Çocuk, yetişkin, yaşlı sağlıklı olan veya muskuloskeletal bozukluğa sahip bireylerde denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak, amaca uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programının planlanmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Yürümede enerji tüketimi,Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi ,Patolojik yürüyüş paternleri,Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonu,Yürüme analizi metodları,Yürüme eğitimi ve egzersizleri,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar ,Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri ,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar , Olgu tartışma örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları ve günlük yaşama olan etkilerini analiz eder.
16, 9
A
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır.
16, 9
A
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır ve Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder.
16, 9
A
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar ve denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Normal yürümenin kinematik analizi
Mebis notları
2
Normal yürümenin kinetik analizi
Mebis notları
3
Yürümede enerji tüketimi
Mebis notları
4
Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi
Mebis notları
5
Patolojik yürüyüş paternleri
Mebis notları
6
Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonu
Mebis notları
7
Yürüme analizi metodları
Mebis notları
8
Yürüme eğitimi ve egzersizleri
Mebis notları
9
Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar
Güncel literatür taraması
10
Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri
Mebis notları
11
Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi
Mebis notları
12
Denge ve koordinasyon egzersizleri
Mebis notları
13
Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar
Güncel literatür taraması
14
Olgu tartışma örnekleri
Mebis notları
Kaynak
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
14
14
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
49
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(49/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DENGE VE YÜRÜME EĞİTİMİ
PTR3215217
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Çocuk, yetişkin, yaşlı sağlıklı olan veya muskuloskeletal bozukluğa sahip bireylerde denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak, amaca uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programının planlanmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Yürümede enerji tüketimi,Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi ,Patolojik yürüyüş paternleri,Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonu,Yürüme analizi metodları,Yürüme eğitimi ve egzersizleri,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar ,Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri ,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar , Olgu tartışma örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları ve günlük yaşama olan etkilerini analiz eder.
16, 9
A
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır.
16, 9
A
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır ve Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder.
16, 9
A
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar ve denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Normal yürümenin kinematik analizi
Mebis notları
2
Normal yürümenin kinetik analizi
Mebis notları
3
Yürümede enerji tüketimi
Mebis notları
4
Normal yürüme paterninin değerlendirilmesi
Mebis notları
5
Patolojik yürüyüş paternleri
Mebis notları
6
Hastalık/kaza sonrası yürümenin restorasyonu
Mebis notları
7
Yürüme analizi metodları
Mebis notları
8
Yürüme eğitimi ve egzersizleri
Mebis notları
9
Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar
Güncel literatür taraması
10
Yaygın karşılaşılan denge ve koordinasyon problemleri
Mebis notları
11
Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi
Mebis notları
12
Denge ve koordinasyon egzersizleri
Mebis notları
13
Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar
Güncel literatür taraması
14
Olgu tartışma örnekleri
Mebis notları
Kaynak
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.