Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA I | 0+8 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı staj alanlarında, derslerde kazanılan teorik ve pratik bilgileri, staj sırasında pekiştirmek ve supervizörünü gözlemleyerek ve ergoterapiye ait değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulama konusunda öğrenciye gerekli bilgi, beceri ve tutumu kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi mesleğini ve ergoterapistin sorumluluklarını tanımlaması (8 saat),Genel ergoterapi ve rehabilitasyon kapsamında ergoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile ergoterapiyi tartışması (8 saat),Genel ergoterapi ve rehabilitasyon kapsamında hasta-ergoterapist ilişkisinde etik prensipleri ve hasta yakınları ile iletişimin özelliklerini tanımlaması (8 saat),Genel ergoterapi ve rehabilitasyon kapsamında hastalıkları tanıması (8 saat),Genel ergoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda uygulamaların gözlemlenmesi (8 saat),Genel Ergoterapi kapsamında yapılan aktivite temelli değerlendirmelerin gözlemlenmesi,Genel Ergoterapi kapsamında yapılan temel ölçme değerlendirme tekniklerinin gözlemlenmesi,Genel ergoterapi kapsamına giren farklı hastalarda üst ve alt ekstremite goniometrik ölçümlerin gözlemlenmesi (8 saat),Genel ergoterapi kapsamına giren farklı hastalarda Anterior, posterior ve lateral postür analizinin gözlemlenmesi (8 saat),Genel ergoterapi kapsamına giren farklı hastalarda a üst ekstremite, alt ekstremite ve gövde kas testlerinin gözlemlenmesi (8 saat),Genel ergoterapi kapsamına giren farklı hastalarda kas kısalık ve esneklik testlerinin gözlemlenmesi (8 saat),Genel Ergoterapi kapsamında yapılan psikososyal değerlendirmeleri gözlemlenmesi (8 saat),Genel Ergoterapi kapsamında yapılan duyu-motor değerlendirmeleri gözlemlenmesi (8 saat),Farklı engel gruplarını tanır ve müdahale yöntemlerini gözlemler (8 saat); konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinikte planlanan değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını gözetim altında uygulayabilecektir. | 1, 12, 14, 15 | A, B, C |
Ergoterapi değerlendirme yaklaşımlarını temel düzeyde uygular. | 1, 12, 14, 15 | A, B, C |
Ergoterapi müdahale yaklaşımlarını temel düzeyde uygular. | 1, 12, 15, 16 | A, B, C |
Farklı klinik alanlarda ergoterapi uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazanabilecektir. | 1, 10, 12, 14, 15 | A, B, C |
Mesleki rehabilitasyon kliniğinde ergoterapi yaklaşımlarını uygular. | 1, 10, 12, 14, 15 | A, B, C |
Duyu bütünleme kliniğinde ergoterapi yaklaşımlarını uygular | 1, 10, 12, 14, 15 | A, B, C |
Günlük yaşam aktiviteleri kliniğinde ergoterapi yaklaşımlarını uygular. | 1, 10, 12, 14, 15 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergoterapi mesleğini ve ergoterapistin sorumluluklarını tanımlaması (8 saat) | Ergoterapiye Giriş ve Ergoterapide Etik ders notları |
2 | Genel ergoterapi ve rehabilitasyon kapsamında ergoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile ergoterapiyi tartışması (8 saat) | Ergoterapiye Giriş ve Ergoterapide Etik ders notları |
3 | Genel ergoterapi ve rehabilitasyon kapsamında hasta-ergoterapist ilişkisinde etik prensipleri ve hasta yakınları ile iletişimin özelliklerini tanımlaması (8 saat) | Ergoterapiye Giriş ve Ergoterapide Etik ders notları |
4 | Genel ergoterapi ve rehabilitasyon kapsamında hastalıkları tanıması (8 saat) | Ergoterapiye Giriş ders notları |
5 | Genel ergoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda uygulamaların gözlemlenmesi (8 saat) | Ergoterapiye Giriş ders notları |
6 | Genel Ergoterapi kapsamında yapılan aktivite temelli değerlendirmelerin gözlemlenmesi | Temel Ölçme Değerlendirme Teknikleri ders notları |
7 | Genel Ergoterapi kapsamında yapılan temel ölçme değerlendirme tekniklerinin gözlemlenmesi | Temel Ölçme Değerlendirme Teknikleri ders notları |
8 | Genel ergoterapi kapsamına giren farklı hastalarda üst ve alt ekstremite goniometrik ölçümlerin gözlemlenmesi (8 saat) | Temel Ölçme Değerlendirme Teknikleri ders notları |
9 | Genel ergoterapi kapsamına giren farklı hastalarda Anterior, posterior ve lateral postür analizinin gözlemlenmesi (8 saat) | Temel Ölçme Değerlendirme Teknikleri ders notları |
10 | Genel ergoterapi kapsamına giren farklı hastalarda a üst ekstremite, alt ekstremite ve gövde kas testlerinin gözlemlenmesi (8 saat) | Temel Ölçme Değerlendirme Teknikleri ders notları |
11 | Genel ergoterapi kapsamına giren farklı hastalarda kas kısalık ve esneklik testlerinin gözlemlenmesi (8 saat) | Temel Ölçme Değerlendirme Teknikleri ders notları |
12 | Genel Ergoterapi kapsamında yapılan psikososyal değerlendirmeleri gözlemlenmesi (8 saat) | Performans Alanları psikososyal Ders notları |
13 | Genel Ergoterapi kapsamında yapılan duyu-motor değerlendirmeleri gözlemlenmesi (8 saat) | Performans Alanları Duyu-Motor Ders notları |
14 | Farklı engel gruplarını tanır ve müdahale yöntemlerini gözlemler (8 saat) | Engellik Sosyolojisi ve Ergoterapi Teorileri ders notları |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |