Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA III | - | Güz Dönemi | 0+8 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında nörogelişimsel bozukluğu olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında Alzheimerlı yaşlıların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında demanslı yaşlıların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında kafa travması geçirmiş bireylerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında parkinsonlu yaşlıların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında bilişsel bozukluğu olan yaşlıların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemlerinin uygulanması (8 saat)- Darülaceze Huzurevi Günlük yaşam aktivitelerinde transfer yöntemlerinin uygulanması (8 saat)-Darülaceze Huzurevi Günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat) -Darülaceze Huzurevi Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat)-Darülaceze Huzurevi konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında nörogelişimsel bozukluğu olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat),Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında Alzheimerlı yaşlıların değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi,Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında demanslı yaşlıların değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi,Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında kafa travması geçirmiş bireylerin değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi,Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında parkinsonlu yaşlıların değerlendirilmesi-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi,Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında bilişsel bozukluğu olan yaşlıların değerlendirilmesiı -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi,Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemlerinin uygulanması (8 saat)- Darülaceze Huzurevi ,Günlük yaşam aktivitelerinde transfer yöntemlerinin uygulanması (8 saat)-Darülaceze Huzurevi,Günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat) -Darülaceze Huzurevi,Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat)-Darülaceze Huzurevi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Değerlendirme yaklaşımlarını tanımlar ve uygular. | ||
Kişi merkezli ergoterapi teori modeline karar verir | ||
Probleme çözme becerisini kullanır | ||
Yaşam boyu öğrenme deneyimi edinir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) | Occupational therapy applications in neurodevelopmental disorders lecture notes |
2 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) | Nörogelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ders notları |
3 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) | Nörogelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ders notları |
4 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) | Nörogelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ders notları |
5 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında nörogelişimsel bozukluğu olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) | Nörogelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ders notları |
6 | Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında Alzheimerlı yaşlıların değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Performans Alanları: Kognitif ders notları |
7 | Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında demanslı yaşlıların değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Performans Alanları: Kognitif ders notları |
8 | Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında kafa travması geçirmiş bireylerin değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Performans Alanları: Kognitif ders notları |
9 | Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında parkinsonlu yaşlıların değerlendirilmesi-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Performans Alanları: Kognitif ders notları |
10 | Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında bilişsel bozukluğu olan yaşlıların değerlendirilmesiı -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Performans Alanları: Kognitif ders notları |
11 | Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemlerinin uygulanması (8 saat)- Darülaceze Huzurevi | Occupational Therapy ToolKİt: |
12 | Günlük yaşam aktivitelerinde transfer yöntemlerinin uygulanması (8 saat)-Darülaceze Huzurevi | Occupational Therapy ToolKİt: Sayfa 299-427 |
13 | Günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat) -Darülaceze Huzurevi | Occupational Therapy ToolKİt: Sayfa 299-427 |
14 | Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat)-Darülaceze Huzurevi | Occupational Therapy ToolKİt: Sayfa 299-427 |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA III | - | Güz Dönemi | 0+8 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında nörogelişimsel bozukluğu olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında Alzheimerlı yaşlıların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında demanslı yaşlıların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında kafa travması geçirmiş bireylerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında parkinsonlu yaşlıların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında bilişsel bozukluğu olan yaşlıların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemlerinin uygulanması (8 saat)- Darülaceze Huzurevi Günlük yaşam aktivitelerinde transfer yöntemlerinin uygulanması (8 saat)-Darülaceze Huzurevi Günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat) -Darülaceze Huzurevi Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat)-Darülaceze Huzurevi konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat),Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında nörogelişimsel bozukluğu olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat),Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında Alzheimerlı yaşlıların değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi,Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında demanslı yaşlıların değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi,Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında kafa travması geçirmiş bireylerin değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi,Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında parkinsonlu yaşlıların değerlendirilmesi-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi,Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında bilişsel bozukluğu olan yaşlıların değerlendirilmesiı -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi,Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemlerinin uygulanması (8 saat)- Darülaceze Huzurevi ,Günlük yaşam aktivitelerinde transfer yöntemlerinin uygulanması (8 saat)-Darülaceze Huzurevi,Günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat) -Darülaceze Huzurevi,Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat)-Darülaceze Huzurevi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Değerlendirme yaklaşımlarını tanımlar ve uygular. | ||
Kişi merkezli ergoterapi teori modeline karar verir | ||
Probleme çözme becerisini kullanır | ||
Yaşam boyu öğrenme deneyimi edinir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) | Occupational therapy applications in neurodevelopmental disorders lecture notes |
2 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) | Nörogelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ders notları |
3 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) | Nörogelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ders notları |
4 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) | Nörogelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ders notları |
5 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında nörogelişimsel bozukluğu olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (8 saat) | Nörogelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ders notları |
6 | Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında Alzheimerlı yaşlıların değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Performans Alanları: Kognitif ders notları |
7 | Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında demanslı yaşlıların değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Performans Alanları: Kognitif ders notları |
8 | Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında kafa travması geçirmiş bireylerin değerlendirilmesi -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Performans Alanları: Kognitif ders notları |
9 | Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında parkinsonlu yaşlıların değerlendirilmesi-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Performans Alanları: Kognitif ders notları |
10 | Kognitif Rehabilitasyon Uygulamaları kapsamında bilişsel bozukluğu olan yaşlıların değerlendirilmesiı -Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Performans Alanları: Kognitif ders notları |
11 | Fonksiyonel mobilite, yatak içinde pozisyonlama ve mobilizasyon yöntemlerinin uygulanması (8 saat)- Darülaceze Huzurevi | Occupational Therapy ToolKİt: |
12 | Günlük yaşam aktivitelerinde transfer yöntemlerinin uygulanması (8 saat)-Darülaceze Huzurevi | Occupational Therapy ToolKİt: Sayfa 299-427 |
13 | Günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat) -Darülaceze Huzurevi | Occupational Therapy ToolKİt: Sayfa 299-427 |
14 | Yardımcı günlük yaşam aktiviteleri eğitimi (8 saat)-Darülaceze Huzurevi | Occupational Therapy ToolKİt: Sayfa 299-427 |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |