Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE III3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Özlem ÜZÜM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR B1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma),On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma),My daily life
(Past Simple zaman yapısının kullanımı)
(Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler)
,My life story
(Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı)
(Tanışma hikayeleri),Getting around
(Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı)
(Yapılan eylemlerin sorulması),What a good story
(Past continuous zaman yapısının kullanımı)
(Geçmişte olan bir olaydan bahsetme),I can do that
(Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı )
(-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ),Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme),Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme)
,What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
,What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
,What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme); konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 1, 2, 22, 3, 7A, C
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar1, 2, 22, 4, 5A, C
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir.1, 2, 22, 3, 5A, C
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. 1, 2, 22, 5A, C
3. Mesleki ya da kişisel hedeflerini listeleyebilecektir.1, 2, 22, 3, 7A, C
3. 1 Alanıyla alakalı temel konuları sözlük yardımıyla analiz eder. 1, 2, 22, 3, 5A, C
4. Ortanın altı seviyedeki metinleri analiz edebilecektir. 1, 2, 22, 3, 6A, C
4.1 Hedef dildeki ortanın altı seviyedeki metinleri sözlük yardımıyla ana dile çevirir.1, 2, 22, 3, 6A, C
5. Kendini geliştirebilecek için neye ihtiyacı olduğunu belirleyebilecektir 1, 2, 22, 3A, C
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.1, 2, 22, 3, 4A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
2Let's get started
(Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı)
(Günlük hayatta kullanılacak ifadeler)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
3On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
4On the job
(Present Simple zaman yapısının kullanımı)
(Mesleklerle ilgili dialog kurma)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
5My daily life
(Past Simple zaman yapısının kullanımı)
(Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
6My life story
(Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı)
(Tanışma hikayeleri)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
7Getting around
(Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı)
(Yapılan eylemlerin sorulması)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
8What a good story
(Past continuous zaman yapısının kullanımı)
(Geçmişte olan bir olaydan bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
9I can do that
(Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı )
(-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları )
İlgili konunun kitaptan çalışılması
10Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
11Seeing the world
(-Going to yapısının kullanımı)
(Gelecek planlarından bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
12What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
13What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
14What's she like
(Sıfat ve zarf kullanımları)
(Farklı insan karakterlerinden bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
Kaynak
Network Get Connected Students Book Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford.
- Network Online Practice Platform

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
0
Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
0
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
0
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
0
Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
0
Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
0
Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu