Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME VE SAĞLIK | PTR1212071 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve PEHLİVAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve PEHLİVAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders beslenmenin tanımı ve önemi, beslenme ve sağlık ilişkisi ve besin ögeleri konularına odaklanır. Bu dersin temel amacı aşağıdaki konularda daha iyi bir anlayış sağlamaktır: 1) Beslenme nedir?; 2) Beslenme neden önemlidir?; 3) Sağlıklı beslenme kavramı; 4) Beslenme ve sağlık ilişkisi; 5) Makro ve mikro besin ögeleri nelerdir?; 6) Enerji metabolizması nasıl çalışır?; 7) Vegan vejetaryen diyetler; 8) Yeme bozuklukları.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme ve sağlık,Beslenme ve sağlık,Besin grupları,Enerji metabolizması,Besin ögeleri: Karbonhidratlar,Besin ögeleri: Proteinler,Besin ögeleri: Yağlar,Besin ögeleri: Vitaminler,Besin öğeleri: Vitaminler,Besin ögeleri: Mineraller,Su ve içecekler,Vegan ve vejetaryen beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenci besin gruplarını tanır, besin grupları ile ilgili önerileri açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenci makro ve mikro besin ögelerini tanır, kaynaklarını sindirim ve emilim süreçlerini açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Beslenme ve sağlık | Tanıtım |
2 | Beslenme ve sağlık | Ders Okuması |
3 | Besin grupları | Ders Okuması |
4 | Enerji metabolizması | Ders Okuması |
5 | Besin ögeleri: Karbonhidratlar | Ders Okuması |
6 | Besin ögeleri: Proteinler | Ders Okuması |
7 | Besin ögeleri: Yağlar | Ders Okuması |
8 | Besin ögeleri: Vitaminler | Ders Okuması |
9 | Besin öğeleri: Vitaminler | Ders Okuması |
10 | Besin ögeleri: Mineraller | Ders Okuması |
11 | Su ve içecekler | Ders Okuması |
12 | Vegan ve vejetaryen beslenme | Ders Okuması |
13 | Yeme bozuklukları ve beslenme | Ders Okuması |
14 | Yeme bozuklukları ve beslenme | Ders Okuması |
Kaynak |
Smith AM, Collene AL, Spees CK. (2019). Wardlaw's Contemporary Nutrition. Mc Graw Hill Education. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 28 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME VE SAĞLIK | PTR1212071 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve PEHLİVAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve PEHLİVAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders beslenmenin tanımı ve önemi, beslenme ve sağlık ilişkisi ve besin ögeleri konularına odaklanır. Bu dersin temel amacı aşağıdaki konularda daha iyi bir anlayış sağlamaktır: 1) Beslenme nedir?; 2) Beslenme neden önemlidir?; 3) Sağlıklı beslenme kavramı; 4) Beslenme ve sağlık ilişkisi; 5) Makro ve mikro besin ögeleri nelerdir?; 6) Enerji metabolizması nasıl çalışır?; 7) Vegan vejetaryen diyetler; 8) Yeme bozuklukları.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme ve sağlık,Beslenme ve sağlık,Besin grupları,Enerji metabolizması,Besin ögeleri: Karbonhidratlar,Besin ögeleri: Proteinler,Besin ögeleri: Yağlar,Besin ögeleri: Vitaminler,Besin öğeleri: Vitaminler,Besin ögeleri: Mineraller,Su ve içecekler,Vegan ve vejetaryen beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme,Yeme bozuklukları ve beslenme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenci besin gruplarını tanır, besin grupları ile ilgili önerileri açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğrenci makro ve mikro besin ögelerini tanır, kaynaklarını sindirim ve emilim süreçlerini açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Beslenme ve sağlık | Tanıtım |
2 | Beslenme ve sağlık | Ders Okuması |
3 | Besin grupları | Ders Okuması |
4 | Enerji metabolizması | Ders Okuması |
5 | Besin ögeleri: Karbonhidratlar | Ders Okuması |
6 | Besin ögeleri: Proteinler | Ders Okuması |
7 | Besin ögeleri: Yağlar | Ders Okuması |
8 | Besin ögeleri: Vitaminler | Ders Okuması |
9 | Besin öğeleri: Vitaminler | Ders Okuması |
10 | Besin ögeleri: Mineraller | Ders Okuması |
11 | Su ve içecekler | Ders Okuması |
12 | Vegan ve vejetaryen beslenme | Ders Okuması |
13 | Yeme bozuklukları ve beslenme | Ders Okuması |
14 | Yeme bozuklukları ve beslenme | Ders Okuması |
Kaynak |
Smith AM, Collene AL, Spees CK. (2019). Wardlaw's Contemporary Nutrition. Mc Graw Hill Education. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55