 23. |
5 | Düz galvanik akımın modifiye şekilleri, ısı ve fizyolojik özellikleri | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 47. |
6 | Elektrik Stimülasyonu | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 37 |
7 | Alçak Frekanslı Akımlar | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015 |
8 | Elektrodiagnostik Testler | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 37. |
9 | Diadinamik akımlar | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 63. |
10 | Enterferensiyal akımlar | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 73. |
11 | Rus Akımları ve Ultra-Reiz Akımları | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 153. |
12 | Mikroakım Stimülasyonu | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 83. |
13 | Enfeksiyon Kontrolü | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. Sayfa 263. |
14 | Elektroterapide Güncel Cihazlar | 1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. |
Kaynak |
1- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Şimşek N., Kırdı N. Pelikan Yayınevi. Ankara 2015. |
Mebis Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |