Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REHABİLİTASYONDA İNTERDİSİPLİNER YAKLAŞIM | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Çiğdem ÇINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı rehabilitasyon uygulamalarında interdisipliner çalışma ile ilgili öğrenciye bilgi ve tutum kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rehabilitasyonda ekip çalışması modelleri,Rehabilitasyonda interdisipliner çalışma kavramı,Rehabilitasyonda farklı disiplinlerin rolleri ve ekip çalışmasının önemi,Interdisipliner ve multidisipliner çalışma anlamı ve önemi,Interdisipliner çalışma örneklerinin incelenmesi,İnterdisipliner çalışma nasıl yapılmalıdır? Çalışma ekibinin özellikleri,Üniversitelerde interdisipliner çalışma, interdisipliner calisma fikirlerinin tartisilmasi,Üniversitemizde interdisipliner çalışmaya bakışın incelenmesi (grup çalışması),Interdisipliner çalışma ekibinin rolleri,Ergoterapistin interdisipliner çalışmada rolü,Etkili bir interdsipliner çalışmanın özellikleri,Senaryo üretimi ve farklı vakalarda interdisipliner çalışma örnekleri tartışılması,Liderlik, interdisipliner çalışmada karşılaşılan sorunlar,Interdisipliner çalışma sonuçlarının tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rehabilitasyon, multidisipliner, interdisipliner kavramlarını tanımlayabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Rehabilitasyonla ilgili disiplinlerin görev ve sorumluluklarını tanımlar | 1, 2, 3 | A |
Interdisipliner çalışma ile ilgili bilgi kazanabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Etkili interdisipliner takımı tanımlar | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Rehabilitasyonda ekip çalışması modelleri | Kaynağın 1. bölümü s: 50-55 |
2 | Rehabilitasyonda interdisipliner çalışma kavramı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | Rehabilitasyonda farklı disiplinlerin rolleri ve ekip çalışmasının önemi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | Interdisipliner ve multidisipliner çalışma anlamı ve önemi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | Interdisipliner çalışma örneklerinin incelenmesi | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
6 | İnterdisipliner çalışma nasıl yapılmalıdır? Çalışma ekibinin özellikleri | Önceden verilen ders notuna hazılranılması |
7 | Üniversitelerde interdisipliner çalışma, interdisipliner calisma fikirlerinin tartisilmasi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | Üniversitemizde interdisipliner çalışmaya bakışın incelenmesi (grup çalışması) | Grup çalışmasına hazırlık |
9 | Interdisipliner çalışma ekibinin rolleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | Ergoterapistin interdisipliner çalışmada rolü | Önceden verilen ders notun hazırlık |
11 | Etkili bir interdsipliner çalışmanın özellikleri | Kaynağın 5. Bölümü s: 58-60 |
12 | Senaryo üretimi ve farklı vakalarda interdisipliner çalışma örnekleri tartışılması | Çalışma örneklerine hazırlık |
13 | Liderlik, interdisipliner çalışmada karşılaşılan sorunlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | Interdisipliner çalışma sonuçlarının tartışılması | Tartışmaya hazırlık |
Kaynak |
De Lisa J, Gans BM. Rehabilitation Medicine, Principles and Practice, JB Lippincott Company, 1993. Case-Smith, J., & O’Brien, J. (Eds.). (2010). Occupational therapy for children. (6th ed.). St. Louis: Mosby. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |