Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL KİNEZYOLOJİ | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yunus ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Miray BUDAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Biyomekanik prensiplerin, üst ve alt ektremite ve kolumna vertebralisin fonksiyonel kinezyolojisinin ve hareket analizinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Kinezyolojiye giriş,2. Kinezyoloji ve biyomekanik prensipler,3. Kas, kemik ve kollajen doku,4. Eklem ve denge,5. Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonları,6. Kolumna vertebralis patomekaniği,7. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi,8. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi ve günlük yaşam aktivitesi sırasındaki incelenmesi,9. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi I,10. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi II,11. Hareket Analizi,12. Normal ve Patolojik yürüyüş,13. Vaka çalışması,14. Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyomekanik prensipleri açıklayabilecektir. | 1, 12 | A, C |
Eklem ve denge prensiplerini tanır. | 1, 12 | A, C |
Kolumna vertebralis, üst ve alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklayabilecektir. | 1, 12 | A, C |
Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar. | 1, 12 | A, C |
Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar. | 1, 12 | A, C |
Hareket analizini uygulayebilecektir. | 1, 12 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Kinezyolojiye giriş | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
2 | 2. Kinezyoloji ve biyomekanik prensipler | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
3 | 3. Kas, kemik ve kollajen doku | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
4 | 4. Eklem ve denge | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
5 | 5. Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonları | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
6 | 6. Kolumna vertebralis patomekaniği | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
7 | 7. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
8 | 8. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi ve günlük yaşam aktivitesi sırasındaki incelenmesi | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
9 | 9. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi I | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
10 | 10. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi II | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
11 | 11. Hareket Analizi | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
12 | 12. Normal ve Patolojik yürüyüş | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
13 | 13. Vaka çalışması | |
14 | 14. Tartışma |
Kaynak |
Ders için hazırlanan sunumlar |
1) AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh 2) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD 3) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen 4) Oatıs Ca. Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,2008 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |