Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE III | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özlem ÜZÜM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR B1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) ,My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri),Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması),What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme),I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme); konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 1, 2, 22, 3, 7 | A, C |
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar | 1, 2, 22, 4, 5 | A, C |
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. | 1, 2, 22, 3, 5 | A, C |
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 1, 2, 22, 5 | A, C |
3. Mesleki ya da kişisel hedeflerini listeleyebilecektir. | 1, 2, 22, 3, 7 | A, C |
3. 1 Alanıyla alakalı temel konuları sözlük yardımıyla analiz eder. | 1, 2, 22, 3, 5 | A, C |
4. Ortanın altı seviyedeki metinleri analiz edebilecektir. | 1, 2, 22, 3, 6 | A, C |
4.1 Hedef dildeki ortanın altı seviyedeki metinleri sözlük yardımıyla ana dile çevirir. | 1, 2, 22, 3, 6 | A, C |
5. Kendini geliştirebilecek için neye ihtiyacı olduğunu belirleyebilecektir | 1, 2, 22, 3 | A, C |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 1, 2, 22, 3, 4 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
2 | Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
3 | On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
4 | On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
5 | My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
6 | My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
7 | Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
8 | What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
9 | I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
10 | Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
11 | Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
12 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
13 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
14 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
Kaynak |
Network Get Connected Students Book Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford. |
- Network Online Practice Platform |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |