Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ŞİDDET GÖRENLERDE REHABİLİTASYON | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Büşra YUVALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin şiddete karşı farkındalığını artırmayı, toplumda şiddeti engellemek için strateji planları üretmelerini ve şiddet mağdurlarında katılımı etkileyen faktörleri analiz edilerek gerekli ergoterapi müdahalelerini yapabilmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Şiddet ve sağlık,2. Şiddet turleri ve Dünyada şiddetin durumu,3. İstanbul da ki ilgili kurumlar,4. Şiddetin insan üzerindeki etkileri (anksiyete bozuklukları , posttravmatik stres bozukluğu),5. Şiddeti önleme stratejisi planlamak (grup çalışması),6. Şiddet ve Kadın, sığınma evleri ve aktivite katılımı,7. Saha çalışması,8. Stresle ilişkili hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Şiddet gören kişilerin analizi (vücut limitasyonu, aktivite limitasyonu, katılım, çevre, yaşam kalitesi),10. Stres yönetimi, öz bakım becerileri,11. Kognitif rehabilitasyon ve duyu egitimi,12. Vücut farkındalığı ve Gevşeme teknikleri,13. Şiddet mağrdurları ile ilgili politikalar,14. Saha çalışması sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Şiddet ve sağlık ilişkisini tartışabilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Türkiye de ve dünyada şiddetin mevcut durumunu açıklayabilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Şiddetin insan üzerindeki etkilerini örnekleyebilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Şiddeti önleme stratejileri planlayabilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Uygun değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulayabilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Yapılan uygulamaları sınıf içerisinde gösterebilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Şiddet ve sağlık | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | 2. Şiddet turleri ve Dünyada şiddetin durumu | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | 3. İstanbul da ki ilgili kurumlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | 4. Şiddetin insan üzerindeki etkileri (anksiyete bozuklukları , posttravmatik stres bozukluğu) | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | 5. Şiddeti önleme stratejisi planlamak (grup çalışması) | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | 6. Şiddet ve Kadın, sığınma evleri ve aktivite katılımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | 7. Saha çalışması | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | 8. Stresle ilişkili hastalıklar ve rehabilitasyonu | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | 9. Şiddet gören kişilerin analizi (vücut limitasyonu, aktivite limitasyonu, katılım, çevre, yaşam kalitesi) | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | 10. Stres yönetimi, öz bakım becerileri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | 11. Kognitif rehabilitasyon ve duyu egitimi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | 12. Vücut farkındalığı ve Gevşeme teknikleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | 13. Şiddet mağrdurları ile ilgili politikalar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | 14. Saha çalışması sunumu | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
- Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. - Carinci Aj, Mehta P, Christo Pj. Chronic Pain İn Torture Victims. Curr Pain Headache Rep. 2010 Apr;14(2):73-9. Review |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |