Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PROBLEME DAYALI ERGOTERAPİ UYGULAMALARI | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gerçek vaka çalışmaları ve/veya senaryo ile öğrencilere aktivite-rol performans problemleri ve bunların çözümü için gerekli olan bilgileri kazandırmak ve ergoterapi alanında uygulamalarda problem çözme becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama,Öğrenci rolleri ve eğitimci rolleri,Probleme dayalı içerik oluşturma özellikleri,Probleme dayalı içerik oluşturma gereksinimleri,Yeni kavram ve terimlerin açıklanması,Problemlerin belirlenerek tanımlanması,Problemlerin analizi, beyin fırtınası,Çözüm listesi ve hipotezleri-sınıflandırmayı oluşturma,Öğrenim hedeflerinin formüle edilmesi,Kendi kendine çalışma yöntemleri,Örnek problem çözümlerinin analizi,Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrendiği bilgileri analiz edebilmesi | 1, 3, 4, 6 | A, B, F |
Yeni bilgileri araştırarak problemi tartışabilmesi | 1, 3, 4, 6 | A, B, F |
Probleme yönelik çözüm listesi oluşturur | 1, 3, 4, 6 | A, B, F |
Mevcut sorunları analiz ederek problem çözme becerisi kazanır | 1, 3, 4, 6 | A, B, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Probleme dayalı ergoterapinin temel amaçları ve işlemlerini anlama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | Öğrenci rolleri ve eğitimci rolleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | Probleme dayalı içerik oluşturma özellikleri | 1. Kaynağın 1.Bölümü sy:3-5 |
4 | Probleme dayalı içerik oluşturma gereksinimleri | 1. Kaynağın 1. bölümü s. 5-15 |
5 | Yeni kavram ve terimlerin açıklanması | 1. Kaynağın 1. bölümü s. 5-15 |
6 | Problemlerin belirlenerek tanımlanması | 1. Kaynağın 1. bölümü s. 15-25 |
7 | Problemlerin analizi, beyin fırtınası | Önceden verilen nota hazırlık |
8 | Çözüm listesi ve hipotezleri-sınıflandırmayı oluşturma | 1. Kaynağın 2. bölümü s. 30-40 |
9 | Öğrenim hedeflerinin formüle edilmesi | 1. Kaynağın 2. bölümü s. 40-55 |
10 | Kendi kendine çalışma yöntemleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | Örnek problem çözümlerinin analizi | Uygulama hazırlığı |
14 | Tartışma |
Kaynak |
ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: PBL Stories & Signposts towards a problem based learning oriented curriculum, Amsterdam 2004. ENOTHE, Occupational Therapy Education in Europe: Approaches to teaching and learning 'Practical' Occupational Therapy skills, sharing best practice,Amsterdam 2004. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi A.D. PDÖ Oturumları İncelemeDeğerlendirme Grubu: Probleme Dayalı Öğrenim Oturumları, Hazırlama ve Uygulama Rehberi, Mart-2001. Pendleton,H. Schultz- Krohn,W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,2006. Punwar,Alice,J. Occupational Therapy: Principles and Practice,Williams and Wilkins Baltimore,1988. |
Pendleton,H. Schultz- Krohn,W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction.6th Ed., Mosby,2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |